BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Lise Öğrencilerine “Yirminci Yüzyıl Türk ve Dünya Tarihi” nin Öğretimindeki Sorunlar ve Beklentiler

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh307

Öz

It has been ten years since a public discussion began on the necessity of adding a twentieth century history course to the curriculum of high schools in Turkey. In addition, the debate also included public discussion on improving the contents of existing history textbooks used in high schools. The whole question was also tied to an increased awareness of human rights and elimination of prejudices in the texts. The first objective of this study is to examine and analyze the aims as well as the program outline of the course as depicted in the report of the commission, and second, to take the only textbook approved by the Ministry which is currently used in all the high schools throughout Turkey, and appraise and scrutinize the contents of it with a view to establish its merits or faults in achieving and fulfilling the aims of this course in the classroom.

Kaynakça

  • Alpkaya, G., & Alpkaya, F. (2005). 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi. Birinci, A. et al (2008). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi Öğretim Programı. Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Birinci, A. et al (2011). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi Öğretim Programı. Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Crabtree, C., & Nash, G. B. (1994). National Standards for United States History: Exploring the American Experience. Grades 5-12. (expanded edition). Los Angeles: National Center for History in the Schools. Kahyaoğlu, D., Özkaya, H. T., Alan, A., & Üstüner, G. (2007). 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi – Öğretmen Kitabı. Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Kuyaş, A. et al (2006). Tarih, 1839-1939. Istanbul: TÜSİAD. Kuyaş, A. et al (2002). Tarih 2002. Istanbul: TÜSİAD. Okur, Y., Sever, A., Aydın, E., Kızıltan, H., Aksoy, M., & Öztürk, M. (2010). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi. (2 nd ed.). Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi. Özbaran, S. (1995). Neden ve Nasıl Tarih? In Özbaran, S. (Ed.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları: Buca Sempozyumu, 29 Eylül-1 Ekim 1994 (pp.2533). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Özbaran, S. (1998). Türkiye’de Tarih Eğitimi ve Ders Kitapları üstüne Düşünceler. In Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, Tarih Eğitimi ve Tarihte ‘Öteki’ Sorunu: 2. Uluslararası Tarih Kongresi, 8-10 Haziran 1995, Istanbul (pp.61-69). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Saydam, A. (2009). Öğrenil(e)meyen Asır: Türkiye’de XX. Yüzyıl Tarihinin Öğretilme(me)si. In S. Aytekin, P. Harnett, M. Öztürk, & D. Smart (Eds.), Çok Kültürlü bir Avrupa için Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimi (pp.4564). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı. Silier, O. (2003). Kapanış Konuşması. In O. Köymen (Ed.), Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar: Avrupalı-Türkiyeli Tarih Eğitimcileri Buluşması, Ekim 2001-Kasım 2002 (pp.159-172). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı and Friedrich-EbertStiftung (2000). Türkiye’de İlk ve Orta Öğrenim Düzeyinde Tarih Öğretiminin İlk ve Orta Öğrenim Düzeyinde Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması.

PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY

Yıl 2013, , - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh307

Öz

On yılı aşkın süredir Türkiye’de lise ders müfredatına Yirminci Yüzyıl Tarihi dersinin eklenmesi hususunda devam eden bir tartışma söz konusudur. Aynı zamanda liselerde okutulan ders kitaplarının iyileştirilmesine yönelik tartışmalar da devam etmektedir. Bu tartışmalarda ki asıl mesele metinlerde yer alan önyargıların kaldırılması ve insan hakları konusunda bir farkındalık yaratmakla ilgili idi. Bu çalışmada öncelikli olarak komisyon raporu doğrultusunda hazırlanan dersin, taslak programı ve amaçları incelenecektir. İkinci olarak, günümüzde liselerde okutulan ve bakanlık tarafından onaylanmış olan tek ders kitabının içeriğinin, dersin amaçlarını yerine getirmesi bağlamında ne kadar başarılı olup-olmadığı, kitabın içeriğinin eksileri ve artıları incelenerek aktarılmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Alpkaya, G., & Alpkaya, F. (2005). 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi. Birinci, A. et al (2008). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi Öğretim Programı. Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Birinci, A. et al (2011). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi Öğretim Programı. Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Crabtree, C., & Nash, G. B. (1994). National Standards for United States History: Exploring the American Experience. Grades 5-12. (expanded edition). Los Angeles: National Center for History in the Schools. Kahyaoğlu, D., Özkaya, H. T., Alan, A., & Üstüner, G. (2007). 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi – Öğretmen Kitabı. Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Kuyaş, A. et al (2006). Tarih, 1839-1939. Istanbul: TÜSİAD. Kuyaş, A. et al (2002). Tarih 2002. Istanbul: TÜSİAD. Okur, Y., Sever, A., Aydın, E., Kızıltan, H., Aksoy, M., & Öztürk, M. (2010). Ortaöğretim Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi. (2 nd ed.). Ankara: T. C., Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi. Özbaran, S. (1995). Neden ve Nasıl Tarih? In Özbaran, S. (Ed.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları: Buca Sempozyumu, 29 Eylül-1 Ekim 1994 (pp.2533). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Özbaran, S. (1998). Türkiye’de Tarih Eğitimi ve Ders Kitapları üstüne Düşünceler. In Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, Tarih Eğitimi ve Tarihte ‘Öteki’ Sorunu: 2. Uluslararası Tarih Kongresi, 8-10 Haziran 1995, Istanbul (pp.61-69). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Saydam, A. (2009). Öğrenil(e)meyen Asır: Türkiye’de XX. Yüzyıl Tarihinin Öğretilme(me)si. In S. Aytekin, P. Harnett, M. Öztürk, & D. Smart (Eds.), Çok Kültürlü bir Avrupa için Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimi (pp.4564). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı. Silier, O. (2003). Kapanış Konuşması. In O. Köymen (Ed.), Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar: Avrupalı-Türkiyeli Tarih Eğitimcileri Buluşması, Ekim 2001-Kasım 2002 (pp.159-172). Istanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı and Friedrich-EbertStiftung (2000). Türkiye’de İlk ve Orta Öğrenim Düzeyinde Tarih Öğretiminin İlk ve Orta Öğrenim Düzeyinde Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Sungur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Sungur, H. (2012). PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY. Tarih Okulu Dergisi, 2013(XV). https://doi.org/10.14225/Joh307
AMA Sungur H. PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XV). doi:10.14225/Joh307
Chicago Sungur, Hasan. “PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XV (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh307.
EndNote Sungur H (01 Aralık 2012) PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY. Tarih Okulu Dergisi 2013 XV
IEEE H. Sungur, “PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XV, 2012, doi: 10.14225/Joh307.
ISNAD Sungur, Hasan. “PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XV (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh307.
JAMA Sungur H. PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh307.
MLA Sungur, Hasan. “PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XV, 2012, doi:10.14225/Joh307.
Vancouver Sungur H. PROBLEMS AND PROSPECTS OF TEACHING ‘TWENTIETH CENTURY TURKISH AND WORLD HISTORY’ TO HIGH SCHOOL STUDENTS IN TURKEY. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XV).