Today, personal branding, which is the agenda of recent years, has become the most effective communication strategy of social media. The concept of personal brand, which has been spreading rapidly in recent times, is expressed as people working to bring their own vital activities to social media, to increase awareness, to meet demands and needs. However, it is also observed that people create an identity for themselves. Therefore, the purpose of this article is to examine how personal brands create interaction on social media. Scope of the research A qualitative research was conducted through in-depth interviews with 8 people who are randomly selected from the fields of cosmetics, health, travel and fashion and who have two different virtual influencers from each field between February and March 2020, through their in-depth interviews and their personal brands. Different virtual influencers in each field were compared and evaluated.
Günümüzde son yılların gündemi olan kişisel marka sosyal medyanın en etkili iletişim stratejisi haline gelmiştir. Son zamanlarda hızlıca yayılmakta olan kişisel marka kavramı kişilerin, kendi yaşamsal etkinliklerini sosyal medyada ses getirmek, bilinirliği arttırmak, istek ve ihtiyaçları karşılama amaçlı çalışmalar yaptıkları şeklinde ifade edilmektedir. Bununla beraber kişilerin kendilerine yönelik bir kimlik yarattıkları da görülmektedir. Buna bağlı olarak sosyal medyada kişisel markaların nasıl etkileşim yaratıkları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Araştırma kapsamı Şubat-Mart 2020 tarihleri arasında sosyal medyada var olan ve rastgele seçilmiş kozmetik, sağlık, seyahat ve moda alanlarında yer alan ve her alandan ikişer farklı sanal etkileyicinin bulunduğu 8 kişiye paylaşımlarına ve kişisel markalarına yönelik derinlemesine mülakat yoluyla nitel bir araştırma yapılmış ve mülakat çıktıları her alanda ki farklı sanal etkileyiciler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |