Literature, short, concise, witty and humorous type of clause that they have important functions can be utilized teaching tool. Clause type, with the following qualifications: education, fulfilling several functions at the same time features. Oral transmitter of cultural tradition of paragraphs, created in order to determine the availability of teaching Turkish as the source text study and educational function of the attributes that have focused on this species. In the first part of the paragraph created for this purpose information about the location of Turkish literature and culture while the second section, the question of the research problem, purpose, method, described limitations. In the final part of the study in order to meet the needs of teaching Turkish paragraphs availability of the source text, and focused on the utilization rate of this literary genre Turkish textbooks As a result of the working methods of descriptive research and the findings of the literature review based on the source text should be used as teaching Turkish concluded that paragraphs. Also important functions in teaching Turkish Ministry of Education publications of this type of undertaking primary school utilization rate of Turkish textbooks have been identified in this literary genre. This type of clause at the end of the review have been identified given due importance in textbooks.
Turkish education jokes the tradition of oral culture source texts.
Edebiyatın kısa, özlü, nükteli ve güldürücü türü olan fıkra; sahip olduğu işlevleriyle Türkçe eğitiminde yararlanılabilecek önemli araçlardandır. Fıkra türü, bu nitelikleri ile eğitimde birçok işlevi aynı anda yerine getiren özelliklere sahiptir. Sözlü kültür geleneğinin aktarıcısı olan fıkraların, Türkçe öğretiminde kaynak metin olarak kullanılabilirliğini tespit etmek amacıyla oluşturulan çalışmada; bu türün sahip olduğu nitelikler ve eğitimdeki işlevi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla oluşturulan çalışmanın birinci bölümünde fıkranın Türk edebiyatı ve kültüründeki yeri hakkında bilgiler verilirken, ikinci bölümde araştırmanın problem sorusu, amacı, yöntemi, sınırlılıkları açıklanmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise Türkçe öğretiminde kaynak metin ihtiyacını karşılamak amacıyla fıkraların kullanılabilirliği ve bu edebî türün Türkçe ders kitaplarında kullanım oranı üzerinde durulmuştur. Betimsel araştırma yöntemlerinden literatür taraması ile oluşturulan çalışma sonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkarak fıkraların Türkçe öğretiminde kaynak metin olarak kullanılması gerektiği görüşüne varılmıştır. Türkçe öğretiminde önemli işlevler üstlenen bu türün Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı yayınlarına ait ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında bu edebî türün kullanım oranı tespit edilmiştir. Bu inceleme sonunda fıkra türüne ders kitaplarında gerekli önemin verilmediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Fıkra sözlü kültür geleneği Türkçe Eğitimi kaynak metin.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |