Researchers have been investigating electronic advertisements to measure their impact on consumers and their overall significance. This study identifies and investigates the significance of electronic advertising in a variety of dimensions. It also analyses several elements of electronic advertising in the large literature and investigates the impact on customer buying. Consumer buying intention has been a key component in this field of study. This study also investigates a critical variable, namely advertisement appeal, and its dimensions. The study shows how advertisement appeal has a moderating effect on the impact of electronic advertising on consumer buying behavior. The study was done with individuals from Pakistan in mind, with a focus on the websites. Our findings highlight the fact that, while advertisement attractiveness has a favorable relationship with electronic advertising, it does not always result in increased sales for the business.
Digital Marketing Social Media Marketing Search Engine Optimization Website Promotion Content Marketing Advertisements
Araştırmacılar, tüketiciler üzerindeki etkilerini ve genel önemini ölçmek için elektronik reklamları araştırıyorlar. Bu çalışma, elektronik reklamcılığın önemini çeşitli boyutlarda tanımlamakta ve araştırmaktadır. Ayrıca, geniş literatürdeki elektronik reklamcılığın çeşitli unsurlarını analiz eder ve müşteri satın alma üzerindeki etkisini araştırır. Tüketici satın alma niyeti, bu çalışma alanında önemli bir bileşen olmuştur. Bu çalışma aynı zamanda kritik bir değişken olan reklam çekiciliğini ve boyutlarını da incelemektedir. Çalışma, reklam çekiciliğinin elektronik reklamcılığın tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisi üzerinde nasıl düzenleyici bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çalışma, web sitelerine odaklanarak Pakistanlı bireyler düşünülerek yapıldı. Bulgularımız, reklam çekiciliğinin elektronik reklamcılıkla olumlu bir ilişkisi olmasına rağmen, her zaman iş için artan satışlarla sonuçlanmadığını vurgulamaktadır
Dijital Pazarlama Sosyal Medya Pazarlaması Arama Motoru Optimizasyonu Web Sitesi Tanıtımı İçerik Pazarlaması Reklamlar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4 |