Bu çalışma, spor bilimleri öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı ve akademik erteleme davranışlarını, çeşitli değişkenlerle ilişkili olarak incelemeyi amaçlar. Araştırma, Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nden 61 kadın ve 213 erkek öğrenci olmak üzere toplam 274 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kişisel bilgi formu (cinsiyet, bölüm ve not ortalaması) ve verilerin toplanması amacıyla “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği” ve “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), iki veya daha fazla kategorik değişken ile iki veya daha fazla bağımlı değişken arasındaki ilişkiyi test etmek için MANOVA analizi ve son olarak korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, akıllı telefon bağımlılığı ile erteleme davranışı arasında pozitif bir ilişki olduğunu (r=0,613) ortaya koymuştur. Akıllı telefon bağımlılığının düzenli ders çalışmayla arasındaki korelasyonun -(r) 0,343 olduğu bulunmuştur, bu da negatif bir ilişkiye işaret etmektedir. Akıllı Telefon Bağımlılığının bağımlı değişken üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle, Akademik Erteleme Davranışındaki değişimin yaklaşık %37,5'i Akıllı Telefon Bağımlılığı ile ilişkilendirilebilir (R=0,255, R2=0,065, p<0,05). Bu çalışma sonuçları, akıllı telefon bağımlılığının akademik erteleme davranışları üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunu ve akıllı telefon bağımlılığının artmasıyla erteleme davranışının arttığını göstermektedir. Ayrıca, akıllı telefon bağımlılığının düzenli ders çalışma ile negatif bir ilişki içinde olduğu ve bağımsız değişken olarak akıllı telefon bağımlılığının akademik erteleme davranışını anlamlı bir şekilde etkilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 3 |