Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES

Yıl 2020, Cilt: 25 Sayı: 2, 1071 - 1082, 31.08.2020
https://doi.org/10.17482/uumfd.711022

Öz

The issue of security in the automotive industry is becoming more and more important day by day and intensive studies are carried out in this regard. It is vital that automobile seats have to meet security regulations to assure optimum passenger safety. This article investigates the design changes of a passenger seat required to meet and exceed the Economic Commission for Europe (ECE) R-14 regulation. ECE R-14 contains a lot of restrictions to secure adequate safety-belt anchorages endurance for vehicles. Various design scenarios have been created to improve the performance of the seat. The CAD models have been designed in CATIA V5 and validated using Hyperworks software. Then, physical tests were also conducted with prototypes to compare outputs with FEA results.

Destekleyen Kurum

Diniz Adient Oto Donanım San. ve Tic A.Ş.

Teşekkür

This work was prepared at Diniz Adient R&D department. Authors would like to thank for facilities provided during the whole work period.

Kaynakça

  • Altair Engineering Inc. (2014), Hyperworks Release 13.0.0.
  • Arslan, A. ve Kaptanoğlu, M. (2010), Bir ticari araç için ECE R-14 regülasyonuna uygun koltuk bağlantılarının geliştirilmesi, OTEKON 2010 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi.
  • Farahani, A., Tang, A., Palmer, T. & Uddin, Z. (2002), eta/VPG: A Virtual Crash and Safety Environment for FMVSS and ECE Standards, 7th International LS-DYNA Conference Crash/Safety (1).
  • Hessenberger, K. (2003), Strength Analysis of Seat Belt Anchorage According to ECE R14 and FMVSS, 4th European LS-DYNA Users Conference Crash / Automotive Applications II.
  • Pişgin, E. & Solmaz, E. (2018), FMVSS 210 Normuna göre sürücü koltuğu geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1. Doi: 10.17482/uumfd.390068
  • Shi, P. & Xu, Z. (2018), Analysis of Seat Belt Anchorage Strength for Vehicles, IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 301 012127, Doi: 10.1088/1757-899X/301/1/012127
  • UNECE (2012), Regulation No. 14 Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety-belt anchorages, ISOFIX anchorages systems and ISOFIX top tether anchorages
  • United Nations (2017), Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3). ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.6

M1 Kategorisi Araçlar İçin Geliştirilen İkinci Sıra Yolcu Koltuğu Karkasının Yapısal Güçlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 25 Sayı: 2, 1071 - 1082, 31.08.2020
https://doi.org/10.17482/uumfd.711022

Öz

Otomotiv endüstrisinde güvenlik konusu her geçen gün daha da önem kazanmakta ve bu konuda yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Otomobil koltuklarının optimum yolcu güvenliğini sağlamak için güvenlik yönetmeliklerini karşılaması çok önemlidir. Bu makale; Avrupa Ekonomik Komisyonu (ECE) R-14 yönetmeliği ile uyumlu ve bundan daha ağır şartlara da mukavemet göstermesi beklenen bir yolcu koltuğunun tasarım değişikliklerini araştırmaktadır. ECE R-14, araçlarda yeterli emniyet kemeri ankraj dayanımını sağlamak için birçok kısıtlama içerir. Koltuğun performansını arttırmak için farklı tasarım senaryoları yaratılmıştır. CAD modelleri CATIA V5 kullanılarak tasarlanmış ve Hyperworks yazılımı yardımıyla analiz edilmiştir. Ayrıca, FEA ve gerçek testlerin sonuçlarını karşılaştırmak için prototiplerle fiziksel testler gerçekleştirilmiştir

Kaynakça

  • Altair Engineering Inc. (2014), Hyperworks Release 13.0.0.
  • Arslan, A. ve Kaptanoğlu, M. (2010), Bir ticari araç için ECE R-14 regülasyonuna uygun koltuk bağlantılarının geliştirilmesi, OTEKON 2010 5. Otomotiv Teknolojileri Kongresi.
  • Farahani, A., Tang, A., Palmer, T. & Uddin, Z. (2002), eta/VPG: A Virtual Crash and Safety Environment for FMVSS and ECE Standards, 7th International LS-DYNA Conference Crash/Safety (1).
  • Hessenberger, K. (2003), Strength Analysis of Seat Belt Anchorage According to ECE R14 and FMVSS, 4th European LS-DYNA Users Conference Crash / Automotive Applications II.
  • Pişgin, E. & Solmaz, E. (2018), FMVSS 210 Normuna göre sürücü koltuğu geliştirilmesi, Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1. Doi: 10.17482/uumfd.390068
  • Shi, P. & Xu, Z. (2018), Analysis of Seat Belt Anchorage Strength for Vehicles, IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 301 012127, Doi: 10.1088/1757-899X/301/1/012127
  • UNECE (2012), Regulation No. 14 Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety-belt anchorages, ISOFIX anchorages systems and ISOFIX top tether anchorages
  • United Nations (2017), Consolidated Resolution on the Construction of Vehicles (R.E.3). ECE/TRANS/WP.29/78/Rev.6
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Makine Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Semih Erkul 0000-0002-3234-775X

Semih Balcı 0000-0003-4897-3605

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2020
Kabul Tarihi 19 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erkul, S., & Balcı, S. (2020). STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 25(2), 1071-1082. https://doi.org/10.17482/uumfd.711022
AMA Erkul S, Balcı S. STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES. UUJFE. Ağustos 2020;25(2):1071-1082. doi:10.17482/uumfd.711022
Chicago Erkul, Semih, ve Semih Balcı. “STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 25, sy. 2 (Ağustos 2020): 1071-82. https://doi.org/10.17482/uumfd.711022.
EndNote Erkul S, Balcı S (01 Ağustos 2020) STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 25 2 1071–1082.
IEEE S. Erkul ve S. Balcı, “STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES”, UUJFE, c. 25, sy. 2, ss. 1071–1082, 2020, doi: 10.17482/uumfd.711022.
ISNAD Erkul, Semih - Balcı, Semih. “STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 25/2 (Ağustos 2020), 1071-1082. https://doi.org/10.17482/uumfd.711022.
JAMA Erkul S, Balcı S. STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES. UUJFE. 2020;25:1071–1082.
MLA Erkul, Semih ve Semih Balcı. “STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 25, sy. 2, 2020, ss. 1071-82, doi:10.17482/uumfd.711022.
Vancouver Erkul S, Balcı S. STRUCTURAL STRENGTHENING OF SECOND ROW PASSENGER SEAT FRAME DEVELOPED FOR M1 CATEGORY VEHICLES. UUJFE. 2020;25(2):1071-82.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr