Fren hortumunu tekerlek ve şasi arasında kendisi için bırakılmış olan boşlukta güvenli bir şekilde yerleştirilmesi gerekmektedir. Bu dar hacimde çevre parçalara temas etmeden ve üzerinde aşırı eğilme ve burulma gerilimlerine yol açmadan uygun bir fren hortumu montaj şekli tespit etmek imalatçıların önemli sorunlarından birisidir. Fren hortumunun hareketlerinin benzetimler yoluyla kestirilmesi doğrusal olmayan dinamik yapılarından dolayı çok kolay değildir. Modellenen hortum yapısının pek çok parametreye bağlı hareketi üzerinde sonuç oluşturmak otomotiv firmaları tarafından güvenilir bulunmadığı için kabul edilen bir yöntem değildir.
Bu makalede, otomotiv üreticileri tarafından verilen, araca ait hareket bilgilerinden yola çıkarak fren hortumu bağlantısı için en uygun yapının tespiti ve bağlantının olası hareketlerine ait CAD (Computer Aided Design) dosyalarının oluşturulması süreci için geliştirilen yöntem tanıtılmaktadır. Robotik kollar ile fren hortumunun araç üzerindeki hareketleri canlandırılırken kameralar yardımıyla hortumun aldığı şekil yüksek kesinlik ile belirlenecektir. Kameralar tarafından elde edilecek nokta bulutları daha sonra müşteriye verilecek 3D CAD verisine çevrilecektir. Böylece müşteri diğer bileşenler ile çarpışma risklerini değerlendirebilecektir. Bu sistem ayrıca kalite kontrol ölçümleri için de kullanılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 2 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr