Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akredite olan üniversitelerin kütüphane web sayfalarının kurumsal kimlik açısından incelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 9, 489 - 518, 01.10.2023

Öz

Kurumları birbirinden ayıran en önemli özelliklerden biri kurumsal kimlik unsurlarıdır. Kurumlar, kurumsal kimlik bilgileri ile birlikte halkla ilişkilerin en önemli işlevleri arasında yer alan tanıma ve tanıtma süreçlerini kurum web sayfaları üzerinden yapmaktadırlar. Her kurum gibi toplumda önemli bir işleve sahip olan üniversiteler hizmet verirken daha kaliteli bir kurum haline gelmek amacıyla Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı çerçevesinde akreditasyon sürecine dâhil olmaktadırlar. Üniversitelerin bilimin üretildiği ve yayıldığı kurumlar olarak bilginin hedef kitleye doğru bir şekilde iletilmesi amacıyla kütüphane web sayfalarına önem vermeleri gerekir. Eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, akademik çalışmalarda önemli bir yere sahip olan kütüphanelerin zenginliği o üniversitelerin zenginliği anlamına gelmektedir. Bu çerçevede çalışmada akredite olan yedi üniversitenin kütüphane web sayfaları kurumsal kimlik açısından incelenmiştir. Çalışma sonucunda kütüphane web sitelerine erişimin genellikle (%86) üniversitelerin web ana sayfalarında bulunan bağlantılar ile gerçekleştiği, kütüphane hakkında, iletişim adresi, e-posta, telefon numarası, konum/yer, personel dizini ve üyelik hizmetleri konusunda bilgilerin tam olarak verildiği belirlenmiştir. Üniversitelerin tümüne yakınında bina hakkında bilgiler, haberler ve etkinlikler ile faks numarası bilgileri verilmiştir. Misyon, kütüphane çalışma saatleri, kütüphane kuralları ve düzenlemeleri ile geri bildirim web sitelerinin %71’inde bulunmaktadır. Genel bilgiler başlığı altında değerlendirilen tarihçe, sık sorulan sorular, kat planı, kütüphanenizi tanıyın, site haritası, fotoğraf galerisi, güncellenme tarihi, kütüphane komitesi bilgilerine web sitelerinde daha nadir rastlanmıştır. Kütüphane web sitelerinde hiç rastlanamayan bilgiler; kütüphane turu, idari faaliyet, ziyaretçi miktarı, web sayacı, yıllık rapor ve emanet dolaplarının kullanımına yönelik bilgilerdir. Çalışmanın diğer sonuçları bulgular bölümünde paylaşılmış, sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. Çalışmanın bu bağlamda akredite olmayı hedefleyen üniversitelere öneri nitelikte olacağı ifade edilebilir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla ilişkiler 2.0 - sosyal medyada yeni paydaşlar, yeni teknikler. Efil Yayınevi.
  • Ataman, O., & Adıgüzel, A. (2019). Yükseköğretimde kalite algısı: Düzce Üniversitesi örneği. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 53-70.
  • Aydın, A. (2012). Görme engelli üniversite öğrencilerinin bilgi erişim sorunları üzerine yapılmış bir araştırma. Bilgi Dünyası, 13(1), 93-106.
  • Aydınalp, G. I. (2014). İmaj üretimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakmaz, E.Y., & Görkemli, H.N. (2018). Derneklerin web sitelerinin kurum kimliği yönünden incelenmesi: Mardin örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 40, 199-210.
  • Başok Yurdakul, N., & Çoşkun, G. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: İletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(13), 1951-1976.
  • Bayçu, S. (2012). Kurum kimliği, kültürü ve imajı. Ferruh Uzun (Editör), Kurumsal iletişim. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. U. & Ustaoğlu, F. D. (2015). Kurum kimliği: Logo ve rengin çağrışımları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 34, 27-40.
  • Belasen, A. T. (2008). The theory and practice of corporate communication- A Competing values perspective. Sage Publications.
  • Bezirci, P. (2018). Dünya üniversite kütüphanelerinde mükemmellik örnekleri ve gelecek. Yükseköğretim Dergisi, 8(2), 234-246.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Siyasal Kitabevi.
  • Boztepe, H. (2014). Halkla ilişkiler ve ilişki yönetimi. Derin Yayınları.
  • Bulut, B. (2004). Avrupa Birliği’ne doğru Türkiye’de üniversite kütüphanelerinin durumu ve entegrasyonu [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Can, E. (2021). Öğrenci görüşlerine göre yükseköğretimde kalite göstergeleri (Kırklareli Üniversitesi Örneği). MSKU Journal of Education, 8(1), 54-71.
  • Collinson, T., Porter, H., & Work, C.K. (2021). University of Portsmouth library subject pages: A flexible in-house system for guidance and resource discovery. The Journal of Academic Librarianship, https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102453
  • Derin, N. & Demirel Erkan, T. (2010). Kurum imajının kurum kimliği açısından açıklanabilirliği: İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 13(2), 155-193.
  • Devebakan, N., Egeli, H. A., & Koçak, N. (2019). Yükseköğretim kurumlarında öğrenci beklenti ve algılamaları temelinde hizmet kalitesinin SERVQUAL ölçeği ile değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek Yüksekokulu’nda bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi, 9(2), 201–212. doi:10.2399/yod.18.047
  • Haridasan, S. & Uwesh, M. (2014). Content analysis of centra university library websites in India: A study. Journal of Information Management, 1(2), 59-71.
  • Henkoğlu, H. Ş. (2021). Türkiye’deki üniversite kütüphane web sitelerinin web erişilebilirlik kılavuzu kapsamında değerlendirilmesi. Bilgi Dünyası, 22(2), 251-288.
  • Gökdağlı, G. (2010). Kurumsal itibar yönetimi aracı olarak firmaların web sitelerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal ortamda iletişim bir halkla ilişkiler perspektifi. Derin Yayınları.
  • Freeman, G. T. (2005). The library as place: Changes in learning patterns, collections, technology, and use. https://www.clir.org/pubs/reports/pub129/freeman/06.10.2022
  • Kahtri, A.B. & Baheti, S.R. (2013). Evaluative study of university web sites and their library web pages. International Journal of Digital Library Services, 3(1), 1-11.
  • Karahan, M. (2013). Yükseköğretim kurumları kalite yeterliliklerinin öğrenci memnuniyeti ve sürdürülebilirlik açısından incelenmesi: İnönü Üniversitesi Malatya MYO. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 1-9.
  • Karsak, B. B. (2008). Web sitelerinin kurumsal kimlik açısından değerlendirilmesi: En beğenilen 20 şirket üzerine bir analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 9(9), 165-179.
  • Kaya, E. (2021). Üniversite kütüphanelerinde değişim ve yenilikçi süreçte kütüphane yöneticileri. Bilgi Merkezlerinde Yönetim-1. Hiperyayın.
  • Khowaja, S., & Fatima, N. (2021). Content analysis of select university library websites of Delhi: An Indian scenario during Covid-19 pandemic. A Journal of Library and Information Science, 15(2), 77-85.
  • Koçer, S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Kumar, N., & Verma, S. (2018). Content analysis of library websites of NAAC accredited a grade University in central zone of India: A study. Library Waves, 4(2), 68-77.
  • Kuri, R., & O., M. (2018). MOOCs: A new platform for LIS professional development (ss. 204-208). 8th KSCL Conference on “Libraries with no boundaries”.
