Bu çalışmanın amacı görsel sanatlar öğretmenlerinin iş doyumlarını demografik faktörler açısından incelenmek ve gelişimlerine katkı sağlayacak önerilerde bulunmak, öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini üzerinde hangi değişkenlerin etkili olduğu sorusuna cevap aramaktır. Araştırmada tarama modeli tercih edilmiştir. Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı görev yapan görsel sanatlar öğretmenleri (n=105) hedef kitleyi oluşturmuştur. Öğretmenlerin iş doyumları “Minnesota İş Doyum Ölçeği” kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, görsel sanatlar öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri düşük çıkmıştır. İş doyumu alt boyutları bakımından ücret ve terfi boyutlarında iş doyumu diğerlerine kıyasla düşük olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin haftada girdikleri ders saati değişkeni ile iş süreçleri alt boyutunda, katıldıkları hizmet içi kurs veya seminer sayısı değişkeni ile ücret alt boyutunda, ceza alma durumları ile yönetim alt boyutunda, aldıkları ödül sayısı ile iş arkadaşları ve iletişim alt boyutunda, düzenlenen sosyal etkinlik sayısı değişkeni ile yönetim alt boyutunda iş doyumları arasında p<.05 güven düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
İş doyumu Öz-yeterlilik görsel sanatlar öğretmeni öğretim eğitim.
Yok
yok
yok
The aim of this study is to examine the visions of job satisfaction of visual arts teachers in terms of demographic factors and to make suggestions to contribute to their development, to find out which variables are effective on teachers' job satisfaction levels. The screening model was preferred in the study. In the districts and centers of Trabzon Provincial Directorate of National Education, visual arts teachers working at secondary and high school levels (n = 105). Teachers' job satisfaction was based on the Minnesota Job Satisfaction Scale. When the research results are evaluated, it is seen that the level of job satisfaction of the visual arts teachers is low. In terms of job satisfaction sub-dimensions, job satisfaction was found to be lower in terms of wage and promotion than other dimensions. With the variable of the number of social events held in the sub-dimension, the number of in-service courses or seminars in the sub-dimension of the sub-dimension, the number of awards and the sub-dimensions of the number of awards received by the teachers and the sub-dimension of the colleagues, A significant difference was found between the job satisfaction of the management sub-dimension at p<.05 confidence level.
Job satisfaction self-efficacy primary schools arts teacher teaching education.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 9 |
https://dergipark.org.tr/usbed
Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu