Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the Problems Experienced by Students in Distance Education During the Covid-19 Pandemic Period with Word Cloud and Latent Semantic Indexing Methods

Yıl 2022, , 162 - 170, 31.12.2022
https://doi.org/10.33461/uybisbbd.1214562

Öz

The rapid spread of COVID-19 all over the world has caused many countries to decide to temporarily close their educational institutions and switch to distance education. The distance education model, which can be applied without time and space restrictions, has been beneficial for the sustainability of education in this process. However, the sudden transition to distance education without any preliminary preparation has also revealed a number of problems. In this context, it is important to identify the problems experienced in this process in order to contribute to distance education processes. The aim of this study is to identify the problems experienced by students in distance education during the COVID-19 pandemic with current text mining methods. For this purpose, a data pool was created by collecting the texts of students' support records in the distance education process and these data were analyzed with Word Cloud and Latent Semantic Indexing (LSI) techniques, which are text mining methods. As a result of the analysis, the problems that were understood to be caused by the distance education system infrastructure (courses not being seen or opened in the system, audio problems), internet, exam and homework problems were identified as the most prominent problems.

Kaynakça

  • Alhazmi, H. (2022). Detection of Students’ Problems in Distance Education Using Topic Modeling and Machine Learning. FUTURE INTERNET, 14(6). doi:10.3390/fi14060170
  • Altunsoy, F. (2019). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarılarının Yapay Zeka Teknikleri İle Tahmini. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve Teknik Eğitimde Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 144–153.
  • Ayyıldız, E. B. ve Zahal, O. (2022). Instructor experiences with online guitar lessons during the Covid-19 pandemic in Turkey. International Journal of Music Education. doi:10.1177/02557614221123078
  • Baykal, D. ve Tutuncu, S. K. (2022). Onlıne Educatıon Experıences Of The Students Studyıng In Health Care Departments Durıng The Covıd-19 Pandemıc. Turkısh Onlıne Journal Of Dıstance Educatıon, 23(1), 131–143.
  • Caliskan, S., Kurbanov, R. A., Platonova, R. I., Ishmuradova, A. M., Vasbieva, D. G. ve Merenkova, I. V. (2020). Lecturers Views of Online Instructors about Distance Education and Adobe Connect. International Journal Of Emergıng Technologies In Learning, 15(23), 145–157. doi:10.3991/ijet.v15i23.18807
  • Casillano, N. F. (2019). Unraveling Views of Students Towards Computer Programming A Sentiment Analysis and Latent Semantic Indexing Application. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE), 8(1).
  • Çelik, M. (2009). Veri Madenciliğinde Kullanılan Sınıflandırma Yöntemleri ve Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi.
  • Deveci, M. (2019). Türkiye’de Yeni İletişim Teknolojilerinin Yükseköğrenim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Alanında Kullanımı. Marmara Üniversitesi.
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies (C. 7).
  • Elçiçek, M. (2022). Uzaktan Eğitim Engelleri: Bir Meta-Sentez Çalışması. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 35–45. doi:10.32329/uad.937271
  • Hossain, A., Karimuzzaman, M., Hossain, M. M. ve Rahman, A. (2021). Text Mining and Sentiment Analysis of Newspaper Headlines. Information, 12(10), 414. doi:10.3390/info12100414
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi (4. Baskı.). Ankara.
  • Karadal, H. ve Saygın, M. (2016). İnovasyon Yetenekleri İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Eurasian Business & Economics Journal, S1, 282–294.
  • Kaya, A. ve Gülbandılar, E. (2022). Konu Modelleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 3(2), 46–53. doi:10.53608/estudambilisim.1097978
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim (1. Baskı.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. ve Bağırsakçı, N. B. (2004). Uzaktan Eğitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin Web Tabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 165–175.
  • Küçükkartal, H. K. (2020). Twitter ’ daki Verilere Metin Madenciliği Yöntemlerinin Uygulanması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 1(2), 10–13.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. ve Kürtüncü, M. & Kurt, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Covıd-19 Ö(1), 66–77.
  • Meneses III, J. M., Cantilang, K. W., Dala, A. D. ve Madeja, J. B. (2021). Decodıng Vıews and Sentıments of Program Heads Towards the Supervısıon of Instructıon Durıng the COVID-19 Pandemıc. EPRA International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR), (2), 323–329. doi:10.36713/epra8863
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada Ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376–394. https://dergipark.org.tr/inesj/issue/40015/475774 adresinden erişildi.
  • Romaniuk, M. W. ve Lukasiewicz-Wieleba, J. (2021). Challenges of administering university examinations remotely during the COVID-19 pandemic. E-MENTOR, (3), 22–31.
  • Salomao, J., Ricardo, A. ve Ortiz, P. (2021). Distance learning during Covid-19: experience of the Higher Polytechnic Institute of Benguela, Angola. Revısta Edapecı-Educacao A Dıstancıa E Pratıcas Educatıvas Comunıcacıonaıs E Interculturaıs, 21(3), 53–67. doi:10.29276/redapeci.2021.21.315866.53-67
  • Silahtaroğlu, G. (2016). Veri Madenciliği Kavram ve Algoritmaları (3. bs.). İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi Bilim Kurulu Çalışması. Ankara.
  • Tarrayo, V. N., Paz, R. M. O. ve Gepila, E. C. (y.y.). The shift to flexible learning amidst the pandemic: the case of English language teachers in a Philippine state university. Innovatıon In Language Learnıng And Teachıng. doi:10.1080/17501229.2021.1944163
  • Temizhan, E. ve Mendeş, M. (2021). COVID-19 Pandemisi ile İlgili Twitter Mesajlarının Metin Madenciliği Tekniği İle Değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri J Biostat, 13(2), 185–200. doi:10.5336/biostatic.2020-79992
  • Ünlükahraman, O. (2011). Web Tabanlı Eğitimde Web Madenciliği Uygulaması İle Öğrenci Davranışlarının Analizi. Fırat Üniversitesi.
  • Valizadeh, M. (2022). Cheatıng In Onlıne Learnıng Programs: Learners’ Perceptıons And Solutıons. Turkısh Onlıne Journal Of Dıstance Educatıon, 23(1), 195–209.
  • Yılmaz, A. U. (2020). Uzaktan Eğitim Forum Sistemlerinde Bir Metin Madenciliği Uygulaması.

Covid-19 Pandemisi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Kelime Bulutu ve Gizli Anlamsal Dizinleme Yöntemleriyle Tespit Edilmesi

Yıl 2022, , 162 - 170, 31.12.2022
https://doi.org/10.33461/uybisbbd.1214562

Öz

COVID-19'un tüm dünyada hızla yayılması, birçok ülkenin eğitim kurumlarını geçici olarak kapatma ve uzaktan eğitime geçme kararı almasına neden olmuştur. Zaman ve mekan kısıtlaması olmaksızın uygulanabilen uzaktan eğitim modeli bu süreçte eğitimin sürdürülebilirliği açısından faydalı olmuştur. Ancak, herhangi bir ön hazırlık yapılmadan uzaktan eğitime ani geçiş yapılması beraberinde birtakım sorunları da ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda, uzaktan eğitim süreçlerine katkı sağlaması açısından bu süreçte yaşanan sorunların tespit edilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunları güncel metin madenciliği yöntemleri ile tespit etmektir. Bu amaçla öğrencilerin uzaktan eğitim sürecindeki destek kayıtlarına ait metinler toplanarak bir veri havuzu oluşturulmuş ve bu veriler metin madenciliği yöntemlerinden olan Kelime Bulutu ve Gizli Anlamsal Dizinleme (GAD) teknikleri ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, uzaktan eğitim sistem altyapısından kaynaklandığı anlaşılan sorunlar (derslerin sistemde görülmemesi, açılmaması, ses sorunları), internet, sınav ve ödev ile ilgili sorunlar, en çok öne çıkan sorunlar olarak tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Alhazmi, H. (2022). Detection of Students’ Problems in Distance Education Using Topic Modeling and Machine Learning. FUTURE INTERNET, 14(6). doi:10.3390/fi14060170
  • Altunsoy, F. (2019). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarılarının Yapay Zeka Teknikleri İle Tahmini. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Arıcı, N. ve Yekta, M. (2005). Mesleki ve Teknik Eğitimde Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 144–153.
  • Ayyıldız, E. B. ve Zahal, O. (2022). Instructor experiences with online guitar lessons during the Covid-19 pandemic in Turkey. International Journal of Music Education. doi:10.1177/02557614221123078
  • Baykal, D. ve Tutuncu, S. K. (2022). Onlıne Educatıon Experıences Of The Students Studyıng In Health Care Departments Durıng The Covıd-19 Pandemıc. Turkısh Onlıne Journal Of Dıstance Educatıon, 23(1), 131–143.
  • Caliskan, S., Kurbanov, R. A., Platonova, R. I., Ishmuradova, A. M., Vasbieva, D. G. ve Merenkova, I. V. (2020). Lecturers Views of Online Instructors about Distance Education and Adobe Connect. International Journal Of Emergıng Technologies In Learning, 15(23), 145–157. doi:10.3991/ijet.v15i23.18807
  • Casillano, N. F. (2019). Unraveling Views of Students Towards Computer Programming A Sentiment Analysis and Latent Semantic Indexing Application. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE), 8(1).
  • Çelik, M. (2009). Veri Madenciliğinde Kullanılan Sınıflandırma Yöntemleri ve Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi.
  • Deveci, M. (2019). Türkiye’de Yeni İletişim Teknolojilerinin Yükseköğrenim Kurumlarında Uzaktan Eğitim Alanında Kullanımı. Marmara Üniversitesi.
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies (C. 7).
  • Elçiçek, M. (2022). Uzaktan Eğitim Engelleri: Bir Meta-Sentez Çalışması. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5(1), 35–45. doi:10.32329/uad.937271
  • Hossain, A., Karimuzzaman, M., Hossain, M. M. ve Rahman, A. (2021). Text Mining and Sentiment Analysis of Newspaper Headlines. Information, 12(10), 414. doi:10.3390/info12100414
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi (4. Baskı.). Ankara.
