Web siteleri kullanıcılara belirli amaçlar doğrultusunda çeşitli içerikler
sunan yapılardır. Gerek içerik gerekse tasarım kapsamında, sitelerin
kullanıcılara hitap etmesi veya kullanıcıların ilgisini çekmesi önemlidir.
Dolayısıyla web sitelerindeki eksikliklerin fark edilmesi, kullanıcı
deneyimleri ve yorumlarıyla paralel olarak iyileştirmelerin yapılması önem
taşımaktadır. Çünkü kullanıcı açısından site üzerinde istediği bilgiye
ulaşabilmesi ve gerçekleştirmek istediği işlemi sorunsuz yapabilmesi önemlidir.
Bu çalışmada, kullanıcı deneyimlerini incelemek üzere, Marmara Üniversitesi web
sitesi, örgün ve uzaktan eğitim öğrencileri açısından ele alınarak
incelenmiştir. Çalışmanın amacı, örgün ve uzaktan eğitim öğrencilerinin ihtiyaç
duydukları bilgilere erişmede hangi zorluklarla karşılaştıklarının belirlenmesi
ve iki grup arasındaki davranış farklılıklarının tespit edilerek üniversitenin
iki öğrenci grubu için etkili web siteleri düzenleyip düzenlemediğinin
incelenmesidir. Katılımcılar, daha önce Marmara Üniversitesi’nin web sitesini
ziyaret etmemiş lisansüstü düzeyde öğrenci olan toplam 10 kişiden oluşmaktadır.
Bu katılımcılar üniversiteden seçilen örgün ve uzaktan eğitim programlarının
web sitelerinde, belirlenen görevleri yerine getirmişlerdir. Çalışmada
kullanıcı deneyimi; ekran kayıtları ve anket sonuçlarına bağlı olarak incelenmiştir.
Bulgulara göre her katılımcının görevler için harcadıkları süreler arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. İki grubun görevler için
harcadıkları ortalama süre ve anket sonuçlarına göre yapılan analizde anlamlı
bir farklılık tespit edilmemiştir. Çalışmanın sonuçlarının, üniversitelerin
örgün ve uzaktan eğitim web sitelerinin geliştirilmesi açısından faydalı
olacağı düşünülmektedir.
Web sites provide various
contents to users for specific purposes. In terms of content and design, it is
important that the web sites address users or attract them. Accordingly, it is
important to recognize the deficiencies of the web sites and to make
improvements in parallel with user experiences and comments. Because it is
important for the user to be able to access desired information on the site and
make it without obstacles. In this study, the Marmara University web site has
been examined in order to examine user experiences from the perspective of the
students of formal and distance education. The aim of the study is to determine
the difficulties faced by formal and distance education students while searching
the information they need, to examine the behavioral differences between the
two groups and to determine whether the university has designed effective web
sites for two groups of students. Participants consist of a total of 10
graduate students, who did not visit Marmara University web site before. These
participants fulfilled their assigned tasks on the web sites of two formal and
distance learning programs. User experience in study is observed according to
screen records and survey results. According to the findings, statistically
significant difference was found between the time spent by each participant for
the tasks. No significant difference was found in the analysis of the average
time spent by the two groups for the tasks and the results of the questionnaire.
It is hoped that the results of the study could be beneficial for the
university in terms of the development of the sites for formal and distance
education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |