BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 73, 24.09.2021

Öz

In this research, Internet Banking Service Satisfaction and Banking Transactions Service Satisfaction surveys were applied. In the study, individuals approaches to internet banking were examined by determining the consumption rates of individuals in the commerce sector using internet banking, determining the expectations of individuals, determining the reasons for using internet banking, and taking into account the demographic information of individuals, whether they are satisfied with internet banking service or not. The questionnaire was delivered to 340 people, 4 of them were eliminated because they contain incomplete information, 55 people did not respond. 281 of the people who were surveyed responded.It has been concluded that individuals save time in the use of internet banking and share the desired information without having any trust problems. In the research, it was concluded that individuals in the commercial sector are satisfied with the internet banking service. It is thought that the number of uses of internet banking will increase and it will be adopted more in the future.

Kaynakça

  • 1. Atılgan, K. Ö. 2006 . Internet Banking Adoption in Turkey An Empirical Analysis on Attitudes of Customers. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İngilizce İşletme Anabilim Dalı İngilizce İşletme Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, 2.
  • 2. Büyükdemir, B. 1997 . İnternet Bankacılığını Düş Olarak Görenler. İstanbul: Bankacılar Dergisi, 12-22.
  • 3. Bozkurt, N. 2010 . Ticaretin Felsefesi, Tarihçesi ve Etikle Olan Sıkı Bağına İlişkin Bazı Sapmalar. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 153-179
  • 4. Joaquin, A. M., Carlos, L. N., Carla, R. M., & Silvia, S. B. 2009 . Key Drivers of İnternet Banking Services Use, Online Information Review, 33 4 , 672-695.
  • 5. Keskin, E. ve İnan A. 2008 , 50.Yılında Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye’de Bankacılık Sistemi “1958 – 2007”, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, No: 262.
  • 6. Kocaoğlu , S. 2008 . Türkiye’de İnternet Bankacılığı .
  • 7. Korkmaz, S. ve Gövdeli, Y. E. 2004 . Türk Bankacılığında Alternatif Dağıtım Kanalları ve Ürünleri ile Bunların Gelişiminde ve Pazarlanmasında Eğitimin Önemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1- 12.
  • 8. Leverin, A. ve Liljander, V. 2006 . Does Relationship Marketing Improve Customer Relationship Satisfaction and Loyalty, Introduction Journal of Bank Marketing, Vol.24 No.4, 232-251.
  • 9. Mckechnie, S. 1992 , Consumer Buyer Behavior in Financial Services: An Overview. International Journal of Bank Marketing, 10 5 .
  • 10. Öçer, A. 2000 . Türkiye İnternet ,Alfa Yayınları,İstanbul
  • 11. Özkan, T. ve İpekten, O. 2017 . İnternet Bankacılığı Kullanımını Etkileyen Faktörler: Atatürk Üniversitesi Personeli Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s : 647-664
  • 12. Pala, E. ve Kartal, B. 2010 . Banka Müşterilerinin İnternet Bankacılığı ile İlgili Tutumlarına Yönelik Bir Pilot Araştırma, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17 2 , 43-61.
  • 13. Parasız, İ. P. 1992 . Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitapevi, s.91.
  • 14. Tarlan, S. 1986 . Tarihte Bankacılık, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi
  • 15. Tuncer, T. 2009 . Türkiye’de İnternet Bankacılığı Kullanımı Araştırması
  • 16. Trethowan, Ji ve Scullion, G. 1997 . Strategic Responses to Change in Retail Banking in the UK and the Irish Republic, International Journal of Bank Marketing..60-8.
  • 17. Uzkesici, N. 1994 . Modern Banka Yönetimi ve Organizasyonu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Yayın No:784
  • 18. Yıldırım, K. 2006 . Elektronik Bankacılık-Avrupa Birliği ve Türkiye Uygulamaları. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.7
  • 19. Yüksel, Y. 2016 . Divan Şiirinde Ticari ve İktisadi Unsuların Eğitim Amaçlı İşlenişi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 313 -324
  • 20. Zhu, F. 2009 . Smart Card Based Solutions for Secure Internet Banking with a Primitive Reader or Mobile Phone. Bachelor Thesis

İSTANBUL’DA TİCARET SEKTÖRÜNDEKİ BİREYLERİN İNTERNET BANKACILIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLARIN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 73, 24.09.2021

