BibTex RIS Kaynak Göster

COLORS AS A SYMBOL IN UYGHUR FOLK EPICS: BLACKNESS, WHITENESS

Yıl 2014, Sayı: 4 - Sayı: 4, 89 - 97, 01.12.2014

Öz

No matter what period of history it is, it’s seen that colors hold symbolic meanings for
every culture.The usage and meanings of colors vary depending on societies, geographies and
time. Colors not only appear in daily life or works of art to give an aesthetic beauty but also are
used to make conscious or unconscious statements. Regarding the effects of colors on people
and societies, some colors are considered lucky, some create positive or negative images and
some gain importance because of the concept or situation that they symbolize. For this reason,
it’s known that certain meanings are attributed to colors in society’s mind and customs. Black,
white, red, blue/green are primary colors. Therefore, the use of these four colors in texts are
functional, as well. The aim of the study is to focus on the symbolic meaning of white and
black by considering the frequency of white and black usage in Uyghur folk epics.

UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK

Yıl 2014, Sayı: 4 - Sayı: 4, 89 - 97, 01.12.2014

Öz

Tarihin hangi döneminde olursa olsun her kültür için renklerin simgesel anlamlar
içerdiği görülmektedir. Renklerin kullanımı ve anlamları toplumlara, coğrafyalara ve zamana
göre farklılıklar göstermektedir. Renkler, bazen estetik bir güzellik verecek şekilde, günlük
hayatta veya eserlerde yer alırken bazen de insanların bilinçli veya bilinç dışı bir mesaj vermek
amacıyla yararlandıkları simgelerdir. Renklerin insanlar ve toplum üzerindeki etkilerine
bakılarak bazılarının uğurlu sayıldığı, bazılarının olumlu veya olumsuz imgeler yarattığı,
bazılarının simgelemekte olduğu kavram veya durum nedeniyle önem kazandığı bu nedenle de
toplum hafızasında ve geleneklerinde renklere belli anlamlar yüklendiği bilinmektedir. Kara,
ak, kızıl, mavi/yeşil temel renklerdir. Bu nedenle, özellikle bu dört rengin metinlerdeki
kullanımı da işlevseldir. Uygur halk destanlarında kullanılan renkler içinde özellikle ak ve kara
rengin kullanım sıklığı, kullanıldığı yerler göz önünde bulundurularak ak ve karanın simgesel
anlamı üzerinde durmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57CZ88SS
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Derya Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 4 - Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özcan, D. (2014). UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi(4), 89-97.
AMA Özcan D. UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. Aralık 2014;(4):89-97.
Chicago Özcan, Derya. “UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, sy. 4 (Aralık 2014): 89-97.
EndNote Özcan D (01 Aralık 2014) UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi 4 89–97.
IEEE D. Özcan, “UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK”, Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, sy. 4, ss. 89–97, Aralık 2014.
ISNAD Özcan, Derya. “UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi 4 (Aralık 2014), 89-97.
JAMA Özcan D. UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. 2014;:89–97.
MLA Özcan, Derya. “UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, sy. 4, 2014, ss. 89-97.
Vancouver Özcan D. UYGUR HALK DESTANLARINDA BİR SİMGE OLARAK RENKLER: KARALIK, AKLIK. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. 2014(4):89-97.