BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation Self-Esteem Levels And Attitudes Towards A Sustaınable Environment Of The Secondary School Students

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh377

Öz

The aim of this study was the investigation determination of some of the variables of self-esteem levels and attitudes towards sustainable environment of the secondary school students. Survey method was used in this study. It was performed in the fall term of 2013-2014 academic years with the secondary school students in Ankara. (ntotal = 99; n5th grade = 21, n6th grade = 22, n7th grade = 24, n8th grade = 32). The data has been analyzed by SPSS package program. The analysis of the data was performed through t-test for independent groups, one-way anova and simple correlation analysis. There wasn’t significant difference by gender between students' levels of self-esteem (t97 = .05, p = .95 > 0.05). Levels of self-esteem girl *Dipnot: Bu çalışma, “ Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu”nda sunulmuştur. and boy students’ were similar. But there was a significant difference by grade level between students' levels of self-esteem in favor of 8th grade students. Mean scores of the students; 5th grade = 37.43, 6th grade = 38.59, 7th grade = 39.08 and 8th grade = 42.00. Level of 8th grade students is seen that individuals with higher levels of self esteem. There wasn’t significant difference by gender between students' levels of attitude towards a sustainable environment (t97 = -1.69, p =.09 > 0.05). Levels of attitude towards a sustainable environment girl and boy students’ were similar. But there was a significant difference by grade level between students' levels of attitude towards a sustainable environment in favor of 8th grade students. Mean scores of the students; 5th grade = 65.62, 6th grade = 69.82, 7th grade = 71.83 and 8th grade = 88.00. Level of 8th grade students is seen that individuals with higher levels of attitude towards a sustainable environment. There was a significant (p = .00

Kaynakça

  • Açıkgöz, A. (2007). Ortaöğretim 9.Sınıf Öğrencilerinin Heyelan, Erozyon ve Toprak Kayması Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Afacan, Ö. & Demirci Güler P. (2011). Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, AntalyaTürkiye. Baran, Y., Seçer, A. & Davran, M. (2008). Tarımsal Su Kullanımı ve Yönetiminde Ekonomik Sosyal ve Çevresel Sürdürülebilirlik TMMOB. 2. Su Politikaları Kongresi. Ankara. Benli, E. & Arık, S. (2012). Akademik Personelin, Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. I.Cyprus Internatıonal Congress Of Educatıonal Reseach, KKTC-Türkiye. Coopersmith, S. (1959). A method for determining types of self-esteem. Journal of Abnormaland Social Psychology, 59, 87-94. Coopersmith, S. (1967). The Antecedents of Self-Esteem. San Francisco: W. H. Freeman. Coopersmith, S. & Gilberts, R. (1982). Professional manual. Behavioral Academic Self-Esteem. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. Coopersmith, S. (1991). SEI-Self-Esteem Inventories. Consulting Psychologist Press, Inc. Demirbaş, M. & Pektaş, M. H. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunu ile İlişkili Temel Kavramları Gerçekleştirme Düzeyleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 195-211. Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Kasapoğlu, A. & Turan, F. (2008). Attitude-Behaviour Relationship in Environmental Education: A Case Study from Turkey. International Journal of Environmental Studies, 65(2), 219-231.
  • MEB. (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Ortaokul Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Negev, M., Sagy, G., Garb, Y., Salzberg, A. & Tal, A. (2008). Evaluating the Environmental Literacy of Israeli Elementary and High School Students. The Journal of Environmental Education, 39 (2), 3-20 Said, M.A., Yahaya, N. & Ahmadun, F. (2007). Environmental Comprehension and Participation of Malaysian Secondary School Students. Environmental Education Research, 13 (1), 17-31. Şahin, H. & Erkal, S. (2010). The Attitudes of Middle School Students Towards the Environment. Social Behavior and Personality, 38(8), 1061-1072. Teksöz, G., Şahin, E. & Ertepınar, H. (2010). Çevre Okuryazarlığı, Öğretmen Adayları ve Sürdürülebilir Bir Gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 307-320. Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. & Ertepınar H. (2007). A Comparative Study on Pre-Service Teachers’ and Elementary Students’ Attitudes towards the Environment. International Research in Geographical and Environmental Education, 16 (2), 188-198. Yardımcı, E. & Kılıç, B.G. (2010). Çocukların Gözünden Çevre ve Çevre Sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136. Turan, N. & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envarterinin Geçerlilik- Güvenilirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, 816-817.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh377

Öz

Bu araştırmanın amacı; ortaokul 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin benlik saygı düzeylerinin ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi ve benlik saygı düzeyleri ile sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Ankara’da merkez bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. (ntoplam = 99; n5.sınıf = 21, n6.sınıf = 22, n7.sınıf = 24, n8.sınıf = 32). Elde edilen bulgulara dayalı olarak: Katılımcıların benlik saygı düzeyleri; cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmazken (t97 = .05, p = .95 > 0.05), sınıf seviyelerine göre 8. sınıf öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık göstermemektedir ( 5.sınıf = 37.43, 6.sınıf = 38.59, 7.sınıf = 39.08 ve 8.sınıf = 42.00). Katılımcıların sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları ise; cinsiyete göre anlamlı bir farklılık oluşturmazken (t97 = -1.69, p =.09 > 0.05), sınıf seviyelerine göre 8. sınıf öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık göstermemektedir ( 5.sınıf = 65.62, 6.sınıf = 69.82, 7.sınıf = 71.83 ve 8.sınıf = 88.00). 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları ile benlik saygı düzeyleri arasında anlamlı (p = .00 < 0.01) ve orta düzeyde (r = 0.30 < 0.59 < 0.70) bir ilişki vardır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, A. (2007). Ortaöğretim 9.Sınıf Öğrencilerinin Heyelan, Erozyon ve Toprak Kayması Kavramlarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon. Afacan, Ö. & Demirci Güler P. (2011). Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Kapsamında Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, AntalyaTürkiye. Baran, Y., Seçer, A. & Davran, M. (2008). Tarımsal Su Kullanımı ve Yönetiminde Ekonomik Sosyal ve Çevresel Sürdürülebilirlik TMMOB. 2. Su Politikaları Kongresi. Ankara. Benli, E. & Arık, S. (2012). Akademik Personelin, Öğretmenlerin ve Öğretmen Adaylarının Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. I.Cyprus Internatıonal Congress Of Educatıonal Reseach, KKTC-Türkiye. Coopersmith, S. (1959). A method for determining types of self-esteem. Journal of Abnormaland Social Psychology, 59, 87-94. Coopersmith, S. (1967). The Antecedents of Self-Esteem. San Francisco: W. H. Freeman. Coopersmith, S. & Gilberts, R. (1982). Professional manual. Behavioral Academic Self-Esteem. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press. Coopersmith, S. (1991). SEI-Self-Esteem Inventories. Consulting Psychologist Press, Inc. Demirbaş, M. & Pektaş, M. H. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Çevre Sorunu ile İlişkili Temel Kavramları Gerçekleştirme Düzeyleri. Necati Bey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 195-211. Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Kasapoğlu, A. & Turan, F. (2008). Attitude-Behaviour Relationship in Environmental Education: A Case Study from Turkey. International Journal of Environmental Studies, 65(2), 219-231.
  • MEB. (2013). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Ortaokul Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Negev, M., Sagy, G., Garb, Y., Salzberg, A. & Tal, A. (2008). Evaluating the Environmental Literacy of Israeli Elementary and High School Students. The Journal of Environmental Education, 39 (2), 3-20 Said, M.A., Yahaya, N. & Ahmadun, F. (2007). Environmental Comprehension and Participation of Malaysian Secondary School Students. Environmental Education Research, 13 (1), 17-31. Şahin, H. & Erkal, S. (2010). The Attitudes of Middle School Students Towards the Environment. Social Behavior and Personality, 38(8), 1061-1072. Teksöz, G., Şahin, E. & Ertepınar, H. (2010). Çevre Okuryazarlığı, Öğretmen Adayları ve Sürdürülebilir Bir Gelecek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 307-320. Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. & Ertepınar H. (2007). A Comparative Study on Pre-Service Teachers’ and Elementary Students’ Attitudes towards the Environment. International Research in Geographical and Environmental Education, 16 (2), 188-198. Yardımcı, E. & Kılıç, B.G. (2010). Çocukların Gözünden Çevre ve Çevre Sorunları. İlköğretim Online, 9(3), 1122-1136. Turan, N. & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envarterinin Geçerlilik- Güvenilirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, 816-817.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Benli Özdemir Bu kişi benim

Selçuk Arık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Özdemir, E. B., & Arık, S. (2012). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh377
AMA Özdemir EB, Arık S. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh377
Chicago Özdemir, Esra Benli, ve Selçuk Arık. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh377.
EndNote Özdemir EB, Arık S (01 Aralık 2012) ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE E. B. Özdemir ve S. Arık, “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh377.
ISNAD Özdemir, Esra Benli - Arık, Selçuk. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh377.
JAMA Özdemir EB, Arık S. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh377.
MLA Özdemir, Esra Benli ve Selçuk Arık. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh377.
Vancouver Özdemir EB, Arık S. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BENLİK SAYGI DÜZEYLERİNİN VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).