BibTex RIS Kaynak Göster

On Some of the Theological Concepts and the Problem of Religious-Secular Authority;Luther-Calvin

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh371

Öz

This article focuses on Martin Luther and Jean Calvin’s opinions related to God, faith, destiny, religious and political authority. It is also examined and evaluated the reflections of their viewpoints up today. With the movement of Protestantism it has occurded radical changes in the political field, and rooted in the theological and breakpoint. According to the religious scholars who mentioned above there are two regimes can be defined have different functions and established by God. One of them is entitled ‘the secular regime’, was established in order to assure the rights and order in society. It uses the sword. The other one can be called The Spiritual Regime uses the only word. That’s why no one has right to resistance to the secular administration. For this reason I believe that it has to be examined the meaning of power that has been determined the future with the discourse of the new world order dealing with the international religion-state and politic relations.

Kaynakça

  • AĞAOĞULLARI, Mehmet Ali, KÖKER, L., Tanrı Devletinden Kral Devlete, Ankara, 1991 ARAS, Ahmet, Kalvinizm, Konya, 2003 ALATLI Alev, (Der.), Batıya Yön Veren Metinler, C.II, İstanbul, 2010, BIYIK, Mustafa, Katolik Tiranlığından Protestan Teokrasisine: John Calvin ve Cenevre Modeli, Dini Araştırmalar, C.8, Sayı: 22, Mayıs-Ağustos, 2005 CALVIN, John, The Institutes of the Christian Religion, (Translated by Henry Beveridge), Christian Classics Ethereal Library, Grand Rapids, MI, V.I, Chapter XI, 1-2, 1536 EMERTON, Ephraim, Martin Luther in The Light of Recent Criticism, The Harvard Theological Review, Vol. VII, No. 2 (April, 1914), p. 203-230 GRISAR, S.J, Hartmann Luther, (Almancadan İngilizceye çev. E.M Lamond), Ed. Luigi Cappadelta , Vol. II, London, 1913 HUNTER, A. Mitchell Rev. M.A, The Teaching of Calvin, A Modern Interpretation, Glasgow, 1920 KUTSAL KİTAP (Tevrat, Zebur, İncil), (Kitabı Mukaddes Şirket&Yeni Yaşam Yayınları), 2011 MACİT, Nadim, İmparatorluk Politikalarında Teo-Stratejiler ve Türkiye, Ankara, 2008 NIESEL, Wilhelm, The Theology of Calvin, (Translated by Harold Knight) Philadelphia, 1956 OLGUN, Hakan, Luther ve Reformu Katolisizm’i Protesto, Ankara, 2001 OLGUN, Hakan, Sekülerliğin Teolojik Kurgusu Protestanlık, İstanbul, 2006 OZMENT, Steven, The Age of Reform:1250-1550: An Intellectual and Religious History of Late Medieval and Reformation Europe, London, 1980 REYBURN, Hugh Y. , John Calvin, His Life, Letters and Work, Hodder and Stoughton, Trs., WALKER, Williston, A History of The Christian Church, Edinburgh, 1985 WIENER, Peter F. Hitlerin Manevi Atası Martin Luther, (Çev. Hakan Olgun), İstanbul. 2002
  • Works of Martin Luther, (Translated with Intoductions and Notes) Vol. IV, A.J. Company&The Castle Press, Philadelphia, 1931

TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: XVII, - , 01.12.2013
https://doi.org/10.14225/Joh371

Öz

Bu makalede Martin Luther ve Jean Calvin’in Tanrı, iman, kader, dinsel ve seküler otorite anlayışı gibi konulardaki görüşleri ve bunların günümüz dünyasına olan yansımaları değerlendirilmeye çalışılacaktır. Protestanlık hareketiyle beraber Hıristiyanlık tarihinin seyrinde gerek teolojik ve gerekse siyasal alanda radikal denebilecek köklü değişimler ve kırılma noktaları meydana gelmiştir. Bu din âlimlerine göre Tanrı tarafından kurulmuş fakat farklı işlevlere sahip iki rejimden söz edilebilir. Bunlardan birincisi olan ‘seküler’, toplumda hak ve düzeni temin etmek amacıyla kurulmuştur ve kılıç kullanır. Diğeri ise ‘ruhani rejim’dir ve sözü kullanır. Dolayısıyla Luther ve Calvin’e göre hiç kimse seküler rejime karşı koyma hakkına sahip değildir. Bu nedenle geleceği belirleyen ‘gücün’ anlamını yenidünya düzeni söylemi ekseninde günümüze yansıması ve uluslar arası din-devlet-siyaset ilişkilerini de dikkate alarak etraflıca irdelenmesi gerektiğine inanıyorum.

