Bu
makalede 27 Mayıs 1960 tarihinde gerçekleştirilen Askeri Darbeden 12 Mart 1971
tarihinde Askeri Muhtıra ile sonlanan dönemdeki siyasal krizlerin nedeni
araştırılmakta ve bu krizlerin parlamenter sistemin işleyişiyle bir ilişkisinin
bulunmadığı gösterilmeye çalışılmaktadır. Bu amaca ulaşmak için dönemi toptancı
bir anlayışla incelemek yerine alt bölümler halinde bir çözümleme
yapılmaktadır. Bu yolla herbir alt dönemin özgüllüğü ortaya konmakta ve her bir
alt dönemde yaşanan siyasal krizlerin farklı nedenden kaynaklandığı
gösterilmektedir. Böylece 2017 Anayasa değişikliğinin gerekçesi olarak
kullanılan parlamenter sistem= siyasal kriz eşitliğinin her bir alt dönem için
farklı bir nedenle geçerli olmadığı 1960-1971 dönemi için gösterilmiş
olmaktadır.
12 Mart 27 Mayıs siyasal kriz Türkiye'de Hükümetler Parlamenter Sistem
In this article, the reason of the political crises in
the period that ended with the Military Memorandum on March 12, 1971 from the
Military Coup that accomplished on May 27, 1960 is investigated and it is tried
to show that these crises do not have any relation with the functioning of the
parliamentary system. In order to achieve this aim, instead of examining the
period with a holistic approach, an analysis is carried out considering the
sub-periods. In this way, the specificity of each sub-period is revealed and it
is shown that the political crises experienced in each sub-period are caused by
different reasons. The rationale for the 2017 constitutional amendment is the
equality of the political crisis=parliamentary system. Thus it will be possible
to prove that this rationale is not valid for the period of 1960-1971.
May 27 Coup March 12 Memorandum Parliamentary System political crisis Governments in Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 10 |