Karar, karar verme süreci sonucunda ulaşılan son durumdur. İnsanlar,
karar verme sürecinde, elindeki imkânları değerlendirir. Bu süreçte birçok
içsel ve dışsal etkenler karar verme sürecinde etkin rol oynarlar. İnsanlar,
karar verme sürecinde, bulunduğu işletmenin yapısı, bulunduğu bölgenin
kültürü ve politikaları, yaşadığı yerin fiziksel yapısı vb. unsurlardan da
etkilenir. Bu makalede oto galericilerin ikinci el araba satın alırken ve
satarken nasıl karar aldıklarına yönelik bir çalışma yapılmıştır. Çalışmanın
evreni, Van ilindeki galericiler, örneklem ise bu ildeki 40 galericidir. Nitel
araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak,
elde edilen veriler içerik analizi yapılarak ikinci el araba alımında
galericilerin hangi kriterlere göre karar aldıkları incelenmiştir. Bu sonuçlar ile
kriterleri ve kriter ağırlıkları belirlenmiş, ikinci el araba satın alma için bir
model tasarımı yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |