Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Truck Driver Seat Development According to FMVSS 210

Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 1, 353 - 368, 24.04.2018
https://doi.org/10.17482/uumfd.390068

Öz

This study concern
about new design of three point seat belt anchorage bar (ICP-Inter Connect
Point) and its adaptation on the seat and design development of common reinforced
seat console. Main aim of this study, driver seat development with new ICP bar
and new console according to FMVSS 210. 
This seat alredy suitable with ECE-R14 regulation but forces of ECE-R14
regulation lower than FMVSS 210 forces. There were made lots of design for ICP
bar and console at the begining of the design study. This study was handled with
kinematic and structure analysis, customer requests and ergonomy issues for choose
the optimum design and make a design freeze. All of these datas were evaluated and
optimum design selected. The seat was strengthened with new console structure and
unified ICP bar. 

Kaynakça

  • Dassault Systems, Catia V5 Software (1994)
  • Deierlein, Bob. Fleet Equipment. (Aug 2000), Vol. 26 Issue 8, p48. 4p. 1 Diagram.Abstract: Focuses on design features and innovations made on truck seats for safety and driver retention in the United States. (AN: 3457526)
  • Gökhan Şendeniz, Ebru Pişgin (15-16 Mart 2016) Uludağ Üniversitesi V.Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri Proje Poster Sunumu, FMVSS 210 Amerika Normuna Göre Ağır Ticari Araç Sürücü Koltuğu Geliştirme Çalışmaları
  • Gökhan Şendeniz, Ferruh Öztürk (2014). 7. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, 26-27 Mayıs 2014, Bursa. Yolcu Koltuklarında Topoloji Tasarım ve Yaklaşımları ile Optimizasyon
  • HyperWorks, Altair Opti Struct and Radioss Software (1985)
  • Skydel, Seth, Fleet Equipment. (Aug2008), Vol. 34 Issue 8, p40-42. 2p. The article focuses on the significance of ergonomics in seat design for safety, comfort and productivity. (A.N: 34238410)
  • U.S. Department of Transportation, National Highway Traffic Safety Administration, FMVSS 210 Regulation (1994).
  • United Nations, (2003). “Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety belt anchorages”, ECE R14 Regulation.

FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 23 Sayı: 1, 353 - 368, 24.04.2018
https://doi.org/10.17482/uumfd.390068

Öz

Bu çalışmada, emniyet kemeri çekme testi
dayanımı hakkındaki Amerika düzenlemesi olan, FMVSS regülasyonuna uygun üç
noktalı emniyet kemeri bağlantı barı tasarımı (ICP-Inter Connect Point) ve
koltuk konsolu tasarımı geliştirilmesi temel alınmıştır. Mevcut durumda ECE-R14
regülasyonu şartlarını sağlayan sürücü koltuğu geliştirilerek Amerika
regülasyonu olan FMVSS 210'a da uyumlu hale getirilmesi amaçlanmıştır. Bu
regülasyon gereği üç noktalı emniyet kemerinin iki bağlantı noktasının koltuk
üzerindeki ICP Bar üzerinde bulunması gereklidir. Bu projede sürücü koltuğu
için bir çok 
ICP Bar tasarımı
yapılmıştır. Ayrıca bu yeniliğin yanında tüm pazar müşterilerine cevap
verebilmek için koltuk ve araç arasındaki ortaklaştırılmış bağlantı konsolu
tasarımı yapılmıştır. Yapılan tüm ICP Bar ve Konsol tasarım çalışmalarının
dizayn dondurma işlemi için bilgisayar ortamında yapılan kinematik ve yapısal
analizleri, müşteri talepleri ve ergonomi açısından değerlendirilmiş, en uygun
tasarım seçilmiştir.




Kaynakça

  • Dassault Systems, Catia V5 Software (1994)
  • Deierlein, Bob. Fleet Equipment. (Aug 2000), Vol. 26 Issue 8, p48. 4p. 1 Diagram.Abstract: Focuses on design features and innovations made on truck seats for safety and driver retention in the United States. (AN: 3457526)
  • Gökhan Şendeniz, Ebru Pişgin (15-16 Mart 2016) Uludağ Üniversitesi V.Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri Proje Poster Sunumu, FMVSS 210 Amerika Normuna Göre Ağır Ticari Araç Sürücü Koltuğu Geliştirme Çalışmaları
  • Gökhan Şendeniz, Ferruh Öztürk (2014). 7. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, 26-27 Mayıs 2014, Bursa. Yolcu Koltuklarında Topoloji Tasarım ve Yaklaşımları ile Optimizasyon
  • HyperWorks, Altair Opti Struct and Radioss Software (1985)
  • Skydel, Seth, Fleet Equipment. (Aug2008), Vol. 34 Issue 8, p40-42. 2p. The article focuses on the significance of ergonomics in seat design for safety, comfort and productivity. (A.N: 34238410)
  • U.S. Department of Transportation, National Highway Traffic Safety Administration, FMVSS 210 Regulation (1994).
  • United Nations, (2003). “Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety belt anchorages”, ECE R14 Regulation.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ebru Pişgin

Erol Solmaz

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2018
Kabul Tarihi 6 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pişgin, E., & Solmaz, E. (2018). FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 23(1), 353-368. https://doi.org/10.17482/uumfd.390068
AMA Pişgin E, Solmaz E. FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. Nisan 2018;23(1):353-368. doi:10.17482/uumfd.390068
Chicago Pişgin, Ebru, ve Erol Solmaz. “FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 23, sy. 1 (Nisan 2018): 353-68. https://doi.org/10.17482/uumfd.390068.
EndNote Pişgin E, Solmaz E (01 Nisan 2018) FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 23 1 353–368.
IEEE E. Pişgin ve E. Solmaz, “FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ”, UUJFE, c. 23, sy. 1, ss. 353–368, 2018, doi: 10.17482/uumfd.390068.
ISNAD Pişgin, Ebru - Solmaz, Erol. “FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 23/1 (Nisan 2018), 353-368. https://doi.org/10.17482/uumfd.390068.
JAMA Pişgin E, Solmaz E. FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2018;23:353–368.
MLA Pişgin, Ebru ve Erol Solmaz. “FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 1, 2018, ss. 353-68, doi:10.17482/uumfd.390068.
Vancouver Pişgin E, Solmaz E. FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. UUJFE. 2018;23(1):353-68.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr