BibTex RIS Kaynak Göster

“Turkish Revolution And Atatürk Principles” Course In Higher Education (Objective, Content And In The Light Of Recent Discussions)

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh315

Öz

The ongoing debate in the recent years on the basis of context, quality and method still continues today about “History of Turkish Republic and its Revolution” taught in secondary schools and “Ataturk Principles and Turkish Revolution” in higher education which has co-curricular program with the former. Since the course is designed both as a part of science of history and as a means in citizenship education, this course, above all, gives much responsibility to the academics as the practitioners. The ongoing debate on the basis of objectives, content, method of Ataturk's Principles and History course comes to a point via gaining a new dimension such as ending the course, implementing distance education or changing the content completely with a new formulation. The main purpose of this study is to review the related literature on Atatürk's Principles and History of Turkish Revolution courses in higher education in the light of the discussions and issues and to determine the requirements of the course by evaluating the interviews had with the academics giving this course in the different universities of Turkey. The dialogues at different times are discussed with adherence to the basic principles of the interviewing method and by the qualitative evaluation technique.

Kaynakça

  • (1981, Mayıs 25). TC. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi C.44, S.20 (2012, Ağustos 31) Taraf. (2013, Ağustos 31) Taraf. (2013, Ağustos 31) Milliyet, Hürriyet, Radikal. (2013, Eylül 01) Sabah. Aksoy, İ. (2003). Yükseköğretim Kurumlarında İnkılâp Tarihi öğretimi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 2003. Bloch, M. (2013). Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği. İstanbul: İletişim. Bolat, M. (2012, Aralık). modern Türkiye Cumhuriyeti'nin oluşum Sürecinde Atatürk İlkeleri ve İİnkılâp Tarihi Dersleri'nin Yeri ve Amaçları. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8). Bozkurt, M. E., & Peker, R. (1997). 1933 Yılında İstanbul Üniversitesinde Başlayan İlk İnkılâp Tarihi Ders Notları . İstanbul: Türk Dünyası Araştırma Vakfı. Doğaner, Y. (2005). Yükseköğretimde Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, c.XXI, Temmuz 2005, sayı: 62‟den ayrı, 589-611. Doyran, F., & Doyran, M. (2013). ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİ ZORUNLU DERS OLMALI MI? ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Erdem, U. (2010). Compulsory History Teaching Throughout the Historical Process in. Procedia Social and Behavioral Sciences(9), 1074–1078. Ersanlı, B. (1992). İktidar ve Tarih, Türkiye'de "Resmi Tarih'' Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: Afa Yayınları. Mumcu, A. (1997). Ankara Adliye mektebinden Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesine. Ankara. Oral, M. (2006). Türkiye'de Romantik Tarihçilik (1910-1940). Ankara: Asil Yayınları. Özbaran, S. (1997). Tarih ve Öğretimi. İstanbul: Cem Yayınevi. Satan, A., & Şimşek, A. (2011). Milli Tarihin İnşası. İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Şıvgın, H. (2009). Ulusal Tarih Öğretiminin Kimlik Gelişimindeki Önemi. Akademik Bakış, C.2, S.4, 35-52. HYPERLINK "http://www.medyatekzip.com/yokten-inkilap-tarihiaciklamasi-5619h.htm" http://www.medyatekzip.com/yokten-inkılâp-tarihiaciklamasi-5619h.htm Ert. 17.09.2013. HYPERLINK "http://www.ntvmsnbc.com" www.ntvmsnbc.com Ert. 02013.

YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA)

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh315

Öz

Orta öğretim okullarında okutulan ‘’T.C. İnkılâp Tarihi’’ dersiyle ortak müfredat programının uygulandığı yükseköğretim kurumlarındaki ‘’Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi ‘’ dersi ile ilgili son yıllarda kapsam, nitelik ve yöntem temelinde süregelen tartışmalar günümüzde de devam etmektedir. Söz konusu dersin hem tarih biliminin bir parçası olarak hem de vatandaşlık eğitiminde bir araç olarak tasarlanmış olması her şeyden önce, bu dersin uygulayıcısı olan akademisyenlere ayrı bir sorumluluk yüklemektedir. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinin amaç, içerik, veriliş şekli ve yöntemi üzerinde uzun yıllardan beri devam etmekte olan tartışmalar, son günlerde yeni bir boyut kazanarak dersin uygulanmasına son verilmesi, uzaktan eğitime geçilmesi ya da yeni bir formülasyonla içeriğinin büsbütün değiştirilmesi gibi noktalara gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretimde Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi hakkındaki sorunlar ve tartışmalar ışığında ilgili literatürün incelenmesi ve Türkiye’nin farklı üniversitelerinde bu derse giren öğretim üyesi/elemanı akademisyenlerle yapılan görüşmeler sonucunda ulaşılan bilgileri değerlendirip dersin gereksinimlerini tespit etmektir. Görüşme yönteminin temel esaslarına bağlı kalınarak farklı zamanlarda kurulan diyaloglar, nitel değerlendirme tekniğiyle ele alınmıştır.

Kaynakça

  • (1981, Mayıs 25). TC. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi C.44, S.20 (2012, Ağustos 31) Taraf. (2013, Ağustos 31) Taraf. (2013, Ağustos 31) Milliyet, Hürriyet, Radikal. (2013, Eylül 01) Sabah. Aksoy, İ. (2003). Yükseköğretim Kurumlarında İnkılâp Tarihi öğretimi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 2003. Bloch, M. (2013). Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği. İstanbul: İletişim. Bolat, M. (2012, Aralık). modern Türkiye Cumhuriyeti'nin oluşum Sürecinde Atatürk İlkeleri ve İİnkılâp Tarihi Dersleri'nin Yeri ve Amaçları. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8). Bozkurt, M. E., & Peker, R. (1997). 1933 Yılında İstanbul Üniversitesinde Başlayan İlk İnkılâp Tarihi Ders Notları . İstanbul: Türk Dünyası Araştırma Vakfı. Doğaner, Y. (2005). Yükseköğretimde Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi. Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, c.XXI, Temmuz 2005, sayı: 62‟den ayrı, 589-611. Doyran, F., & Doyran, M. (2013). ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERSİ ZORUNLU DERS OLMALI MI? ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Erdem, U. (2010). Compulsory History Teaching Throughout the Historical Process in. Procedia Social and Behavioral Sciences(9), 1074–1078. Ersanlı, B. (1992). İktidar ve Tarih, Türkiye'de "Resmi Tarih'' Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: Afa Yayınları. Mumcu, A. (1997). Ankara Adliye mektebinden Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesine. Ankara. Oral, M. (2006). Türkiye'de Romantik Tarihçilik (1910-1940). Ankara: Asil Yayınları. Özbaran, S. (1997). Tarih ve Öğretimi. İstanbul: Cem Yayınevi. Satan, A., & Şimşek, A. (2011). Milli Tarihin İnşası. İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Şıvgın, H. (2009). Ulusal Tarih Öğretiminin Kimlik Gelişimindeki Önemi. Akademik Bakış, C.2, S.4, 35-52. HYPERLINK "http://www.medyatekzip.com/yokten-inkilap-tarihiaciklamasi-5619h.htm" http://www.medyatekzip.com/yokten-inkılâp-tarihiaciklamasi-5619h.htm Ert. 17.09.2013. HYPERLINK "http://www.ntvmsnbc.com" www.ntvmsnbc.com Ert. 02013.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Resul Babaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: XVI

Kaynak Göster

APA Babaoğlu, R. (2012). YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA). Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh315
AMA Babaoğlu R. YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA). Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh315
Chicago Babaoğlu, Resul. “YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA)”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh315.
EndNote Babaoğlu R (01 Aralık 2012) YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA). Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE R. Babaoğlu, “YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA)”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh315.
ISNAD Babaoğlu, Resul. “YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA)”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh315.
JAMA Babaoğlu R. YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA). Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh315.
MLA Babaoğlu, Resul. “YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA)”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh315.
Vancouver Babaoğlu R. YÜKSEKÖĞRETİMDE “ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ DERS’’ (AMAÇ, KAPSAM VE GÜNCEL TARTIŞMALAR IŞIĞINDA). Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).