Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

An Investigation of Conservatory Students' Attitudes Towards Sports

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

The purpose of this study is to determine conservatory students' attitudes toward sports and to examine whether these attitudes differ in terms of demographic variables (age, gender, department, and class level). The Sport Attitude Scale (SAS), developed by Şentürk (2015) and validated, was used as the data collection tool in the study. The scale consists of 25 items and allows for the assessment of individuals' attitudinal levels related to sports in three basic dimensions: “interest in sports,” “living with sports,” and “active participation in sports.” The sample of the study consisted of a total of 115 undergraduate students studying in different departments of a state conservatory. The t-test and one-way analysis of variance were used to examine whether there was a significant difference in participants' attitudes toward sports based on their demographic characteristics. According to the findings, there was no statistically significant difference in students' attitudes toward sports based on age, gender, department, and class variables (p>0.05). This indicates that conservatory students have similar attitudes toward sports, regardless of their demographic characteristics. In this regard, it is recommended that awareness, participation, and awareness-raising activities related to sports be promoted in universities for conservatory students.

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.

Konservatuar Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2025, Sayı: 19, 1034 - 1051, 30.09.2025
https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

Öz

Bu araştırmanın amacı, konservatuvar öğrencilerinin spora yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumların demografik değişkenler (yaş, cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyi) açısından farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Şentürk (2015) tarafından geliştirilen ve geçerlilik güvenirlik çalışmaları yapılmış olan Spora Yönelik Tutum Ölçeği (SYTÖ) kullanılmıştır. Ölçek, “spora ilgi duyma”, “sporla yaşama” ve “aktif spor yapma” olmak üzere üç temel boyutta bireylerin sporla ilişkili tutumsal düzeylerini değerlendirmeye olanak sağlayan ve toplam 25 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, bir devlet konservatuvarının farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 115 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların demografik özelliklerine göre spora yönelik tutum puanlarında anlamlı bir fark olup olmadığı t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; yaş, cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre öğrencilerin spora yönelik tutum puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Bu durum, konservatuvar öğrencilerinin demografik özelliklerinden bağımsız olarak spora yönelik benzer tutumlara sahip olduklarını göstermektedir. Bu doğrultuda, konservatuvar öğrencilerine yönelik olarak üniversitelerde sporla ilgili bilinçlendirme, katılım ve farkındalık çalışmalarının yaygınlaştırılması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

Dicle Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kaynakça

  • Hamurcu, G. C., & Orman, P. (2023). Sınıf İklimi ve Tutumun İngilizce Ders Başarısı Üzerine Etkisi: Yabancı Dil Ağırlıklı Beşinci Sınıf Öğretim Programı Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(88), 1533-1545.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 59-69.
  • Lopez Frias, F. J., & Edgar, A. (2016). Hermeneutics and sport. Sport, Ethics and Philosophy, 10(4), 343-348. https://doi.org/10.1080/17511321.2016.1272133
  • Maciel, L. F. P., Farias, G. O., Dallegrave, E. J., Flach, M. C., do Nascimento, J. V., & Folle, A. (2023). Sports and school involvement and performance: a systematic review of literature. Retos, 47, 12-24. https://orcid.org/0000-0002-5077-8844
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000010
  • Şentürk, H. E. (2015). Sportif Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliliği ve Güvenirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 8-18.
  • Tanyeri, Y. (2010). İlköğretimde İşlenen Beden Egitimi Dersinin Verimli Yapılıp Yapılmamasının Ögretmenin Cinsiyetiyle İlişkisi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1).
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği) (Yüksek Lisans Tezi, Bartın Universitesi (Türkiye)).
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 316-329.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A., & Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kişilik ve Bireysel Farklılıklar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ufuk Kızıl 0009-0006-1819-2305

Ayşe Demir 0000-0002-3856-0498

Erken Görünüm Tarihi 30 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 26 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 19 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Kızıl, U., & Demir, A. (2025). Konservatuar Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi(19), 1034-1051. https://doi.org/10.47994/usbad.1751488

16494  16495  16496  16503  16570 16633   16823 

 16824 17564  19288 22730 22803 

 23495     

   25002    30847      

             Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi (USBAD), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Yerleşke / Malatya 

Telefon: 0533 5438933, https://dergipark.org.tr/tr/pub/usbad -- sdurukoglu@gmail.com -- usbaddergi@gmail.com 18414