This study concern
about new design of three point seat belt anchorage bar (ICP-Inter Connect
Point) and its adaptation on the seat and design development of common reinforced
seat console. Main aim of this study, driver seat development with new ICP bar
and new console according to FMVSS 210.
This seat alredy suitable with ECE-R14 regulation but forces of ECE-R14
regulation lower than FMVSS 210 forces. There were made lots of design for ICP
bar and console at the begining of the design study. This study was handled with
kinematic and structure analysis, customer requests and ergonomy issues for choose
the optimum design and make a design freeze. All of these datas were evaluated and
optimum design selected. The seat was strengthened with new console structure and
unified ICP bar.
FMVSS 210 Regulation Design Development ICP Bar Design Inter Connect Point Truck Driver Seat
Bu çalışmada, emniyet kemeri çekme testi
dayanımı hakkındaki Amerika düzenlemesi olan, FMVSS regülasyonuna uygun üç
noktalı emniyet kemeri bağlantı barı tasarımı (ICP-Inter Connect Point) ve
koltuk konsolu tasarımı geliştirilmesi temel alınmıştır. Mevcut durumda ECE-R14
regülasyonu şartlarını sağlayan sürücü koltuğu geliştirilerek Amerika
regülasyonu olan FMVSS 210'a da uyumlu hale getirilmesi amaçlanmıştır. Bu
regülasyon gereği üç noktalı emniyet kemerinin iki bağlantı noktasının koltuk
üzerindeki ICP Bar üzerinde bulunması gereklidir. Bu projede sürücü koltuğu
için bir çok ICP Bar tasarımı
yapılmıştır. Ayrıca bu yeniliğin yanında tüm pazar müşterilerine cevap
verebilmek için koltuk ve araç arasındaki ortaklaştırılmış bağlantı konsolu
tasarımı yapılmıştır. Yapılan tüm ICP Bar ve Konsol tasarım çalışmalarının
dizayn dondurma işlemi için bilgisayar ortamında yapılan kinematik ve yapısal
analizleri, müşteri talepleri ve ergonomi açısından değerlendirilmiş, en uygun
tasarım seçilmiştir.
Sürücü Koltuğu FMVSS 210 Regülasyonları Tasarım Geliştirme ICP Bar Tasarımı Ağır Ticari Araç Koltuğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr