BibTex RIS Kaynak Göster

Frequency of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Anxiety and Depression Symptoms Among Senior Medical Students

Yıl 2016, Cilt: 42 Sayı: 1, 23 - 27, 01.03.2016

Öz

In this study we aim to determine the prevalence of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), depression and anxiety symptoms among senior medical students. All of the 226 senior medical students from 2014-2015 academic year were included, there has been no sampling. We reached 72.2% of the students. Data were collected via Beck Anxiety Score (BAS), Beck Depression Score (BDS), Adult ADHD Self-Report Scale and a questionnaire form which was prepared by researchers. Of all participants 17.2% (n=28) of the students were under the risk of ADHD. The median of BAS scores was 7 and 6.7% (n=11) of students had severe anxiety. The median of BDS scores was 7 and 15.3% (n=25) of the students were under the risk of depression. When we consider the results of ADHD and anxiety symptoms, we think it would be important to provide psychological consultation to medical students for preventive mental health.

Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı

Yıl 2016, Cilt: 42 Sayı: 1, 23 - 27, 01.03.2016

Öz

Bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), depresyon ve anksiyete belirtilerinin prevalansının saptanması amaçlanmıştır. Araştırmaya 2014-2015 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencisi 226 kişi dahil edilmiş, örneklem seçilmemiştir. Öğrencilerin %72.22'sine (n=163) ulaşılmıştır. Veri araştırmacılar tarafın-dan geliştirilen anket formu, Beck Anksiyete Ölçeği(BAÖ), Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ve Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozuk-luğu Kendi Bildirim Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin %17.2'sinin (n=28) DEHB yönünden risk altında olduğu saptanmıştır. Katılımcıların BAÖ puanlarının ortancası 7'dir ve %6.7'sinde (n=11) ciddi anksiyete saptanmıştır. Katılımcıların BDÖ puanlarının ortancası 7'dir ve %15.3'ü (n=25) depresyon açısından risk altındadır. Elde ettiğimiz anksiyete, depresyon ve DEHB bulguları gözden geçirildiğinde tıp fakültesi öğrencilerine etkin psikolojik danışmanlık verilmesinin koruyucu ruh sağlığı açısından önemli olacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33GH62GA
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Petek Eylül Taneri Bu kişi benim

Nalan Akış Bu kişi benim

Aslı Sarandöl Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taneri, P. E., Akış, N., & Sarandöl, A. (2016). Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 42(1), 23-27.
AMA Taneri PE, Akış N, Sarandöl A. Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı. Uludağ Tıp Derg. Mart 2016;42(1):23-27.
Chicago Taneri, Petek Eylül, Nalan Akış, ve Aslı Sarandöl. “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete Ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42, sy. 1 (Mart 2016): 23-27.
EndNote Taneri PE, Akış N, Sarandöl A (01 Mart 2016) Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42 1 23–27.
IEEE P. E. Taneri, N. Akış, ve A. Sarandöl, “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı”, Uludağ Tıp Derg, c. 42, sy. 1, ss. 23–27, 2016.
ISNAD Taneri, Petek Eylül vd. “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete Ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42/1 (Mart 2016), 23-27.
JAMA Taneri PE, Akış N, Sarandöl A. Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı. Uludağ Tıp Derg. 2016;42:23–27.
MLA Taneri, Petek Eylül vd. “Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete Ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı”. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c. 42, sy. 1, 2016, ss. 23-27.
Vancouver Taneri PE, Akış N, Sarandöl A. Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerinin Sıklığı. Uludağ Tıp Derg. 2016;42(1):23-7.

ISSN: 1300-414X, e-ISSN: 2645-9027

Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi "Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License" ile lisanslanmaktadır.


Creative Commons License
Journal of Uludag University Medical Faculty is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

2023