The concepts of brand attitude and brand awareness have become concepts that increase their importance every day in the marketing conditions we are in. Although the concept of a brand is defined as a sign, term or logos that appear in order to distinguish a product from competitors and ultimately make a purchase decision, the concept of a brand has gained wider meanings in today's conditions. As a result of these achievements, the brand has started to be seen as an identity, although it is a value. Brand awareness and brand attitude, which the brand has independent of the product, have become among the concepts of great importance in brand management with the added values aspect that it provides both from a financial point of view and from a user point of view. Decatur brand awareness and brand attitude are among the concepts of great importance in brand management. The aim of the study is to evaluate and measure the effect of brand awareness and brand attitude on purchasing intention from a consumer-based perspective. Within the scope of this purpose, a survey was conducted on 454 glasses users living in Van province by survey method. As a result of the analyses conducted, it was found that brand awareness has an effect on brand attitude and purchase intention, and brand attitude also has an effect on purchase intention. In addition, it has been seen that brand attitude plays an intermediary role in the effect of brand awareness on purchasing intention.
Marka tutumu ve marka farkındalığı kavramları, içinde bulunduğumuz pazarlama şartlarında önemini her geçen gün arttıran kavramlar haline gelmiştir. Marka kavramı alınacak bir ürünü rakiplerden ayırt edebilmek ve nihayetinde satın alma kararı verebilmek maksadı ile ortaya çıkan bir işaret, terim ya da logolar şeklinde tanımlanmakla beraber marka kavramı günümüz şartlarında daha fazla geniş anlamlar kazanmıştır. Bu kazanımlar sonucu marka bir değer olmakla beraber bir kimlik olarak görülmeye başlanmıştır. Markanın üründen bağımsız sahip olduğu marka farkındalığı ve marka tutumu gerek finansal açıdan gerekse kullanıcı açısından sağladığı katma değerler yönü ile marka yönetimi içerisinde büyük öneme sahip kavramlar arasına girmiştir. Çalışmanın amacı marka farkındalığı ve marka tutumunun satın alma niyeti üzerindeki etkisini tüketici temelli bakış açısı ile ele alıp ölçülmesidir. Bu amaç kapsamında Van ilinde yaşayan 454 gözlük kullanıcısı üzerinde anket yöntemiyle araştırma yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda marka farkındalığının marka tutumu ve satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olduğu, marka tutumunun da satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca marka farkındalığının satın alma niyeti üzerine etkisinde marka tutumunun aracılık rolü oynadığı da görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 16 |