Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyup tenis dersi alan öğrencilerin psikolojik iyi oluş, özgüven düzeyleri ve empati durumlarına tenis dersinin etkisinin araştırıldığı bu çalışmada nicel araştırma desenlerinden biri olan deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler psikolojik iyi olma anketi, özgüven anketi ve empati anketi kullanılarak toplanmıştır. Bu anketler Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda okuyup tenis dersi almakta olan seksen yedi öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmaya katılacak öğrencilerin daha önce tenis dersi almamış olmaları göz önünde bulundurulmuştur. Öğrencilere tenis dersi almadan psikolojik iyi olma, empati ve özgüven anketleri dağıtılarak ön test uygulanmıştır. 8 Haftalık tenis dersi sonunda aynı öğrencilere son test uygulanmış ve veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Psikolojik iyi olma, empati ve özgüven düzeyleri verilerinin ön ve son test sonuçlarında anlamlı bir farklılık olup olmadığına bakmak için ilişkili örneklem için t- testi (Paired Samples T- Testi) uygulanmıştır. Psikolojik iyi olma, empati ve özgüven düzeylerinde cinsiyet ve yaş değişkenleri bakımından bir fark olup olmadığına bakmak için ise ilişkisiz örneklem t-testi (independent Samples T-testi) ve gruplardaki farklar için ANOVA testi uygulanmıştır. Ortaya çıkan farkların hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için post-hoc (tukey hsd) testi uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, katılımcı öğrencilerin psikolojik iyi olma, empati ve özgüven düzeyleri ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Psikolojik iyi oluş, empati ve özgüven düzeyleri cinsiyet ve yaş değişkenleri açısından incelendiğinde sadece empati ön test sonuçlarında anlamlı bir farklılık gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |