BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 26, 30.12.2020

Öz

Today, personal branding, which is the agenda of recent years, has become the most effective communication strategy of social media. The concept of personal brand, which has been spreading rapidly in recent times, is expressed as people working to bring their own vital activities to social media, to increase awareness, to meet demands and needs. However, it is also observed that people create an identity for themselves. Therefore, the purpose of this article is to examine how personal brands create interaction on social media. Scope of the research A qualitative research was conducted through in-depth interviews with 8 people who are randomly selected from the fields of cosmetics, health, travel and fashion and who have two different virtual influencers from each field between February and March 2020, through their in-depth interviews and their personal brands. Different virtual influencers in each field were compared and evaluated.

Kaynakça

  • Çayıroğlu, A. 2010 . Markalaşma ve Reklam. İstanbul: Etap Yayınevi.
  • Gemci, R., Gülşen, G., ve Kabasakal, F. M. 2009 . "Markalar ve Markalaşma Şartları". Uludağ Üniversitesi Mühendislik- Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14 1 .
  • Hepekiz, İ. 2018 . ‘Sosyal Medya Temelinde Kişisel Markalaşmanın Yeri. İzmir: Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaduman, İ. 2016 . Kişisel Marka Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Kim, M., ve Lennon, S. 2008 . The Effects of Visual and Verbal Information on Attitudes and Purchase Intentions in Internet Shopping. Psychology & Marketing, 25 2 , 146-178.
  • Lieb, R. 2011 . Content Marketing: Think Like A Publisher How to Use Content to Market Online and in Social Media. Que Publishing.
  • Macit, A. 2020 . Bir Güzellik Miti Olarak Kozmetiğin Yeni Medyada Algı Yaratısı: Instagram'da Influencer. Ankara: Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı.
  • Medium. 2018 . 11 15, 2020 tarihinde https://medium.com: https://medium.com/t%C3%BCrkiye/sanal-i%CC%87nternet- fenomenleri-ile-influencer-marketing-ddc5dafc2358 adresinden alındı
  • Naghıyev, A. 2019 . Tanınmış Kişilerin Markalaşmasında Sosyal Medyanın Rolü: Sanatçı Gülşen Örneği. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ok, S. 2013 . "lk Marka Hz. Adem mi?". Ankara: Elma Yayınları İş ve Yönetim Serisi.
  • Özgüner, E. 2017 . Marka Yönetimi ve Eğitim Sektöründe Bir Uygulama. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Şayan, A. 2020 . Popüler Kültür Bağlamında Sosyal Medya Aracılığıyla Kişisel Marka Oluşumunun İncelenmesi. İstanbul : İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı.
  • Thomson, M. 2006, July . "Human Brands: Invastigating Antecedents to Consumers Strong Attachements To Celebrites". Journal Of Marketing, 70 3 , 104-119.
  • Ulrich, D., ve Smallwood, N. 2008 . “Aligning Firm, Leadership, and Personal Brand”. Leader to Leader Executive Forum, 47, 24-32.
  • Voolverd, H., Noort, G. V., ve Duijin, M. 2013 . Building brands with interactivity: the role of prior brand usage in the relation between perceived website interactivity and brand responses. Journal of Brand Management, 20 7 , 608-622.
  • Yıldırım, F. Y. 2010 . “Kişisel Marka Kavramı ve Ticari Olmayan Pazarlama Alanında Uygulanması: Siyasi Pazarlama Örneği”. Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.

SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKA YÖNETİMİ UYGULAMALARI

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 26, 30.12.2020

Öz

Günümüzde son yılların gündemi olan kişisel marka sosyal medyanın en etkili iletişim stratejisi haline gelmiştir. Son zamanlarda hızlıca yayılmakta olan kişisel marka kavramı kişilerin, kendi yaşamsal etkinliklerini sosyal medyada ses getirmek, bilinirliği arttırmak, istek ve ihtiyaçları karşılama amaçlı çalışmalar yaptıkları şeklinde ifade edilmektedir. Bununla beraber kişilerin kendilerine yönelik bir kimlik yarattıkları da görülmektedir. Buna bağlı olarak sosyal medyada kişisel markaların nasıl etkileşim yaratıkları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Araştırma kapsamı Şubat-Mart 2020 tarihleri arasında sosyal medyada var olan ve rastgele seçilmiş kozmetik, sağlık, seyahat ve moda alanlarında yer alan ve her alandan ikişer farklı sanal etkileyicinin bulunduğu 8 kişiye paylaşımlarına ve kişisel markalarına yönelik derinlemesine mülakat yoluyla nitel bir araştırma yapılmış ve mülakat çıktıları her alanda ki farklı sanal etkileyiciler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Çayıroğlu, A. 2010 . Markalaşma ve Reklam. İstanbul: Etap Yayınevi.
  • Gemci, R., Gülşen, G., ve Kabasakal, F. M. 2009 . "Markalar ve Markalaşma Şartları". Uludağ Üniversitesi Mühendislik- Mimarlık Fakültesi Dergisi, 14 1 .
  • Hepekiz, İ. 2018 . ‘Sosyal Medya Temelinde Kişisel Markalaşmanın Yeri. İzmir: Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaduman, İ. 2016 . Kişisel Marka Yönetimi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Kim, M., ve Lennon, S. 2008 . The Effects of Visual and Verbal Information on Attitudes and Purchase Intentions in Internet Shopping. Psychology & Marketing, 25 2 , 146-178.
  • Lieb, R. 2011 . Content Marketing: Think Like A Publisher How to Use Content to Market Online and in Social Media. Que Publishing.
  • Macit, A. 2020 . Bir Güzellik Miti Olarak Kozmetiğin Yeni Medyada Algı Yaratısı: Instagram'da Influencer. Ankara: Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programı.
  • Medium. 2018 . 11 15, 2020 tarihinde https://medium.com: https://medium.com/t%C3%BCrkiye/sanal-i%CC%87nternet- fenomenleri-ile-influencer-marketing-ddc5dafc2358 adresinden alındı
  • Naghıyev, A. 2019 . Tanınmış Kişilerin Markalaşmasında Sosyal Medyanın Rolü: Sanatçı Gülşen Örneği. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ok, S. 2013 . "lk Marka Hz. Adem mi?". Ankara: Elma Yayınları İş ve Yönetim Serisi.
  • Özgüner, E. 2017 . Marka Yönetimi ve Eğitim Sektöründe Bir Uygulama. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Şayan, A. 2020 . Popüler Kültür Bağlamında Sosyal Medya Aracılığıyla Kişisel Marka Oluşumunun İncelenmesi. İstanbul : İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı.
  • Thomson, M. 2006, July . "Human Brands: Invastigating Antecedents to Consumers Strong Attachements To Celebrites". Journal Of Marketing, 70 3 , 104-119.
  • Ulrich, D., ve Smallwood, N. 2008 . “Aligning Firm, Leadership, and Personal Brand”. Leader to Leader Executive Forum, 47, 24-32.
  • Voolverd, H., Noort, G. V., ve Duijin, M. 2013 . Building brands with interactivity: the role of prior brand usage in the relation between perceived website interactivity and brand responses. Journal of Brand Management, 20 7 , 608-622.
  • Yıldırım, F. Y. 2010 . “Kişisel Marka Kavramı ve Ticari Olmayan Pazarlama Alanında Uygulanması: Siyasi Pazarlama Örneği”. Ankara: TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cennet Büşra Şakar Bu kişi benim

Zeynep Beyazıt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şakar, C. B., & Beyazıt, Z. (2020). SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKA YÖNETİMİ UYGULAMALARI. Working Paper Series, 1(1), 18-26. https://doi.org/10.5281/zenodo.4387852.