BibTex RIS Kaynak Göster

Turkish People’s Adaptation Process to New Media Trends (Sample: Istanbul)

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh402

Öz

After the 2000s, developing and spreading internet media and social media tend to stand for traditional media. That many news in America will close their priting house in 2015 supports the trend. Along with the development of digital media, social media has become a profitable platform for traditional media publishers in developed countries. In developing countries such as our country, both slow transition period to new technology and slower absorption of technology complicated that people adapt to new media flows. In this study, Turkish people’s adaptation process to new media trends was analysed. For this purpose, a survey was conducted and the results, evaluated in the SPSS program, were interpreted statistically.

Kaynakça

  • Alemdar, K. ve Erdoğan, İ.,(1998). Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Medyanın Gelişim Süreci. Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Bilim: Sosyal Bilimler – II, ss: 1–10.
  • Aziz, A., (1976). Radyo ve Televizyona Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Başlar, G., (2013). Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm, Akademik Bilişim 2013, İstanbul. (http://ab.org.tr/ab13/bildiri/247.pdf.)
  • Binark, M., (2007). Yeni Medya, Gençlik ve Gündelik Yaşam, Evrensel Kültür. ss: 24–28.
  • Binark, M. ve Bayraktutan-Sütcü, G., (2007). Toplumsal Sorunların Günah Keçisi: İnternet. www.bianet.org (10.08.2013).
  • Biocca, F.,(2000). New Media Technology and Youth: Trends in the Evolution of New Media. Journal Of Adolescent Health, Volume 27, Number 2, pp: 22–29.
  • Hendry, D.G., Woelfer, J.P., Harper, R., Bauer, T., Fitzer, B. and Champagne, M.,(2011). How to integrate digital media into a drop-in for homeless young people for deepening relationships between youth and adults. Children and Youth Services Review, Volume 33, pp: 774–782.
  • Kahara, R., Yamimi, F., Bunari, G. and Habil, H., (2012). The 8th International Language for Specific Purposes (LSP) Seminar -Aligning Theoretical Knowledge with Professional Practice, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 66, pp: 564 – 570.
  • Kalaycı, Ş., (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan,S., (1993). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, G.Ü. Eğt. Bil. Ankara,
  • Krejcie and Morgan (1970). “Determining Sample Size For Research Activities”, Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mariscal, J., (2005). Digital divide in a developing country. Telecommunications Policy, Volume 29, pp: 409–428.
  • Parker, C., (2011). 301 Ways To Use Social Media To Boost Your Marketing. New York: McGraw Hill.
  • Selwyn, N., (2006). Digital division or digital decision? A study of non- users and low-users of computers. Poetics, Volume 34, pp: 273–292.
  • Telekomünikasyon Kurumu, (2012). Sektöründe Düzenlemelere Yönelik Gelişmeler Bülteni. Sektörel Araştırma ve Strateji Geliştirme Dairesi Bülteni, Sayı: 52, ss: 15–19.
  • TUIK (Turkish Statistics Institute), (2010). the Research on Household Technology Usage Habit. News Bulletin, Volume: 148.
  • Verhoevena, P., Tenchb, R., Zerfassc, A., Morenod, A. and Vercic, D., (2012). How European PR practitioners handle digital and social media. Public Relations Review, Volume 38, Number 1, pp: 162–164.
  • Weinberg, T., (2009). The new community Rules: Marketing on the social web. California: O’Reilly.

YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh402

Öz

2000’li yıllardan sonra gelişen ve yaygınlaşan internet medyası ve sosyal medya akımları, klasik medyanın yerine geçme eğilimindedir. Amerika’daki birçok gazetenin 2015 yılı itibariyle matbaalarını kapatıp dijital medya yayınlarına geçme kararı bu eğilimi desteklemektedir. Dijital medyanın gelişimi ile birlikte sosyal medya, gelişmiş ülkelerdeki klasik medya yayıncıları için karlı bir platform olmaya başlamıştır. Ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkelerde, gerek teknolojiye geçiş sürecinin yavaş olması gerekse de teknolojinin daha yavaş özümsenmesi, halkın bu yeni medya akımlarına uyum sağlamasını zorlaştırmıştır. Bu çalışmada, Türk insanının yeni medya akımlarına uyum sağlama süreci incelenmiştir. Bu amaçla Survey yöntemine dayalı olarak bir anket çalışması yürütülmüş ve anket sonuçları SPSS programında değerlendirilerek istatistiksel açıdan raporlanarak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Alemdar, K. ve Erdoğan, İ.,(1998). Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Medyanın Gelişim Süreci. Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Bilim: Sosyal Bilimler – II, ss: 1–10.
  • Aziz, A., (1976). Radyo ve Televizyona Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Başlar, G., (2013). Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm, Akademik Bilişim 2013, İstanbul. (http://ab.org.tr/ab13/bildiri/247.pdf.)
  • Binark, M., (2007). Yeni Medya, Gençlik ve Gündelik Yaşam, Evrensel Kültür. ss: 24–28.
  • Binark, M. ve Bayraktutan-Sütcü, G., (2007). Toplumsal Sorunların Günah Keçisi: İnternet. www.bianet.org (10.08.2013).
  • Biocca, F.,(2000). New Media Technology and Youth: Trends in the Evolution of New Media. Journal Of Adolescent Health, Volume 27, Number 2, pp: 22–29.
  • Hendry, D.G., Woelfer, J.P., Harper, R., Bauer, T., Fitzer, B. and Champagne, M.,(2011). How to integrate digital media into a drop-in for homeless young people for deepening relationships between youth and adults. Children and Youth Services Review, Volume 33, pp: 774–782.
  • Kahara, R., Yamimi, F., Bunari, G. and Habil, H., (2012). The 8th International Language for Specific Purposes (LSP) Seminar -Aligning Theoretical Knowledge with Professional Practice, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 66, pp: 564 – 570.
  • Kalaycı, Ş., (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan,S., (1993). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, G.Ü. Eğt. Bil. Ankara,
  • Krejcie and Morgan (1970). “Determining Sample Size For Research Activities”, Educational and Psychological Measurement, USA.
  • Mariscal, J., (2005). Digital divide in a developing country. Telecommunications Policy, Volume 29, pp: 409–428.
  • Parker, C., (2011). 301 Ways To Use Social Media To Boost Your Marketing. New York: McGraw Hill.
  • Selwyn, N., (2006). Digital division or digital decision? A study of non- users and low-users of computers. Poetics, Volume 34, pp: 273–292.
  • Telekomünikasyon Kurumu, (2012). Sektöründe Düzenlemelere Yönelik Gelişmeler Bülteni. Sektörel Araştırma ve Strateji Geliştirme Dairesi Bülteni, Sayı: 52, ss: 15–19.
  • TUIK (Turkish Statistics Institute), (2010). the Research on Household Technology Usage Habit. News Bulletin, Volume: 148.
  • Verhoevena, P., Tenchb, R., Zerfassc, A., Morenod, A. and Vercic, D., (2012). How European PR practitioners handle digital and social media. Public Relations Review, Volume 38, Number 1, pp: 162–164.
  • Weinberg, T., (2009). The new community Rules: Marketing on the social web. California: O’Reilly.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İdil Aladağ Bu kişi benim

Mustafa Yağbasan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: XVI

Kaynak Göster

APA Aladağ, İ., & Yağbasan, M. (2012). YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ). Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh402
AMA Aladağ İ, Yağbasan M. YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ). Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh402
Chicago Aladağ, İdil, ve Mustafa Yağbasan. “YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)”. Tarih Okulu Dergisi 2013, sy. XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh402.
EndNote Aladağ İ, Yağbasan M (01 Aralık 2012) YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ). Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE İ. Aladağ ve M. Yağbasan, “YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh402.
ISNAD Aladağ, İdil - Yağbasan, Mustafa. “YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (Aralık 2012). https://doi.org/10.14225/Joh402.
JAMA Aladağ İ, Yağbasan M. YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ). Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh402.
MLA Aladağ, İdil ve Mustafa Yağbasan. “YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2013, sy. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh402.
Vancouver Aladağ İ, Yağbasan M. YENİ MEDYA AKIMLARINA TÜRK İNSANININ UYUM SAĞLAMA SÜRECİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ). Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).