  • Leichty, G., & Esrock, S. (2001). Change and response on the corporate website. American Journal of Communication, 5(1), 1-8.
  • Lubinescu, E. S., Ratcliff, J. L., & Gaffney, M. A. (2001). Two continuums collide: accreditation and assessment. New Directions for Higher Education, 113, 5-21.
  • Maniu, I., & Maniu, G. C. (2014). Educational marketing: Factors influencing the selection of a university. SEA-Practical Appliacation of Science, 3(5), 37-41.
  • Meraler, S. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Harran Üniversitesi.
  • Mert, Y.L. (2019). Kamu yönetiminde kurumsal iletişim: Web siteleri üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1513-1522.
  • Odabaş, H., & Odabaş, Z.Y. (2009). Web tabanlı yükseköğretim programları için kütüphane hizmetleri ve uygulamaları. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(42), 83-103.
  • Onat, F. (2014). Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özçiçek, Y., & Karaca, A. (2019). Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: Mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(1), 114-149.
  • Peltekoğlu, F. B. (2004). Halkla ilişkiler nedir? Beta Yayıncılık.
  • Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the www: Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communication an International Journal, 10(4), 285-301.
  • Sağlamtunç, T. (2010). Görme engelliler ve kütüphanecilik hizmetleri. Bilgi Dünyası, 11(1), 178-191.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi’nin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Silsüpür, Ö. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk ve marka imajı. Palet Yayınları.
  • Swanson, T. A., & Green, J. (2011). Why we are not googled: Lessons from a library web site usability study. The Journal of Academic Librarianship, 37(3), 222-229.
  • Şensoy, S.A., & Sarı, R.M. (2020). Yeni nesil akademik kütüphane kavramı ve mimariye yansıması. Turkish Online Journal of Design, Art and Communication-TOJDAC, 10(3), 285-310.
  • Tarhan, A. (2013). Halkla ilişkilerde medyayla ilişkiler: Medya çalışanlarının görüşleri üzerine bir saha araştırması. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(2), 226-251.
  • Taşcı, D., & Lapçın, H.T. (2023). Yükseköğretim kalite güvencesi sistemi: Kurumsal akreditasyon raporları üzerinden bir değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-16.
  • Teklemariam, L. (2019). Kütüphane kaynaklarının akademik performansa etkisi: Eritre teknoloji enstitüsü kütüphanesi örneği [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Tosun, N. B. (2020). Marka yönetimi. Beta Yayıncılık.
  • Watson, L. (2017). Space in the academic library of the 21st century: Trends and ideas. https://bid.ub.edu/en/38/watson.htm.06.10.2022.
  • Xu, C., Ouyang, F., & Chu, H. (2009). The academic library meets web 2.0: applications and implications. The Journal of Academic Librarianship, 35(4), 324-331.
  • Verma, N.K., & Shukla, A. (2018). Usability analysis of Indian institutes of management libraries websites: An evaluative study. Journal of Advancements in Library Sciences, 5(1), 23-32.
  • Yalın, B. E., & Silsüpür, Ö. (2017). Kent tanıtımında etkili bir araç olarak web sayfaları: DOKAP bölgesi illeri kapsamında bir araştırma (ss. 446-452). DOKAP Bölgesi uluslararası turizm sempozyumu, sunulmuş bildiri, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yeygel, S. (2005). Şirketlerin kurum kimliklerini yansıtan bir ortam olarak web siteleri. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 1, 77-91.

Analyzing the library web pages of accredited universities in terms of institutional identity

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 9, 489 - 518, 01.10.2023

Öz

The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article. The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article. The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla ilişkiler 2.0 - sosyal medyada yeni paydaşlar, yeni teknikler. Efil Yayınevi.
  • Ataman, O., & Adıgüzel, A. (2019). Yükseköğretimde kalite algısı: Düzce Üniversitesi örneği. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 53-70.
  • Aydın, A. (2012). Görme engelli üniversite öğrencilerinin bilgi erişim sorunları üzerine yapılmış bir araştırma. Bilgi Dünyası, 13(1), 93-106.
  • Aydınalp, G. I. (2014). İmaj üretimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakmaz, E.Y., & Görkemli, H.N. (2018). Derneklerin web sitelerinin kurum kimliği yönünden incelenmesi: Mardin örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 40, 199-210.
  • Başok Yurdakul, N., & Çoşkun, G. (2009). Fakültelerde web sitelerinin kurumsal tanıtım amaçlı kullanımı: İletişim fakülteleri web siteleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(13), 1951-1976.
  • Bayçu, S. (2012). Kurum kimliği, kültürü ve imajı. Ferruh Uzun (Editör), Kurumsal iletişim. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Bayçu, S. U. & Ustaoğlu, F. D. (2015). Kurum kimliği: Logo ve rengin çağrışımları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 34, 27-40.
  • Belasen, A. T. (2008). The theory and practice of corporate communication- A Competing values perspective. Sage Publications.
  • Bezirci, P. (2018). Dünya üniversite kütüphanelerinde mükemmellik örnekleri ve gelecek. Yükseköğretim Dergisi, 8(2), 234-246.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Siyasal Kitabevi.
  • Boztepe, H. (2014). Halkla ilişkiler ve ilişki yönetimi. Derin Yayınları.
  • Bulut, B. (2004). Avrupa Birliği’ne doğru Türkiye’de üniversite kütüphanelerinin durumu ve entegrasyonu [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Can, E. (2021). Öğrenci görüşlerine göre yükseköğretimde kalite göstergeleri (Kırklareli Üniversitesi Örneği). MSKU Journal of Education, 8(1), 54-71.
  • Collinson, T., Porter, H., & Work, C.K. (2021). University of Portsmouth library subject pages: A flexible in-house system for guidance and resource discovery. The Journal of Academic Librarianship, https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102453
  • Derin, N. & Demirel Erkan, T. (2010). Kurum imajının kurum kimliği açısından açıklanabilirliği: İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 13(2), 155-193.
  • Devebakan, N., Egeli, H. A., & Koçak, N. (2019). Yükseköğretim kurumlarında öğrenci beklenti ve algılamaları temelinde hizmet kalitesinin SERVQUAL ölçeği ile değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Meslek Yüksekokulu’nda bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi, 9(2), 201–212. doi:10.2399/yod.18.047
  • Haridasan, S. & Uwesh, M. (2014). Content analysis of centra university library websites in India: A study. Journal of Information Management, 1(2), 59-71.
  • Henkoğlu, H. Ş. (2021). Türkiye’deki üniversite kütüphane web sitelerinin web erişilebilirlik kılavuzu kapsamında değerlendirilmesi. Bilgi Dünyası, 22(2), 251-288.
  • Gökdağlı, G. (2010). Kurumsal itibar yönetimi aracı olarak firmaların web sitelerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Güçdemir, Y. (2012). Sanal ortamda iletişim bir halkla ilişkiler perspektifi. Derin Yayınları.
  • Freeman, G. T. (2005). The library as place: Changes in learning patterns, collections, technology, and use. https://www.clir.org/pubs/reports/pub129/freeman/06.10.2022
  • Kahtri, A.B. & Baheti, S.R. (2013). Evaluative study of university web sites and their library web pages. International Journal of Digital Library Services, 3(1), 1-11.
  • Karahan, M. (2013). Yükseköğretim kurumları kalite yeterliliklerinin öğrenci memnuniyeti ve sürdürülebilirlik açısından incelenmesi: İnönü Üniversitesi Malatya MYO. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 1-9.
  • Karsak, B. B. (2008). Web sitelerinin kurumsal kimlik açısından değerlendirilmesi: En beğenilen 20 şirket üzerine bir analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, 9(9), 165-179.
  • Kaya, E. (2021). Üniversite kütüphanelerinde değişim ve yenilikçi süreçte kütüphane yöneticileri. Bilgi Merkezlerinde Yönetim-1. Hiperyayın.
  • Khowaja, S., & Fatima, N. (2021). Content analysis of select university library websites of Delhi: An Indian scenario during Covid-19 pandemic. A Journal of Library and Information Science, 15(2), 77-85.
  • Koçer, S. (2017). Kurumsal web sitelerinin kurum kimliği açısından incelenmesi: En çok tercih edilen üniversiteler üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(53), 756-772.
  • Kumar, N., & Verma, S. (2018). Content analysis of library websites of NAAC accredited a grade University in central zone of India: A study. Library Waves, 4(2), 68-77.
  • Kuri, R., & O., M. (2018). MOOCs: A new platform for LIS professional development (ss. 204-208). 8th KSCL Conference on “Libraries with no boundaries”.
  • Leichty, G., & Esrock, S. (2001). Change and response on the corporate website. American Journal of Communication, 5(1), 1-8.
  • Lubinescu, E. S., Ratcliff, J. L., & Gaffney, M. A. (2001). Two continuums collide: accreditation and assessment. New Directions for Higher Education, 113, 5-21.
  • Maniu, I., & Maniu, G. C. (2014). Educational marketing: Factors influencing the selection of a university. SEA-Practical Appliacation of Science, 3(5), 37-41.
  • Meraler, S. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Harran Üniversitesi.
  • Mert, Y.L. (2019). Kamu yönetiminde kurumsal iletişim: Web siteleri üzerine bir analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(62), 1513-1522.
  • Odabaş, H., & Odabaş, Z.Y. (2009). Web tabanlı yükseköğretim programları için kütüphane hizmetleri ve uygulamaları. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(42), 83-103.
  • Onat, F. (2014). Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özçiçek, Y., & Karaca, A. (2019). Yükseköğretim kurumlarında kalite ve akreditasyon: Mühendislik eğitim programlarının değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(1), 114-149.
  • Peltekoğlu, F. B. (2004). Halkla ilişkiler nedir? Beta Yayıncılık.
  • Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the www: Strategies for enhancing usability, credibility and utility. Corporate Communication an International Journal, 10(4), 285-301.
  • Sağlamtunç, T. (2010). Görme engelliler ve kütüphanecilik hizmetleri. Bilgi Dünyası, 11(1), 178-191.
  • Silsüpür, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin gözünde İstanbul Üniversitesi’nin imajı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(1), 263-288.
  • Silsüpür, Ö. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk ve marka imajı. Palet Yayınları.
  • Swanson, T. A., & Green, J. (2011). Why we are not googled: Lessons from a library web site usability study. The Journal of Academic Librarianship, 37(3), 222-229.
  • Şensoy, S.A., & Sarı, R.M. (2020). Yeni nesil akademik kütüphane kavramı ve mimariye yansıması. Turkish Online Journal of Design, Art and Communication-TOJDAC, 10(3), 285-310.
  • Tarhan, A. (2013). Halkla ilişkilerde medyayla ilişkiler: Medya çalışanlarının görüşleri üzerine bir saha araştırması. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(2), 226-251.
  • Taşcı, D., & Lapçın, H.T. (2023). Yükseköğretim kalite güvencesi sistemi: Kurumsal akreditasyon raporları üzerinden bir değerlendirme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-16.
  • Teklemariam, L. (2019). Kütüphane kaynaklarının akademik performansa etkisi: Eritre teknoloji enstitüsü kütüphanesi örneği [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Tosun, N. B. (2020). Marka yönetimi. Beta Yayıncılık.
  • Watson, L. (2017). Space in the academic library of the 21st century: Trends and ideas. https://bid.ub.edu/en/38/watson.htm.06.10.2022.
  • Xu, C., Ouyang, F., & Chu, H. (2009). The academic library meets web 2.0: applications and implications. The Journal of Academic Librarianship, 35(4), 324-331.
  • Verma, N.K., & Shukla, A. (2018). Usability analysis of Indian institutes of management libraries websites: An evaluative study. Journal of Advancements in Library Sciences, 5(1), 23-32.
  • Yalın, B. E., & Silsüpür, Ö. (2017). Kent tanıtımında etkili bir araç olarak web sayfaları: DOKAP bölgesi illeri kapsamında bir araştırma (ss. 446-452). DOKAP Bölgesi uluslararası turizm sempozyumu, sunulmuş bildiri, Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yeygel, S. (2005). Şirketlerin kurum kimliklerini yansıtan bir ortam olarak web siteleri. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 1, 77-91.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Duğan 0000-0001-9028-7989

Bayram Oğuz Aydın 0000-0003-2061-1688

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 20 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Duğan, Ö., & Aydın, B. O. (2023). Akredite olan üniversitelerin kütüphane web sayfalarının kurumsal kimlik açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 5(9), 489-518.

 https://dergipark.org.tr/usbed

Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu

by-nc-nd.svg