Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliometric Analysis of Postgraduate Theses on Swimming in Türkiye

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 16 - 40, 19.08.2024
https://doi.org/10.70007/yalovaspor.1498510

Öz

The research aims to analyze postgraduate theses on swimming in Türkiye. It is aimed to reveal descriptive information about theses on swimming. In the study conducted by document scanning, 293 theses were found by scanning the National Thesis Center online database using the keywords "swimming" and "swimmer". The theses are divided into six subheadings: swimming training, land training, measurement applications, survey/scale applications, studies on animals and others. 66 theses about swimming training; Variables including university, publication year, thesis type, participant characteristics (number, gender, training level), training duration, number of pages and sources of the thesis were examined. 30.03% of sports graduate theses cover swimming or swimmer measurements, 23.89% cover land training, and 19.80% cover swimming training studies. The most theses were published in 2019, with 43. Individuals participating in swimming training vary in age between 5 and 65. In these with sedentary individuals, a minimum of 11 and a maximum of 157 participants were included, and 4-16 weeks of swimming training was applied. Theses involving swimmers consisted of at least 12 participants, a maximum of 178 participants, and 120 minutes and 16 weeks of training. Postgraduate theses containing swimming training are numerically lower than measurement and land training applications. Participants in thesis where swimming training is applied are commonly between the ages of 10 and 12. An 8 or 12-week swimming training program is generally applied to sedentary individuals, and an 8-week swimming training program is commonly applied to swimmers.

Kaynakça

  • Adin, E. (2022). Yüzme egzersizinin otizmli çocuklarda SpO2, solunum kas kuvveti ve solunum fonksiyonlarına etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Antrenörlük Eğitimi Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Akalın, T.C. (2008). Düzenli yüzme egzersizlerinin, okul çağındaki çocukların vücut kompozisyonu ve antropometrik özellikleri üzerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Antrenman ve Hareket Bilimleri Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Akıllıoğlu, O. (2019). Düzenli yüzme egzersizlerinin ortaokul öğrencileri üzerinde fiziksel ve algı düzeyindeki etkileri. Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Akyel, S. (2023). Yaz spor kampına katılan çocuklarda yüzme sporunun çok yönlü etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erzurum Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Erzurum.
  • Al-Dosakee, B.A.M.S. (2023). Genç futbolcularda yüzme egzersizlerinin bazı temel beceri gelişimi ve fiziksel parametreler üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Harran Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Şanlıurfa.
  • Alaeddinoğlu V., & Kalkavan A. (2023). Tenis spor dalında 2002-2021 yılları arasında Türkiye’de yapılan lisansüstü ve doktora tezlerinin bibliyometrik içerik analizinin incelenmesi. Anatolia Sport Research, 4(1): 1- 18. https://doi:10.29228/anatoliasr.41
  • Alemdağ, S. (2009). Trabzon ilinde yaz dönemi boyunca yüzme ve basketbol kursuna katılan 8-15 yaş arası çocukların vücut ölçülerinin, herhangi bir kursa katılmayan yaşıtlarıyla karşılaştırılması. Yüksek Lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anatomi Ana Bilim Dalı, Trabzon.
  • Alp, M. (2013). Üniversite kategorisi yüzücülerde hazırlık sezonu interval ve kombine antrenmanların vital kapasite, vücut ısısı, kalp atım sayısı ve yüzme performansı üzerine etkilerinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Arsoniadis, G., Botonis, P., Bogdanis, G.C., Terzis, G., & Toubekis, A. (2022). Acute and long-term effects of concurrent resistance and swimming training on swimming performance. Sports, 10, 29. https://doi.org/10.3390/sports10030029
  • Atalayın, S. (2019). Çocuklarda sekiz hafta süre ile uygulanan el paleti ve terabant çalışmalarının yüzme performansına etkisi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kayseri.
  • Atasoy, H. (2018). Yüzme antrenmanlarının; 8-10 yaş performans grubu yüzücülerinin serbest stil dereceleri ile bazı antropometrik ve motorik özellikler üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Attila, A. (2020). 1985-2018 yılları arası Türkiye’de basketbol branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 2(1), 60-71.
  • Avan, D.M. (2020). 8-12 yaş grubu çocuklarda 8 haftalık yüzme egzersizinin bazı solunum parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Baltacı, A.K. (1990). Çocuklarda yüzme egzersizinin solunum parametrelerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Belli, Ş. (2019). Bedensel engelli çocukların yüzme eğitimlerinin okullarındaki sosyalleşme sürecine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Trabzon. Bozdoğan, A. (2005). Yüzme. Morpa Kültür Yayınları.
  • Bozdoğan, A., & Özüak, A. (2003). Stilleriyle temel yüzme. İlpress Basım & Yayın.
  • Büyükergün, A. (2021). Türkiye’de bisiklet alanında yapılmış lisansüstü çalışmalar üzerine bir inceleme. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 114-120.
  • Ceviz, E. (2018). Adölesan dönem çocuklarda 12 haftalık farklı yüzme teknik antrenmanlarının bazı motor beceriler üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Çağıl, T. (2022). 9-11 yaş grubu kız ve erkek yüzücülere uygulanan serbest branş antrenmanlarının yüzme performansı üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, Aksaray. Çelebi, Ş. (2008). Yüzme antrenmanı yaptırılan 9-13 yaş gurubu ilköğretim öğrencilerinde vücut yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kayseri.
  • Çetinkaya, G. (2022). Voleybol branşında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik açıdan analizi. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1-15. https://doi:10.52272/srad.1180179
  • Çiftçi, Ç. (2016). 2004–2014 yılı içinde uluslararası alanlarda yapılmış yüzme branşı ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. İÜ Spor Bilimleri Dergisi, 5(1); 35-61.
  • Dizdar, S. (2021). 10-12 yaş grubu çocuklara yüzme sporunun anatomik ve fiziksel gelişimine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Giresun.
  • Doğar, Y., Sert, T., & Akarsu, M. (2021). Türkiye’de güreş ile ilgili yayınlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi: bir içerik analizi. Journal of Global Sport and Education Research, 4(2), 52-65.
  • Dravor, I. (2012). Amputesi olan bireylerde uyarlanmış yüzme öğretimi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Ensari, F. (2023). Astımlı çocuklarda yüzmenin yaşam kalitesi üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Eroğlu Kolayiş, İ. (2021). Yüzme antrenörünün el kitabı. Spor Yayınevi.
  • Fone, L., & van den Tillaar, R. (2022). Effect of different types of strength training on swimming performance in competitive swimmers: a systematic review. Sports Medicine-Open, 8(1), 19.
  • Gökhan, İ. (2010). 8 haftalık yüzme eğitim programının genç sedanter erkeklerde solunum, dolaşım, kapiller oksijen saturasyonu ve bazı metabolik parametreler üzerine etkisi. Doktora tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Gönenç, S. (1995). Çocuklarda 4 haftalık yüzme egzersizinin antioksidan enzimler ve lipid peroksidasyonuna etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Günay, E. (2008). Düzenli yapılan yüzme antrenmanlarının çocukların fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Güney, G. (2021). Postmenopozal kadınlarda rekreasyon amaçlı yüzme egzersizinin emosyonel durum üzerine etkisi. Doktora tezi, Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Çorum.
  • Hermosilla, F., Sanders, R., González-Mohíno, F., Yustres, I., & González-Rave, J.M. (2021). Effects of dry-land training programs on swimming turn performance: A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 9340. https://doi.org/10.3390/ijerph18179340
  • Hızarcı, A. (2021). 12 yaş kız - erkek yüzücülere uygulanan kara ve havuz antrenmanlarının seçilmiş antropometrik ölçümlere ve 50 metre serbest stil derecelerine etkilerinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Işıldak, K. (2013). 12-15 yaş arasındaki elit yüzücülerde dönemlik antrenmanların bazı antropometrik, fizyolojik ve biyomotorik özelliklerin gelişimine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. (36. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Kayatekin, B.M. (2007). Yüzme sporunun eritrositlerin mekanik özellikleri üzerine etkileri. Yüksek Lisans tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Kılınç Boz, H. (2018). 6-13 yaş arası çocuklarda yüzme egzersizi ve bosu çalışmalarının dinamik ve statik dengeye etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Kıstak Altan, B. (2023). Yüzmede farklı ısınma protokollerinin kulaç mekaniği, kan laktat düzeyleri ve performansa etkilerinin MCT1 geni ile ilişkilendirilmesi. Doktora tezi, Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kizilin, M.M. (2022). 10-12 yaş yüzme branşındaki çocuklarda uygulanan su içi ve kara antrenmanlarının yüzme performansı üzerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Koca, İ. (2003). Yüzme bilmeyip yüzme teknik eğitimi alan ve üniversite yüzme takımında yüzme sporuyla uğraşan 18-25 yaş arasındaki bayan ve erkeklerde üç aylık yüzme antrenman programının ergospirometreyle ölçülen fizyolojik fonksiyonlara etkisi. Tıpta Uzmanlık tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Koçak, G. (2020). Esenyurt bölgesinde temel yüzme eğitimi faaliyetlerinde bulunan 8 – 10 yaş grubu çocukların fiziki gelişim ve fiziki uygunluk özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kök Emül, S. (2014). Yüzme dersi eklenen beden eğitimi dersinin performans parametreleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Köroğlu, M. (2015). Yüzme eğitiminin 11-13 yaş grubu öğrencilerin stres düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans tezi. Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Köroğlu, M. (2019). Planlanmış bir yüzme programının 15-18 yaş öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerine etkileri. Doktora tezi, Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Kudak, H.H. (2022). Yaş grupları yüzücülerinde 12 hafta uygulanan yüzme antrenmanlarının ekokardiyografik parametreler üzerine olan etkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Maglischo, E.W. (2018). Yüzme tekniği ve antrenman programı tasarımı için referans swimming fastest. Çev. Yararcan, T. (3. Baskı). Ekin Yayın Grubu.
  • Mühürhancı Dal, A. (2011). 12 haftalık düzenli yüzme egzersizlerinin 11-12 yaş kız çocuklarında antropometrik, spirometrik ve kardiyovasküler uyum değerleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Nalbant, S. (2004). Yüzme eğitiminin serebral palsy'li çocukların solunum fonksiyonları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Onay, D. (2017). 8-12 yaş gurubu yüzücülere karada ve suda uygulanan kuvvet antrenmanlarının bazı teknik ve motorik özelliklere etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Ongun, M.A. (2010). Yüzme sporunda su içinde yapılan farklı direnç egzersizlerinin kan laktat kinetiklerine etkileri. Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir. Orhan, Ö., Çetin, E., & Yarım, İ. (2023). Türk kalkışı. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 338-349.
  • Öcal, D. (2008). Yüzücülerde antrenman sonucunda oluşan dehidrasyonun kan parametreleri üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Özçöven, M. (2019). 12 haftalık yüzme egzersizinin deniz harp okulu (DHO) hazırlık sınıfı öğrencilerinin fiziksel performansları üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Özdemir, E. (2023). Çocuklarda yüzme egzersizlerinin yönetici işlevler üzerine akut ve kronik etkisi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Özerdinç, A. (2017). 12-14 yaş çocuklara uygulanan 8 haftalık temel yüzme antrenmanlarının bazı fiziksel, fizyolojik ve kuvvet değerleri üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Özüak, A. (2009). Orta mesafe yüzücülerinde farklı kulaç sıklığı alıştırmalarının performansa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Resmî Gazete. (2016). Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği. Resmî Gazete Sayısı: 29690. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Yayın Tarihi: 20.04.2016.
  • Resmî Gazete. (2018). Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun. Resmî Gazete Sayısı: 30352. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7100&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 Yayın Tarihi: 06.03.2018.
  • Sever, M.O. (2013). 9 – 12 yaş grubu yüzücülerin genel hazırlık döneminde yapılan farklı dayanıklılık çalışmalarının bazı fiziksel ve fizyolojik parametreler üzerine etkilerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı / Antrenman ve Hareket Bilimleri Bilim Dalı Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Sevük, M. (2022). Yüzücülerde karada ve suda yapılan kuvvet antrenmanlarının atletik performansa etkisi. Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Spor Bilimleri Bilim Dalı, Manisa.
  • Süleymanoğulları, M., & Bayraktar, G. (2022). Zihinsel dayanıklılık konulu lisansüstü tezlerin içerik analizi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 1-12.
  • Şahin, E., & Evli, F. (2020). Investigation of graduate thesis with different variables about traditional turkish sports in Turkey between 2009-2019. International Journal of Physical Education Sport and Technologies, 1(1), 34-41.
  • Şişman, A. (2023). Yüzücülerde suda uygulanan farklı interval antrenman yöntemlerinin vücut kompozisyonuna ve teknik parametrelere etkileri. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Top, E. (2015). 12 haftalık yüzme egzersizinin zihinsel engelli bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kütahya.
  • Tunç, A. (2021). 9-13 yaş gruplarındaki yüzme faaliyetlerinde bulunan öğrencilerin fiziki gelişim ve fiziki uygunluk özelliklerinin incelenmesi (Mardin ili uygulaması). Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Uçak, B. (2019). Kara ve su egzersizlerinden oluşan düzenli yüzme antrenmanlarının çocuklarda vücut kompozisyonu, farklı motorik özellikler ve yüzme performansına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • ULAKBİM. (2024). Bibliyometrik Analiz Sıkça Sorulan Sorular. https://cabim.ulakbim.gov.tr/bibliyometrik-%20analiz/bibliyometrik-analiz-sikca-sorulan-sorular/ Erişim tarihi: 15 Mart 2024.
  • Ünlü, Ç., Çeviker, A., & Çamiçi, F. (2024). Basketbol branşı ile ilgili lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 10(1), 36-44.
  • Wirth, K., Keiner, M., Fuhrmann, S., Nimmerichter, A., & Haff, G.G. (2022). Strength training in swimming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19, 5369. https://doi.org/10.3390/ijerph19095369
  • World Aquatics. Swimming. ©2024. https://www.worldaquatics.com/swimming Erişim tarihi: 3 Ocak 2024
  • Yılmaz, E. (2014). 8-12 yaş çocuklara uygulanan yüzme antrenmanlarının fiziksel, fizyolojik ve bazı biyomotorik özelliklerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Yılmaz, M. G. (2023). Türkiye’de karate branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1999-2022). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 179-189.
  • Yılmaz, Ö.F. (2018). Yüzme egzersizinin genç erkeklerde solunum fonksiyonları ve solunum kaslarına akut, kronik ve kombine etkileri. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Yılmaz, T. (2012). 8 haftalık yüzme egzersizlerinin adölesanların aerobik güçleri, solunum fonksiyonları ve vücut dengeleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Yiğit, M. (2011). Düzenli yüzme antrenmanı yapan çocukların antropometrik gelişimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, Kayseri.

