The
study explains briefly the approach to form in the Turkish Miniature and the
color, with examples from different groups and individuals of the Turkish art
of painting, including 19th Century Painters, First Turkish
Painters, First Period of Contemporary Turkish Art – 1914 / Age of Çallı,
Association of Individual Painters and Sculptors, Group D, New Painters Group,
Group 10s.The use of colour in the Turkish Painting in terms of groups has been
generally visualized as a reflection of use of colour in the Western Art, but
the artists seeking individual authenticity have been and worked more
experimental and free. Still, in works of arts of Turkish painting, even though
the painters have generally used the colour in their paintings dominantly, the
colour has never acquired a distinct function as the main element or main
formal structure, or main structure or substance of form.
Türk minyatür
sanatında biçime yaklaşım ve renge kısaca değinilerek, Türk resim sanatında akımlar,
gruplar ve bireyler bağlamında renk; 19. yüzyıl ressamları- İlk Türk
ressamları, Çağdaş Türk resminin ilk dönemi – 1914 / Çallı Kuşağı, Müstakil
Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, D Grubu, Yeniler Grubu, Onlar Grubu ve
Soyut Eğilimler sanatçıları ve resimlerinden örneklerle irdelenmiştir. Türk
resim sanatında renk kullanımı gruplar bağlamında, bazı istisnalar olsa da
genelde Batı sanatında renk kullanımının bir yansıması olarak görselleşmiş
ancak bireysel özgünleşme arayışında olan sanatçılarda renk kullanımı daha
deneysel ve özgür bir şekilde ortaya çıkmıştır. Yine de Türk resim sanatında
yer alan eserlerde, genelleme yapılacak olursa, baskın bir şekilde yer almış
olmakla birlikte renk; başlı başına ana öğe ya da ana biçimsel yapı, formun
maddesi ya da temel yapısı olarak belirgin bir şekilde işlev kazanmamıştır.
Bölüm | C2S4 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |