Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 58 - 65, 30.12.2022

Öz

Son yıllarda, ülkemizde özel araç kullanımının artmasına bağlı olarak oluşan trafik yoğunluğu ile birlikte trafik kazaları da artmıştır. Trafik kazalarının sadece maddi açıdan değil aynı zamanda sosyal ve psikolojik açıdan da insanlar üzerinde büyük kayıplara yol açtığı gerçeğinden yola çıkıldığında sorunun ne derece büyük olduğu daha net anlaşılmaktadır.

Bu çalışmanın amacı, Düzce ili için gün geçtikçe önemli sorun olmaya devam eden trafik ve dolayısı ile meydana gelen trafik kazalarının bölgesel ve zamansal değişimlerini incelemektir. Araştırmada, trafik kazalarına yönelik olarak günlük, aylık vb. veriler değerlendirilmekle birlikte, çalışma bütünlüğünün sağlanabilmesi için yıllık veriler kullanılmış ve Düzce ili Merkez ilçesi ile sınırlandırılmıştır. Araştırma 2014-2018 yılları arasında Düzce Merkez ilçede meydana gelen 2268 adet trafik kazası kaydı değerlendirilerek gerçekleştirilmiştir. Düzce ilindeki trafik kazalarının yoğun olduğu bölgeler tespit edilmiş, trafik kaza sayılarının gün ve aylara göre dağılımları incelenmiştir. Ayrıca yaralı ve ölü sayıları irdelenmiş ve kazaların yoğun olduğu konumlar ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Abdel-Aty, M. A., & Radwan, A. E. (2000). Modeling traffic accident occurrence and involvement. Accident Analysis & Prevention, 32(5), 633-642.
  • Aljanahi, A. A. M., Rhodes, A. H., & Metcalfe, A. V. (1999). Speed, speed limits and road traffic accidents under free flow conditions. Accident Analysis & Prevention, 31(1-2), 161-168.
  • Andreescu, M. P., & Frost, D. B. (1998). Weather and traffic accidents in Montreal, Canada. Climate research, 9(3), 225-230.
  • Goldsmith, J. R., & Cwikel, J. M. (1993). Mortality in young adults: international comparisons. Salud publica de Mexico, 35(2), 132-147.
  • Hı́jar, M., Carrillo, C., Flores, M., Anaya, R., & Lopez, V. (2000). Risk factors in highway traffic accidents: a case control study. Accident Analysis & Prevention, 32(5), 703-709.
  • İyinam, A. F. (1997). Karayollarında Güvenlik Sorunu Olan Nokta ve Kesimlerin Belirlenmesi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, Y. (1997). Trafik Kazalarında İnsan Faktörü ve Trafik Kazası Tespit Tutanaklarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Miaou, S. P., & Lum, H. (1993). Modeling vehicle accidents and highway geometric design relationships. Accident Analysis & Prevention, 25(6), 689-709.
  • Quddus, M. A. (2008). Time series count data models: an empirical application to traffic accidents. Accident Analysis & Prevention, 40(5), 1732-1741.
  • Silivri, T. (1999). Trafik kazalarının analiz yöntemleri. Yüksek Lisans Tezi, 170s, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Tuncuk, M. (2004). Coğrafi bilgi sistemi yardımıyla trafik kaza analizi: Isparta örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Valent, F., Schiava, F., Savonitto, C., Gallo, T., Brusaferro, S., & Barbone, F. (2002). Risk factors for fatal road traffic accidents in Udine, Italy. Accident Analysis & Prevention, 34(1), 71-84.

TEMPORAL AND SPATIAL ANALYSIS OF TRAFFIC ACCIDENTS OCCURRING IN DÜZCE

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 58 - 65, 30.12.2022

Öz

In recent years, traffic accidents have increased with the traffic density due to the increase in the use of private vehicles in our country. Considering the fact that traffic accidents cause great losses on people not only financially but also socially and psychologically, it becomes clearer how big the problem is.

In this study, it is aimed to examine the regional and temporal changes of the traffic accidents and the traffic accidents that continue to be a major problem for Düzce. In the research, daily, monthly and so on. Although the data were evaluated, annual data were used to ensure the integrity of the study and it was limited to the central district of Düzce. The research was carried out by evaluating 2268 traffic accident records in the central district of Düzce between 2014-2018. The regions where the traffic accidents are intense in Düzce were determined and the day and month distributions of the traffic accidents were examined. In addition, the number of wounded and dead were examined and the locations where the accidents were intense were revealed.

Kaynakça

  • Abdel-Aty, M. A., & Radwan, A. E. (2000). Modeling traffic accident occurrence and involvement. Accident Analysis & Prevention, 32(5), 633-642.
  • Aljanahi, A. A. M., Rhodes, A. H., & Metcalfe, A. V. (1999). Speed, speed limits and road traffic accidents under free flow conditions. Accident Analysis & Prevention, 31(1-2), 161-168.
  • Andreescu, M. P., & Frost, D. B. (1998). Weather and traffic accidents in Montreal, Canada. Climate research, 9(3), 225-230.
  • Goldsmith, J. R., & Cwikel, J. M. (1993). Mortality in young adults: international comparisons. Salud publica de Mexico, 35(2), 132-147.
  • Hı́jar, M., Carrillo, C., Flores, M., Anaya, R., & Lopez, V. (2000). Risk factors in highway traffic accidents: a case control study. Accident Analysis & Prevention, 32(5), 703-709.
  • İyinam, A. F. (1997). Karayollarında Güvenlik Sorunu Olan Nokta ve Kesimlerin Belirlenmesi. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Köse, Y. (1997). Trafik Kazalarında İnsan Faktörü ve Trafik Kazası Tespit Tutanaklarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Miaou, S. P., & Lum, H. (1993). Modeling vehicle accidents and highway geometric design relationships. Accident Analysis & Prevention, 25(6), 689-709.
  • Quddus, M. A. (2008). Time series count data models: an empirical application to traffic accidents. Accident Analysis & Prevention, 40(5), 1732-1741.
  • Silivri, T. (1999). Trafik kazalarının analiz yöntemleri. Yüksek Lisans Tezi, 170s, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Tuncuk, M. (2004). Coğrafi bilgi sistemi yardımıyla trafik kaza analizi: Isparta örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Valent, F., Schiava, F., Savonitto, C., Gallo, T., Brusaferro, S., & Barbone, F. (2002). Risk factors for fatal road traffic accidents in Udine, Italy. Accident Analysis & Prevention, 34(1), 71-84.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm İnşaat Mühendisliği
Yazarlar

Hande Varol Morova

Sercan Serin 0000-0001-6025-6233

Nihat Morova 0000-0002-7571-6658

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Varol Morova, H., Serin, S., & Morova, N. (2022). DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik Ve Teknoloji Dergisi, 6(2), 58-65.
AMA Varol Morova H, Serin S, Morova N. DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi. Aralık 2022;6(2):58-65.
Chicago Varol Morova, Hande, Sercan Serin, ve Nihat Morova. “DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ”. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik Ve Teknoloji Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2022): 58-65.
EndNote Varol Morova H, Serin S, Morova N (01 Aralık 2022) DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi 6 2 58–65.
IEEE H. Varol Morova, S. Serin, ve N. Morova, “DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ”, Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 58–65, 2022.
ISNAD Varol Morova, Hande vd. “DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ”. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi 6/2 (Aralık 2022), 58-65.
JAMA Varol Morova H, Serin S, Morova N. DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi. 2022;6:58–65.
MLA Varol Morova, Hande vd. “DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ”. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik Ve Teknoloji Dergisi, c. 6, sy. 2, 2022, ss. 58-65.
Vancouver Varol Morova H, Serin S, Morova N. DÜZCE İLİNDE MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ZAMANSAL VE MEKÂNSAL ANALİZİ. Uluslararası Sürdürülebilir Mühendislik ve Teknoloji Dergisi. 2022;6(2):58-65.