Türkiye’de Yüzme Alanındaki Lisansüstü Tezlerinin Bibliyometrik Analizi

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 16 - 40, 19.08.2024
https://doi.org/10.70007/yalovaspor.1498510

Öz

Türkiye’deki yüzme konulu lisansüstü tezlerinin analiz edilmesidir. Yüzme konulu tezlere yönelik tanımlayıcı bilgilerin ortaya konması hedeflenmiştir. Doküman tarama şekilde yapılan çalışmada Ulusal Tez Merkezi çevrimiçi veri tabanında “yüzme” ve “yüzücü” anahtar kelimeleri kullanılarak tarama yapılarak 293 tane tez bulunmuştur. Tezler yüzme antrenmanı, kara antrenmanı, ölçüm uygulamaları, anket/ölçek uygulamaları, hayvanlar üzerine çalışmalar ve diğer olmak üzere altı alt başlığa ayrılmıştır. Yüzme antrenmanı içerikli 66 tez; üniversite, yayın yılı, tez türü, katılımcı özellikleri (sayı, cinsiyet, antrenman düzeyi), antrenman süresi, tezin sayfa ve kaynak sayılarını kapsayan değişkenlerde incelenmiştir. Spor konulu lisansüstü tezlerin %30,03’ü yüzme veya yüzücü ölçümlerini, %23,89’u kara antrenmanı, %19,80’i yüzme antrenmanı çalışmalarını kapsamaktadır. En çok tez 43 taneyle 2019 yılında yayınlanmıştır. Yüzme antrenmanlarına katılan bireyler 5-65 yaş arasında değişiklik göstermektedir. Sedanter bireylerin olduğu tezlerde en az 11, en çok 157 katılımcı yer almış, 4-16 haftalık yüzme antrenmanı uygulanmıştır. Yüzücülerin olduğu tezlerde en az 12, en çok 178 katılımcı yer almış, 120 dakika ile 16 hafta süren antrenmanlar yaptırılmıştır. Yüzme antrenmanı içerikli lisansüstü tezler sayısal açıdan ölçüm ve kara antrenmanı uygulamalarından daha düşüktür. Yüzme antrenmanı uygulanan tezlerdeki katılımcılar yaygın olarak 10 ve 12 yaş aralığındadır. Sedanter bireylere genellikle 8 veya 12 haftalık, yüzücülere yaygın olarak 8 haftalık yüzme antrenmanı programı uygulanmaktadır.

