İşletmelerin uzun süre rekabetçi kalabilmeleri, uyguladıkları
stratejilere bağlıdır. İşletme yaşam süresini artıran ve rekabeti etkileyen
birçok yöntem ve teknik bulunmakla birlikte, yenilikçilik stratejileri bu
yöntemlerin başında gelmektedir. İlgili yazında yenilikçilik stratejileri ile
işletme performansı arasındaki ilişkiyi inceleyen birçok araştırmaya
rastlanmakla birlikte, turizm işletmeleri üzerine odaklanan çalışmaların sınırlı
olması göze çarpmaktadır. Bu araştırma ile turizm işletmelerinde görevli üst
düzey yöneticilerin demografik özelliklerinin fırsatçı yenilikçilik ve
araştırmacı yenilikçilik stratejileriyle ilişki olup olmadığını tespit etmektir.
Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için kolayda örneklem
yöntemi seçilmiştir. Kocaeli ve Sakarya illerinde faaliyet gösteren 107 turizm
işletmesine anket gönderilmiş, geri dönüş sağlayan 80 turizm işletmesi
analize dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda, yöneticilerin demografik
özellikleri ile fırsatçı ve araştırmacı yenilikçilik stratejileri arasında ilişki
olduğu tespit edilmiştir.
Yenilikçilik Araştırmacı Strateji Fırsatçı Strateji Turizm Liderlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |