BibTex RIS Kaynak Göster

The Lesson of "Multidisciplinary Science History" and Its Excuse

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: VII, - , 01.12.2009

Öz

History of Science course in our country for many years was read. This course examines the formation of all of science itself. Produced by science, but each with its own dynamic data, many are not associated with the use of science history. History of science has therefore always remained barren. Mathematics, physics, chemistry or engineering sciences; to produce a useful role in the history of science will not reap. Whereas the history of science that science does not carry very different data. It's like every science there are a few rules and formulas. He must produce a benefit. Considering this aspect of history of science is only interested in the future not the past. Sociology, Anthropology, Archaeology, Zoology, Literature, Theology, Philosophy, Economics, Finance and the Psychology of the relationship between the direct addition of Architecture and Engineering as well as mathematics and science are in close relationships. That's associated "Interdisciplinary Science", History of Science at the relationship between these disciplines, "Interdisciplinary Science" is called. This approach is used in the West for many years, unfortunately, outside our country very few trials have not been adopted. Yet in recent times about the emerging science of history of appetite, Interdisciplinary Studies in the new era with the need for an integrated science of history also suggests that the intensity of.

DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: VII, - , 01.12.2009

Öz

Ülkemizde uzun yıllar Bilim Tarihi dersleri okutulmuştur. Bu dersler her bilimin kendi oluşumunu inceler. Ancak her bilimin kendi dinamiğiyle ilgili ürettiği verilerin kullanımı Tarih Bilimi ile pek ilişkilendirilmez. Bu sebeple Tarih bilimi daima çorak kalmıştır. Matematik, Fizik, Kimya veya Mühendislik bilimleri; ürettikleri faydalarda Tarih bilimine bir rol biçmez. Oysa ki Tarih bilimi de bu bilimlerden pek farklı veriler taşımaz. Her bilim gibi onun da bir takım kuralları ve formülleri vardır. O da mutlaka bir fayda üretir. Bu yönüyle bakıldığında Tarih bilimi sadece geçmişi değil geleceği de ilgilendirir. Sosyoloji, Antropoloji, Arkeoloji, Zooloji, Edebiyat, İlahiyat, Felsefe, İktisat, Maliye ve Psikoloji ile doğrudan kurduğu ilişkiler yanında, Mimarlık ve Mühendislik kadar Matematik ve diğer Fen bilimleriyle de yakın ilişki içindedir. İşte bu ilişkile “Disiplinler Arası Bilim”, Tarih Biliminin bu disiplinlerle kurduğu ilişkiye de “Disiplinler Arası Bilim Tarihi” denir. Batıda uzun yıllar kullanılan bu yaklaşım, maalesef birkaç deneme dışında ülkemizde pek benimsenmemiştir. Oysa son dönemde ortaya çıkan Tarih bilimiyle ilgili iştahsızlık, yeni dönemde Disiplinler Arası Bilimler ile bütünleştirilmiş bir Tarih bilimine duyulan ihtiyacın şiddetini de ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haydar Çoruh Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: VII

Kaynak Göster

APA Çoruh, H. (2009). DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ. Tarih Okulu Dergisi, 2010(VII).
AMA Çoruh H. DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ. Tarih Okulu Dergisi. Aralık 2009;2010(VII).
Chicago Çoruh, Haydar. “DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2010, sy. VII (Aralık 2009).
EndNote Çoruh H (01 Aralık 2009) DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ. Tarih Okulu Dergisi 2010 VII
IEEE H. Çoruh, “DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ”, Tarih Okulu Dergisi, c. 2010, sy. VII, 2009.
ISNAD Çoruh, Haydar. “DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2010/VII (Aralık 2009).
JAMA Çoruh H. DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2009;2010.
MLA Çoruh, Haydar. “DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ”. Tarih Okulu Dergisi, c. 2010, sy. VII, 2009.
Vancouver Çoruh H. DİSİPLİNLERARASI BİLİM TARİHİ” DERSİ VE GEREKÇESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2009;2010(VII).