Kaynakça

  • AĞAOĞULLARI, Mehmet Ali, KÖKER, L., Tanrı Devletinden Kral Devlete, Ankara, 1991 ARAS, Ahmet, Kalvinizm, Konya, 2003 ALATLI Alev, (Der.), Batıya Yön Veren Metinler, C.II, İstanbul, 2010, BIYIK, Mustafa, Katolik Tiranlığından Protestan Teokrasisine: John Calvin ve Cenevre Modeli, Dini Araştırmalar, C.8, Sayı: 22, Mayıs-Ağustos, 2005 CALVIN, John, The Institutes of the Christian Religion, (Translated by Henry Beveridge), Christian Classics Ethereal Library, Grand Rapids, MI, V.I, Chapter XI, 1-2, 1536 EMERTON, Ephraim, Martin Luther in The Light of Recent Criticism, The Harvard Theological Review, Vol. VII, No. 2 (April, 1914), p. 203-230 GRISAR, S.J, Hartmann Luther, (Almancadan İngilizceye çev. E.M Lamond), Ed. Luigi Cappadelta , Vol. II, London, 1913 HUNTER, A. Mitchell Rev. M.A, The Teaching of Calvin, A Modern Interpretation, Glasgow, 1920 KUTSAL KİTAP (Tevrat, Zebur, İncil), (Kitabı Mukaddes Şirket&Yeni Yaşam Yayınları), 2011 MACİT, Nadim, İmparatorluk Politikalarında Teo-Stratejiler ve Türkiye, Ankara, 2008 NIESEL, Wilhelm, The Theology of Calvin, (Translated by Harold Knight) Philadelphia, 1956 OLGUN, Hakan, Luther ve Reformu Katolisizm’i Protesto, Ankara, 2001 OLGUN, Hakan, Sekülerliğin Teolojik Kurgusu Protestanlık, İstanbul, 2006 OZMENT, Steven, The Age of Reform:1250-1550: An Intellectual and Religious History of Late Medieval and Reformation Europe, London, 1980 REYBURN, Hugh Y. , John Calvin, His Life, Letters and Work, Hodder and Stoughton, Trs., WALKER, Williston, A History of The Christian Church, Edinburgh, 1985 WIENER, Peter F. Hitlerin Manevi Atası Martin Luther, (Çev. Hakan Olgun), İstanbul. 2002
  • Works of Martin Luther, (Translated with Intoductions and Notes) Vol. IV, A.J. Company&The Castle Press, Philadelphia, 1931
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kenan Has Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: XVII

Kaynak Göster

APA Has, K. (2013). TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN. Tarih Okulu Dergisi, 2014(XVII). https://doi.org/10.14225/Joh371
AMA Has K. TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2013;2014(XVII). doi:10.14225/Joh371
Chicago Has, Kenan. “TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN”. Tarih Okulu Dergisi 2014, sy. XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh371.
EndNote Has K (01 Aralık 2013) TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN. Tarih Okulu Dergisi 2014 XVII
IEEE K. Has, “TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi: 10.14225/Joh371.
ISNAD Has, Kenan. “TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN”. Tarih Okulu Dergisi 2014/XVII (Aralık 2013). https://doi.org/10.14225/Joh371.
JAMA Has K. TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014. doi:10.14225/Joh371.
MLA Has, Kenan. “TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2014, sy. XVII, 2013, doi:10.14225/Joh371.
Vancouver Has K. TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN. Tarih Okulu Dergisi. 2013;2014(XVII).