BibTex RIS Kaynak Göster

ACTIVITIES IN SUSTAINABLE MARKETING: AN EXAMPLES OF A GLOBAL BRAND- UNITED COLORS OF BENETTON

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 130 - 139, 30.12.2022
https://doi.org/10.5281/zenodo.7497965

Öz

In this study, the effect of Sustainability Facilities of Sustainable Marketing on United Colors of Benetton has been investigated in global. First part, Introducing the Subject, Sustainability and Sustainability Marketing are discussed. The second part includes the findings based on the answers to seven interview questions within the scope of the case study conducted specifically for the enterprise. The third part contains the conclusion part. In the scope of the research, the case study method was applied. In the context of the case study, an interview was held with Benetton Group Turkey and Middle East Manager İ**** O***. As the outputs of the study, it has been understood that sustainability should not only exist in one area within the enterprise, but also should operate in all departments sales, distribution, supply, logistics, merchandising, etc. . In order to understand sustainability in terms of marketing, it has been understood that obtaining outputs with sustainable inputs plays a key role. The inclusion of sustainability in all departments of the business supports customer loyalty and the formation of a leading brand

Kaynakça

  • Açıkalın, N. 2020 . Sürdürülebilir Pazarlama Bakış Açısı İle Döngüsel Ekonomi. Sakarya İktisat Dergisi, 238-257.
  • Alnıaçık, Ümit, Evrim İldem Develi, Caner Giray ve Esra Alnıaçık. “Küresel Firmaların Yerel Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Değerine Etkisi: Deneysel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi S.B.E. Öneri Dergisi, C.9, Yıl:17, S.35, Ocak 2011, s.83-91
  • Ayyıldız, H. & Genç, K. Y. 2008 . Çevreye Duyarlı Pazarlama: Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Duyarlı Pazarlama Uygulamaları Ile Ilgili Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 2 , 505-527.
  • Balyemez, F. 2008, Ocak . Perakende Sektöründe Mağaza İmajı ve Mağaza Sadakati İncelenmesi: İstanbul'daki Kafe Zincirlerinde Bir Uygulama. Doktora tezi. İstanbul.
  • Benetton Grup. 2020 . Bilancio Integrato. Benetton Grup Sisley.
  • Birden, B. 2016 . Ç evre Etiğinde Bireyin Ahlaki Sorumluluğuna Kısa Bir Bakış. Türkiye Biyoetik Dergisi, 4-14.
  • Erkesim Ulucan, D. 2021 . Marka Açısından Sürdürülebilirlik. İstanbul: Yalın Yayıncılık.
  • Garanti BBVA. 2022, Ekim 16 . Sürdürülebilirlik Kavramının Yolculuğu. https://surdurulebilirlik.garantibbva.com.tr/surdurulebilirlik-hakkinda/surdurulebilirlik-kavramininyolculugu/ adresinden alındı
  • İhkib. 2022, Aralık 29 . Bilgi Bankası. İhkib: https://www.ihkib.org.tr/tr/bilgi-bankasi/dunyadanhaberler/sac-tan-is-birligi-cagrisi/i-6028 adresinden alındı
  • Jamrozy, U. 2007 . Marketing of tourism: A paradigm shift toward sustainability. International Journal of Culture Tourism and Hospitality Research , 124.
  • Kamya, B. 2020, Ocak . Sürdürülebilir Pazarlamanın Tüketici Davranışları Ve Algılanan Marka Değeri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kayıkçı, P., Armağan, K., & Dal, E. 2019 . Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Ç alışma. Bucak işletme Fakültesi Dergisi, 77-93.
  • Kingsland, A Brand Strategy Studio. 2019, Ağustos 1 . Benetton Invented Modern Marketing. Medium: https://medium.com/swlh/benetton-invented-modern-marketing-c35a04299ecc adresinden alındı
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. 1999 . Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • KPMG. 2021 . KPMG Perspektifinden Perakende Sektöründe Bakış. KPMG.
  • Kuşat, N. 2021 . Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik ve İçsel Unsurlar. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 227-242.
  • Kuhlman, T., & Farrington, J. 2010 . What is Sustainability? Sustainability, 3436-3448.
  • Mucan, B., Kayabaşı, A., & Madran, C. 2016 . Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 57-72.
  • Porter, M. E. 2008 . Competitive Advantage Creating and Sustaining Superior Performance.
  • Quelch, J., & Hoff, E. 1986 . Customizing Global Marketing. Harward Business Review.
  • Sisley, Benetton Group. 2021 . Integrated Report 2020. Sisley.
  • Şahin, B., & Kazoğlu, İ. Eylül . Çevreye Yönelik Ekosentrik, Antroposentrik ve Antipatik Tutumlar: Turizm Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. International West Asia Congress of Tourism Research s. 50-66 . 2017: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Tıraş, H. 2012 . Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre: Teorik Bir I ̇nceleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 57-73.
  • United Colors of Benetton. 2022, Ekim 14 . Benetton Sürdürülebilirlik Taahhüdümüz. United Colors of Benetton: https://tr.benetton.com/I/surdurulebilirlik adresinden alındı
  • United Colors of Benetton. 2022, Ekim 14 . Rejenere Naylon. United Colors of Benetton: https://tr.benetton.com/makale/rejenere-naylon adresinden alındı
  • WCED. 1987 . Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future. Oxford University Press.

SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER: UNİTED COLORS OF BENETTON- KÜRESEL BİR MARKA ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 130 - 139, 30.12.2022
https://doi.org/10.5281/zenodo.7497965

Öz

Bu çalışma United Colors of Benetton şirketinin, küresel pazarlama açısından sürdürülebilirlik faaliyetlerini incelemeyi hedeflemektedir. Birinci bölüm literatür kapsamında, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir pazarlama ve küresel pazarlama tanımlarını barındırır. İkinci bölüm yedi adet görüşme sorusunun yanıtlarına istinaden bulguları içermektedir. Üçüncü bölüm ise sonuç kısmını barındırır. Araştırmada nitel bir yöntem olan derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. İlgili görüşme Benetton Grup Türkiye ve Orta Doğu Müdürü İdris Onay ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çıktıları olarak sürdürülebilirliğin işletme içerisinde yalnızca bir alanda var olması değil, bütün departmanlarda satış, dağıtım, tedarik, lojistik, mağazacılık vb. alanlarda da faaliyet göstermesi gerektiği anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin pazarlama açısından anlaşılabilmesi için sürdürülebilir girdilerle oluşan çıktılar elde etmenin kilit bir rol oynadığı anlaşılmıştır. Sürdürülebilirliğin işletmenin bütün departmanlarda yer alması, müşteri sadakatini ve lider marka oluşumunu desteklemektedir.

Kaynakça

  • Açıkalın, N. 2020 . Sürdürülebilir Pazarlama Bakış Açısı İle Döngüsel Ekonomi. Sakarya İktisat Dergisi, 238-257.
  • Alnıaçık, Ümit, Evrim İldem Develi, Caner Giray ve Esra Alnıaçık. “Küresel Firmaların Yerel Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Değerine Etkisi: Deneysel Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi S.B.E. Öneri Dergisi, C.9, Yıl:17, S.35, Ocak 2011, s.83-91
  • Ayyıldız, H. & Genç, K. Y. 2008 . Çevreye Duyarlı Pazarlama: Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Duyarlı Pazarlama Uygulamaları Ile Ilgili Tutum Ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 2 , 505-527.
  • Balyemez, F. 2008, Ocak . Perakende Sektöründe Mağaza İmajı ve Mağaza Sadakati İncelenmesi: İstanbul'daki Kafe Zincirlerinde Bir Uygulama. Doktora tezi. İstanbul.
  • Benetton Grup. 2020 . Bilancio Integrato. Benetton Grup Sisley.
  • Birden, B. 2016 . Ç evre Etiğinde Bireyin Ahlaki Sorumluluğuna Kısa Bir Bakış. Türkiye Biyoetik Dergisi, 4-14.
  • Erkesim Ulucan, D. 2021 . Marka Açısından Sürdürülebilirlik. İstanbul: Yalın Yayıncılık.
  • Garanti BBVA. 2022, Ekim 16 . Sürdürülebilirlik Kavramının Yolculuğu. https://surdurulebilirlik.garantibbva.com.tr/surdurulebilirlik-hakkinda/surdurulebilirlik-kavramininyolculugu/ adresinden alındı
  • İhkib. 2022, Aralık 29 . Bilgi Bankası. İhkib: https://www.ihkib.org.tr/tr/bilgi-bankasi/dunyadanhaberler/sac-tan-is-birligi-cagrisi/i-6028 adresinden alındı
  • Jamrozy, U. 2007 . Marketing of tourism: A paradigm shift toward sustainability. International Journal of Culture Tourism and Hospitality Research , 124.
  • Kamya, B. 2020, Ocak . Sürdürülebilir Pazarlamanın Tüketici Davranışları Ve Algılanan Marka Değeri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kayıkçı, P., Armağan, K., & Dal, E. 2019 . Sürdürülebilir Pazarlama: Kavramsal Bir Ç alışma. Bucak işletme Fakültesi Dergisi, 77-93.
  • Kingsland, A Brand Strategy Studio. 2019, Ağustos 1 . Benetton Invented Modern Marketing. Medium: https://medium.com/swlh/benetton-invented-modern-marketing-c35a04299ecc adresinden alındı
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. 1999 . Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • KPMG. 2021 . KPMG Perspektifinden Perakende Sektöründe Bakış. KPMG.
  • Kuşat, N. 2021 . Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik ve İçsel Unsurlar. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi, 227-242.
  • Kuhlman, T., & Farrington, J. 2010 . What is Sustainability? Sustainability, 3436-3448.
  • Mucan, B., Kayabaşı, A., & Madran, C. 2016 . Yöneticilerde Sürdürülebilirlik Algısı ve Firma Uygulamalarına Yönelik Değerlendirme. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 57-72.
  • Porter, M. E. 2008 . Competitive Advantage Creating and Sustaining Superior Performance.
  • Quelch, J., & Hoff, E. 1986 . Customizing Global Marketing. Harward Business Review.
  • Sisley, Benetton Group. 2021 . Integrated Report 2020. Sisley.
  • Şahin, B., & Kazoğlu, İ. Eylül . Çevreye Yönelik Ekosentrik, Antroposentrik ve Antipatik Tutumlar: Turizm Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. International West Asia Congress of Tourism Research s. 50-66 . 2017: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Tıraş, H. 2012 . Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre: Teorik Bir I ̇nceleme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 57-73.
  • United Colors of Benetton. 2022, Ekim 14 . Benetton Sürdürülebilirlik Taahhüdümüz. United Colors of Benetton: https://tr.benetton.com/I/surdurulebilirlik adresinden alındı
  • United Colors of Benetton. 2022, Ekim 14 . Rejenere Naylon. United Colors of Benetton: https://tr.benetton.com/makale/rejenere-naylon adresinden alındı
  • WCED. 1987 . Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future. Oxford University Press.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

V.dilara Özeren Bu kişi benim

Evrim İldem Develi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özeren, V., & Develi, E. İ. (2022). SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER: UNİTED COLORS OF BENETTON- KÜRESEL BİR MARKA ÖRNEĞİ. Working Paper Series, 3(4), 130-139. https://doi.org/10.5281/zenodo.7497965