Aim: This study aims to examine certain parameters considered during the admission exams for sports high schools in relation to students’ success or failure in gaining admission.
Method: The study was conducted with 420 candidates (251 males, 169 females) who participated in the 2023-2024 academic year talent exam for Van Sports High School. Among them, 90 candidates (57 males, 42 females) were admitted, while 330 candidates (197 males, 133 females) were not. The candidates’ performance in the talent exam was evaluated based on their scores in a coordination course, 30-meter sprint, standing long jump, rhythm tests, and secondary school grade point averages (SGPAs). The data obtained were analyzed, and the results were considered statistically significant at the p<0.05 level.
Results: The analysis for coordination performance (Admitted = 36.20; Not Admitted = 35.53) revealed no significant difference between the groups (p>0.05). Similarly, no significant difference was observed in sprint performance (Admitted = 10.27; Not Admitted = 9.93) (p>0.05). Although the standing long jump performance (Admitted = 5.91; Not Admitted = 5.54) showed a borderline difference, it was not statistically significant (p>0.05).
Conclusion: Among the parameters evaluated during admission to sports high schools, sports background and secondary school grade point averages stand out as the most significant in determining the success of candidates. It can be concluded that sports experience and SGPAs have a direct impact on success in gaining admission to sports high schools.
Amaç: Bu çalışmada, spor liselerine giriş sınavlarında değerlendirmeye alınan bazı parametrelerin öğrencilerin kazanma ve kazanmama durumlarına göre incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma, 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Van Spor Lisesi yetenek sınavına giren 420 aday (251 erkek, 169 kadın) arasından sınavı kazanan 90 (57 erkek, 42 kadın) ve kazanamayan 330 (197 erkek, 133 kadın) aday ile gerçekleştirilmiştir. Yetenek sınavına giren öğrenciler, koordinasyon parkuru, 30 metre sürat, durarak uzun atlama, ritim testleri ve ortaöğretim başarı puanları değerlendirmeye alınarak giriş sınavında aldıkları derecelere göre puanlandırılmışlardır. Buna bağlı olarak elde edilen veriler analiz edilmiş ve çıkan sonuçlar p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Koordinasyon performansı (Kazanan= 36,20; Kazanmayan= 35,53) için yapılan analizde, gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05). Benzer şekilde, sprint performansı (Kazanan= 10,27; Kazanmayan= 9,93) açısından da anlamlı bir fark gözlenmemiştir (p>0,05). Yatay sıçrama performansı (Kazanan= 5,91; Kazanmayan= 5,54) ise anlamlılık sınırında bir fark göstermesine rağmen, istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0,05).
Sonuç: Spor liselerine girişte değerlendirmeye alınan parametrelerden en belirgin olanı dolayısıyla kazananları belirlemede önemli bulunan spor geçmişi ve orta öğretim başarı puanları dikkat çekmektedir. sporculuk geçmişinin ve ortaöğretim başarı puanının spor liselerine girişteki başarıya doğrudan etki ettiği söylenebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Antrenman, Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 4 |