Öz

Bu araştırmada İnternet Bankacılığı Servis Memnuniyeti ve Bankacılık İşlemleri Hizmet Memnuniyeti anketleri uygulanmıştır. Yapılan çalışmada internet bankacılığı kullanan ticaret sektöründeki bireylerin tüketim oranlarının belirlenmesi, bireylerin beklentilerinin tespit edilmesi, internet bankacılığını kullanma nedenlerinin saptanması ve internet bankacılığı hizmetinden memnun olup olmadıklarını bireylerin demografik bilgileri dikkate alınarak bireylerin internet bankacılığına ilişkin yaklaşımları incelenmiştir. Anket 340 kişiye ulaştırılmış bunlardan 4 tanesi eksik bilgi içerdiğinden elenmiş, 55 kişi geri dönüş sağlamamıştır. Anket uygulanan kişilerin 281 tanesi geri dönüş gerçekleştirmiştir.Bireylerin internet bankacılığını kullanımında zaman tasarrufu sağladıkları, istenilen bilgileri güven problemi yaşamadan paylaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan araştırmada ticaret sektöründeki bireylerin internet bankacılığı hizmetinden memnun oldukları kanaatine varılmıştır. İlerleyen zamanlarda internet bankacılığının kulanım sayısının artacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Atılgan, K. Ö. 2006 . Internet Banking Adoption in Turkey An Empirical Analysis on Attitudes of Customers. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İngilizce İşletme Anabilim Dalı İngilizce İşletme Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, 2.
  • 2. Büyükdemir, B. 1997 . İnternet Bankacılığını Düş Olarak Görenler. İstanbul: Bankacılar Dergisi, 12-22.
  • 3. Bozkurt, N. 2010 . Ticaretin Felsefesi, Tarihçesi ve Etikle Olan Sıkı Bağına İlişkin Bazı Sapmalar. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 153-179
  • 4. Joaquin, A. M., Carlos, L. N., Carla, R. M., & Silvia, S. B. 2009 . Key Drivers of İnternet Banking Services Use, Online Information Review, 33 4 , 672-695.
  • 5. Keskin, E. ve İnan A. 2008 , 50.Yılında Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye’de Bankacılık Sistemi “1958 – 2007”, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, No: 262.
  • 6. Kocaoğlu , S. 2008 . Türkiye’de İnternet Bankacılığı .
  • 7. Korkmaz, S. ve Gövdeli, Y. E. 2004 . Türk Bankacılığında Alternatif Dağıtım Kanalları ve Ürünleri ile Bunların Gelişiminde ve Pazarlanmasında Eğitimin Önemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1- 12.
  • 8. Leverin, A. ve Liljander, V. 2006 . Does Relationship Marketing Improve Customer Relationship Satisfaction and Loyalty, Introduction Journal of Bank Marketing, Vol.24 No.4, 232-251.
  • 9. Mckechnie, S. 1992 , Consumer Buyer Behavior in Financial Services: An Overview. International Journal of Bank Marketing, 10 5 .
  • 10. Öçer, A. 2000 . Türkiye İnternet ,Alfa Yayınları,İstanbul
  • 11. Özkan, T. ve İpekten, O. 2017 . İnternet Bankacılığı Kullanımını Etkileyen Faktörler: Atatürk Üniversitesi Personeli Üzerine Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s : 647-664
  • 12. Pala, E. ve Kartal, B. 2010 . Banka Müşterilerinin İnternet Bankacılığı ile İlgili Tutumlarına Yönelik Bir Pilot Araştırma, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 17 2 , 43-61.
  • 13. Parasız, İ. P. 1992 . Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitapevi, s.91.
  • 14. Tarlan, S. 1986 . Tarihte Bankacılık, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi
  • 15. Tuncer, T. 2009 . Türkiye’de İnternet Bankacılığı Kullanımı Araştırması
  • 16. Trethowan, Ji ve Scullion, G. 1997 . Strategic Responses to Change in Retail Banking in the UK and the Irish Republic, International Journal of Bank Marketing..60-8.
  • 17. Uzkesici, N. 1994 . Modern Banka Yönetimi ve Organizasyonu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Yayın No:784
  • 18. Yıldırım, K. 2006 . Elektronik Bankacılık-Avrupa Birliği ve Türkiye Uygulamaları. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.7
  • 19. Yüksel, Y. 2016 . Divan Şiirinde Ticari ve İktisadi Unsuların Eğitim Amaçlı İşlenişi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 313 -324
  • 20. Zhu, F. 2009 . Smart Card Based Solutions for Secure Internet Banking with a Primitive Reader or Mobile Phone. Bachelor Thesis
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İrem Nida İngeç Bu kişi benim

Yusuf Tuna Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İngeç, İ. N., & Tuna, Y. (2021). İSTANBUL’DA TİCARET SEKTÖRÜNDEKİ BİREYLERİN İNTERNET BANKACILIĞINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLARIN İNCELENMESİ. Working Paper Series, 2(3), 68-73. https://doi.org/10.5281/zenodo.5521233.