Weather and climate factors are environmental factors known to have an impact on section safety performance in
the road transportation sector and they also affect the demand in transportation services. In this study, data
acquired from 11 sections inside a university campus with speed limits of 20 km/h, 30 km/hand 50 km/h were
used for examining the impact of rain conditions on the average speeds of drivers. Traffic data were analyzed by
taking into consideration the average speed data recorded by average speed cameras for a period of two months
in average with an evaluation based on dry weather and rainy weather conditions. Only weekday work hour data
were used in the study. There were statistically significant decreases in average speed results in rain condition in
comparison with dry condition at rates varying between 4-8%. Average speeds increased in 2 sections and no
statistically significant changes occurred in the others. The article puts forth that drivers do not consider the
speed limits for these sections as reasonable. The article also provides suggestions for directing driver speed
behaviors in dry and rainy weather conditions.
Hava ve iklim faktörleri, kara ulaşım sektöründe yol güvenliğinin performansını etkilediği bilinen çevresel
faktörlerdir ve taşımacılık hizmetlerine olan talebi de etkilemektedir. Bu makalede, bir üniversite kampüsü
içindeki 20 km/s, 30 km/s ve 50 km/s hız limitine sahip 11 adet güzergâhta toplanan veriler kullanılarak, yağmur
yağış koşullarının sürücü ortalama hızları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Trafik verileri, yaklaşık iki ay ortalama
hız kameraları tarafından kaydedilen ortalama hız bilgileri alınarak, kuru hava ve yağmur yağışlı hava
koşullarına göre değerlendirilerek analiz edilmiştir. Çalışmada yalnızca hafta içi mesai saatleri içindeki veriler
kullanılmıştır. Sonuçlar, yağış koşullarında, kuru şartlardakilere kıyasla, 4 adet güzergâhta ortalama hızlar %4-8
arasında istatistiksel olarak anlamlı düşüşler göstermiştir. 2 adet güzergâhta ortalama hızlar artış göstermiş,
diğerlerinde ise anlamlı bir değişiklik olmamıştır. Makale, bu güzergâhlardaki hız limitlerinin sürücüler
açısından makul görülmediğini belirtmektedir. Makale, kuru hava ve yağmur yağış koşullarında bu sürücü hız
davranışlarını yönetmek için tavsiyede bulunmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnşaat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Dergi isminin Türkçe kısaltması "UTBD" ingilizce kısaltması "IJTS" şeklindedir.
Dergimizde yayınlanan makalelerin tüm bilimsel sorumluluğu yazar(lar)a aittir. Editör, yardımcı editör ve yayıncı dergide yayınlanan yazılar için herhangi bir sorumluluk kabul etmez.