2002 yılında yürürlüğe giren ve Uluslararası Ceza Mahkemesi’ni kuran Roma Statüsü’ne Türkiye hala taraf olmamıştır. Ancak, Roma Statüsü’ne taraf olunması Avrupa Birliği müktesebatının bir parçası olduğundan AB; Türkiye’nin Birliğe katılmadan önce bu kriteri yerine getirmesini beklemektedir. Bu çalışmada Genişleme Politikası’nda AB’nin, aday ülkelerin Ortak Dış ve Güvenlik Politikası alanındaki mevzuatına ve bu kapsamda Roma Statüsü’ne taraf olunmasına ilişkin kurallarına uyum sağlanmasına yaklaşımı incelenecektir. AB’nin bu konudaki yaklaşımı çerçevesinde Türkiye’ye ilişkin tutumu açıklanacak ve Türkiye’nin Statü’ye taraf olmayı tercih etmemesinin AB’ye katılımına muhtemel etkisi incelenecektir. Böylece, AB’nin Genişleme Politikası’nda Ortak Dış ve Güvenlik Politikası’na ve bu kapsamda Roma Statüsü’ne taraf olunmasına ilişkin AB mevzuatına aday ülkelerin uyumuna yönelik esnek yaklaşımı nedeniyle, Türkiye AB’ye katılım anında Statü’ye taraf olmasa dahi; Ortak Dış ve Güvenlik Müzakere Faslı’nda AB mevzuatına yeterli derecede uyum sağlaması halinde bu durumun Birliğe katılımına engel teşkil etmeyebileceğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Uluslararası Ceza Mahkemesi Roma Statüsü Ortak Dış ve Güvenlik Politikası AB Genişleme Politikası
Turkey is not yet party to the Roma Statute establishing the International Criminal Court, which entered into force in 2002. Turkey, however, is expected to fulfil this criterion prior to EU accession as being party to the Rome Statute is part of the EU acquis communautaire. This study will initially explain EU’s approach to candidate countries’ alignment with the Common and Foreign Security (CFSP) acquis and ‘’being party to the Rome Statute’’ in particular within EU Enlargement Policy. This will contribute to clarify its approach towards Turkey’s accession to the Rome Statute and thus to analyse the expected results of Turkey’s choice of non-accession for its EU membership. In this way, this article strives to demonstrate that Turkey’s fundamental and satisfactory alignment with the CFSP acquis could be considered adequate for EU accession, ruling out its choice of non-accession to the Rome Satute, due to EU’s flexible approach to alignment with the CFSP acquis and to the Rome Statute accession in particular.
International Criminal Court Roma Statute Common Foreign and Security Policy EU Enlargement Policy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 21 |