Hizmet kalitesi kavramı hizmet sektöründe ve diğer sektörlerde işletmelerin rekabetçi yapısı ile sürekliliğinin sağlanabilmesi açısından büyük öneme sahiptir. Bu çalışmada marka aşkı (MA) ve marka değerinin (MD) hizmet kalitesin etkileşim boyutundan (HKEB) etkilenip etkilenmediklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada HKEB’nin MA ve MD üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma amacına bağlı olarak, literatürdeki uygun ölçeklerden faydalanılarak anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren, üst üste 8 kez ‘En Sevilen Banka’ kategorisinde Lovemark ödülü almış olan T.C. Ziraat Bankası A.Ş. müşterilerine anket uygulanmıştır. Anket çalışması, Van ilinde basit rastgele örneklem seçimine bağlı olarak ve eğitim, yaş, cinsiyet ve gelir durumu tüm evreni temsil edebilecek şekilde gerçekleştirilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak araştırmanın modeli test edilmiştir. Bulgular HKEB’nin MD’yi olumlu ve anlamlı etkilediğini göstermiştir. HKEB’nin MA üzerinde de olumlu ve anlamlı bir etkisinin olduğu anlaşılmıştır. MA’nın da MD’yi olumlu ve anlamlı etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca HKEB’nin MD üzerindeki etkisinde, MA’nın aracılık rolü olduğu görülmüştür.
Marka Değeri Marka Aşkı Hizmet Kalitesinin Etkileşim Boyutu Ziraat Bankası A.Ş.
The concept of service quality (SQ) is of great importance in terms of ensuring the competitive structure and continuity of businesses in the service sector and other sectors. In the study, the effect of interaction dimension of service quality (IDSQ) on brand equity (BE) and brand love (BL) was investigated. Depending on the purpose of the research, a survey will be carried out by using the appropriate scales in the literature. Operating in the service sector and having received the Lovemark award in the 'Most Loved Bank' category 8 times in a row, T.R. Ziraat Bankası A.Ş. A survey was conducted on its customers. The survey was conducted in the province of Van, based on simple random sample selection and in a way that education, age, gender, and income status could represent the entire population. After the analysis of the data obtained from the appropriate statistical tests, the situation of affecting the measurement of the variables in accordance with the purpose of use was revealed. The model was tested with structural equation modeling (SEM). It was understood that the IDSQ has a positive effect on BE. IDSQ has a positive effect on BL. It has been observed that BL also has positive effect on BE. In addition, BL has a mediating role in the effect of the IDSQ on BE.
Brand Equity Brand Love Interaction Dimension of Service Quality
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ürün ve Marka Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 18 |