  • Karadal, H. ve Saygın, M. (2016). İnovasyon Yetenekleri İle Girişimci Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Eurasian Business & Economics Journal, S1, 282–294.
  • Kaya, A. ve Gülbandılar, E. (2022). Konu Modelleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 3(2), 46–53. doi:10.53608/estudambilisim.1097978
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim (1. Baskı.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H. ve Bağırsakçı, N. B. (2004). Uzaktan Eğitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin Web Tabanlı Sunumunun Hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 165–175.
  • Küçükkartal, H. K. (2020). Twitter ’ daki Verilere Metin Madenciliği Yöntemlerinin Uygulanması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 1(2), 10–13.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. ve Kürtüncü, M. & Kurt, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Covıd-19 Ö(1), 66–77.
  • Meneses III, J. M., Cantilang, K. W., Dala, A. D. ve Madeja, J. B. (2021). Decodıng Vıews and Sentıments of Program Heads Towards the Supervısıon of Instructıon Durıng the COVID-19 Pandemıc. EPRA International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR), (2), 323–329. doi:10.36713/epra8863
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada Ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 376–394. https://dergipark.org.tr/inesj/issue/40015/475774 adresinden erişildi.
  • Romaniuk, M. W. ve Lukasiewicz-Wieleba, J. (2021). Challenges of administering university examinations remotely during the COVID-19 pandemic. E-MENTOR, (3), 22–31.
  • Salomao, J., Ricardo, A. ve Ortiz, P. (2021). Distance learning during Covid-19: experience of the Higher Polytechnic Institute of Benguela, Angola. Revısta Edapecı-Educacao A Dıstancıa E Pratıcas Educatıvas Comunıcacıonaıs E Interculturaıs, 21(3), 53–67. doi:10.29276/redapeci.2021.21.315866.53-67
  • Silahtaroğlu, G. (2016). Veri Madenciliği Kavram ve Algoritmaları (3. bs.). İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). COVID-19 (SARS-CoV-2 Enfeksiyonu) Rehberi Bilim Kurulu Çalışması. Ankara.
  • Tarrayo, V. N., Paz, R. M. O. ve Gepila, E. C. (y.y.). The shift to flexible learning amidst the pandemic: the case of English language teachers in a Philippine state university. Innovatıon In Language Learnıng And Teachıng. doi:10.1080/17501229.2021.1944163
  • Temizhan, E. ve Mendeş, M. (2021). COVID-19 Pandemisi ile İlgili Twitter Mesajlarının Metin Madenciliği Tekniği İle Değerlendirilmesi. Türkiye Klinikleri J Biostat, 13(2), 185–200. doi:10.5336/biostatic.2020-79992
  • Ünlükahraman, O. (2011). Web Tabanlı Eğitimde Web Madenciliği Uygulaması İle Öğrenci Davranışlarının Analizi. Fırat Üniversitesi.
  • Valizadeh, M. (2022). Cheatıng In Onlıne Learnıng Programs: Learners’ Perceptıons And Solutıons. Turkısh Onlıne Journal Of Dıstance Educatıon, 23(1), 195–209.
  • Yılmaz, A. U. (2020). Uzaktan Eğitim Forum Sistemlerinde Bir Metin Madenciliği Uygulaması.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yapay Zeka
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halit Irmak 0000-0002-8184-9377

Zümrüt Ecevit Satı 0000-0002-7246-6518

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Irmak, H., & Ecevit Satı, Z. (2022). Covid-19 Pandemisi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitimde Yaşadıkları Sorunların Kelime Bulutu ve Gizli Anlamsal Dizinleme Yöntemleriyle Tespit Edilmesi. International Journal of Management Information Systems and Computer Science, 6(2), 162-170. https://doi.org/10.33461/uybisbbd.1214562