Bu çalışmanın amacı
Türkiye’deki havayolu örgütlerinin kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili
faaliyetlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşabilmek adına nitel
araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma alanını 8 havayolu örgütü
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak birincil veri kaynağı
olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler; ikincil veri kaynağı olarak da belge
incelemesi kullanılmaktadır. Görüşmelerdeki katılımcılar, amaçlı örneklem
yöntemiyle seçilmiştir. Bu kapsamda, havayolu örgütlerinin kurumsal sosyal
sorumlulukla ilgili yöneticileriyle görüşülmüştür. Belge incelemesi için de
havayollarının web sitelerinde, basın bültenlerinde, duyurular ve
sürdürülebilirlik raporlarında paylaştıkları bilgilerden faydalanılmıştır. Araştırmada
toplanan nitel veriler NVivo 12 programı aracılığıyla tümevarımsal yöntemle
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, 4 tema, 12 kategori ve 11 alt kategoriye
ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, havayolu örgütleri ekonomik, yasal,
etik ve gönüllülük olmak üzere 4 temel boyutta faaliyetler
gerçekleştirmektedir. Bu boyutlar altında, çevreye, müşterilere, topluma,
yöneticiler ve çalışanlara yönelik uygulamaların çoğunlukta olduğu tespit
edilmiştir.
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Gönüllülük Etik Havayolu örgütleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |