In this study, the effect of Sustainability Facilities of Sustainable Marketing on United Colors of Benetton has been investigated in global. First part, Introducing the Subject, Sustainability and Sustainability Marketing are discussed. The second part includes the findings based on the answers to seven interview questions within the scope of the case study conducted specifically for the enterprise. The third part contains the conclusion part. In the scope of the research, the case study method was applied. In the context of the case study, an interview was held with Benetton Group Turkey and Middle East Manager İ**** O***. As the outputs of the study, it has been understood that sustainability should not only exist in one area within the enterprise, but also should operate in all departments sales, distribution, supply, logistics, merchandising, etc. . In order to understand sustainability in terms of marketing, it has been understood that obtaining outputs with sustainable inputs plays a key role. The inclusion of sustainability in all departments of the business supports customer loyalty and the formation of a leading brand
Bu çalışma United Colors of Benetton şirketinin, küresel pazarlama açısından sürdürülebilirlik faaliyetlerini incelemeyi hedeflemektedir. Birinci bölüm literatür kapsamında, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir pazarlama ve küresel pazarlama tanımlarını barındırır. İkinci bölüm yedi adet görüşme sorusunun yanıtlarına istinaden bulguları içermektedir. Üçüncü bölüm ise sonuç kısmını barındırır. Araştırmada nitel bir yöntem olan derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. İlgili görüşme Benetton Grup Türkiye ve Orta Doğu Müdürü İdris Onay ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çıktıları olarak sürdürülebilirliğin işletme içerisinde yalnızca bir alanda var olması değil, bütün departmanlarda satış, dağıtım, tedarik, lojistik, mağazacılık vb. alanlarda da faaliyet göstermesi gerektiği anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin pazarlama açısından anlaşılabilmesi için sürdürülebilir girdilerle oluşan çıktılar elde etmenin kilit bir rol oynadığı anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin işletmenin bütün departmanlarda yer alması, müşteri sadakatini ve lider marka oluşumunu desteklemektedir.
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Pazarlama Pazarlama Faaliyetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4 |