Kaynakça

  • Adin, E. (2022). Yüzme egzersizinin otizmli çocuklarda SpO2, solunum kas kuvveti ve solunum fonksiyonlarına etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Antrenörlük Eğitimi Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Akalın, T.C. (2008). Düzenli yüzme egzersizlerinin, okul çağındaki çocukların vücut kompozisyonu ve antropometrik özellikleri üzerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Antrenman ve Hareket Bilimleri Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Akıllıoğlu, O. (2019). Düzenli yüzme egzersizlerinin ortaokul öğrencileri üzerinde fiziksel ve algı düzeyindeki etkileri. Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Akyel, S. (2023). Yaz spor kampına katılan çocuklarda yüzme sporunun çok yönlü etkilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erzurum Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Erzurum.
  • Al-Dosakee, B.A.M.S. (2023). Genç futbolcularda yüzme egzersizlerinin bazı temel beceri gelişimi ve fiziksel parametreler üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Harran Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Şanlıurfa.
  • Alaeddinoğlu V., & Kalkavan A. (2023). Tenis spor dalında 2002-2021 yılları arasında Türkiye’de yapılan lisansüstü ve doktora tezlerinin bibliyometrik içerik analizinin incelenmesi. Anatolia Sport Research, 4(1): 1- 18. https://doi:10.29228/anatoliasr.41
  • Alemdağ, S. (2009). Trabzon ilinde yaz dönemi boyunca yüzme ve basketbol kursuna katılan 8-15 yaş arası çocukların vücut ölçülerinin, herhangi bir kursa katılmayan yaşıtlarıyla karşılaştırılması. Yüksek Lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anatomi Ana Bilim Dalı, Trabzon.
  • Alp, M. (2013). Üniversite kategorisi yüzücülerde hazırlık sezonu interval ve kombine antrenmanların vital kapasite, vücut ısısı, kalp atım sayısı ve yüzme performansı üzerine etkilerinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Arsoniadis, G., Botonis, P., Bogdanis, G.C., Terzis, G., & Toubekis, A. (2022). Acute and long-term effects of concurrent resistance and swimming training on swimming performance. Sports, 10, 29. https://doi.org/10.3390/sports10030029
  • Atalayın, S. (2019). Çocuklarda sekiz hafta süre ile uygulanan el paleti ve terabant çalışmalarının yüzme performansına etkisi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kayseri.
  • Atasoy, H. (2018). Yüzme antrenmanlarının; 8-10 yaş performans grubu yüzücülerinin serbest stil dereceleri ile bazı antropometrik ve motorik özellikler üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Attila, A. (2020). 1985-2018 yılları arası Türkiye’de basketbol branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Sport Science Student Studies, 2(1), 60-71.
  • Avan, D.M. (2020). 8-12 yaş grubu çocuklarda 8 haftalık yüzme egzersizinin bazı solunum parametreleri üzerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Baltacı, A.K. (1990). Çocuklarda yüzme egzersizinin solunum parametrelerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Belli, Ş. (2019). Bedensel engelli çocukların yüzme eğitimlerinin okullarındaki sosyalleşme sürecine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Trabzon. Bozdoğan, A. (2005). Yüzme. Morpa Kültür Yayınları.
  • Bozdoğan, A., & Özüak, A. (2003). Stilleriyle temel yüzme. İlpress Basım & Yayın.
  • Büyükergün, A. (2021). Türkiye’de bisiklet alanında yapılmış lisansüstü çalışmalar üzerine bir inceleme. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 114-120.
  • Ceviz, E. (2018). Adölesan dönem çocuklarda 12 haftalık farklı yüzme teknik antrenmanlarının bazı motor beceriler üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Çağıl, T. (2022). 9-11 yaş grubu kız ve erkek yüzücülere uygulanan serbest branş antrenmanlarının yüzme performansı üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, Aksaray. Çelebi, Ş. (2008). Yüzme antrenmanı yaptırılan 9-13 yaş gurubu ilköğretim öğrencilerinde vücut yapısal ve fonksiyonel özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kayseri.
  • Çetinkaya, G. (2022). Voleybol branşında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik açıdan analizi. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1-15. https://doi:10.52272/srad.1180179
  • Çiftçi, Ç. (2016). 2004–2014 yılı içinde uluslararası alanlarda yapılmış yüzme branşı ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi. İÜ Spor Bilimleri Dergisi, 5(1); 35-61.
  • Dizdar, S. (2021). 10-12 yaş grubu çocuklara yüzme sporunun anatomik ve fiziksel gelişimine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Giresun Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Giresun.
  • Doğar, Y., Sert, T., & Akarsu, M. (2021). Türkiye’de güreş ile ilgili yayınlanan lisansüstü tezlerin incelenmesi: bir içerik analizi. Journal of Global Sport and Education Research, 4(2), 52-65.
  • Dravor, I. (2012). Amputesi olan bireylerde uyarlanmış yüzme öğretimi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Ensari, F. (2023). Astımlı çocuklarda yüzmenin yaşam kalitesi üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Eroğlu Kolayiş, İ. (2021). Yüzme antrenörünün el kitabı. Spor Yayınevi.
  • Fone, L., & van den Tillaar, R. (2022). Effect of different types of strength training on swimming performance in competitive swimmers: a systematic review. Sports Medicine-Open, 8(1), 19.
  • Gökhan, İ. (2010). 8 haftalık yüzme eğitim programının genç sedanter erkeklerde solunum, dolaşım, kapiller oksijen saturasyonu ve bazı metabolik parametreler üzerine etkisi. Doktora tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Gönenç, S. (1995). Çocuklarda 4 haftalık yüzme egzersizinin antioksidan enzimler ve lipid peroksidasyonuna etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Günay, E. (2008). Düzenli yapılan yüzme antrenmanlarının çocukların fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Güney, G. (2021). Postmenopozal kadınlarda rekreasyon amaçlı yüzme egzersizinin emosyonel durum üzerine etkisi. Doktora tezi, Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Çorum.
  • Hermosilla, F., Sanders, R., González-Mohíno, F., Yustres, I., & González-Rave, J.M. (2021). Effects of dry-land training programs on swimming turn performance: A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, 9340. https://doi.org/10.3390/ijerph18179340
  • Hızarcı, A. (2021). 12 yaş kız - erkek yüzücülere uygulanan kara ve havuz antrenmanlarının seçilmiş antropometrik ölçümlere ve 50 metre serbest stil derecelerine etkilerinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Işıldak, K. (2013). 12-15 yaş arasındaki elit yüzücülerde dönemlik antrenmanların bazı antropometrik, fizyolojik ve biyomotorik özelliklerin gelişimine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. (36. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Kayatekin, B.M. (2007). Yüzme sporunun eritrositlerin mekanik özellikleri üzerine etkileri. Yüksek Lisans tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Kılınç Boz, H. (2018). 6-13 yaş arası çocuklarda yüzme egzersizi ve bosu çalışmalarının dinamik ve statik dengeye etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Kıstak Altan, B. (2023). Yüzmede farklı ısınma protokollerinin kulaç mekaniği, kan laktat düzeyleri ve performansa etkilerinin MCT1 geni ile ilişkilendirilmesi. Doktora tezi, Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kizilin, M.M. (2022). 10-12 yaş yüzme branşındaki çocuklarda uygulanan su içi ve kara antrenmanlarının yüzme performansı üzerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Koca, İ. (2003). Yüzme bilmeyip yüzme teknik eğitimi alan ve üniversite yüzme takımında yüzme sporuyla uğraşan 18-25 yaş arasındaki bayan ve erkeklerde üç aylık yüzme antrenman programının ergospirometreyle ölçülen fizyolojik fonksiyonlara etkisi. Tıpta Uzmanlık tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Koçak, G. (2020). Esenyurt bölgesinde temel yüzme eğitimi faaliyetlerinde bulunan 8 – 10 yaş grubu çocukların fiziki gelişim ve fiziki uygunluk özelliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Kök Emül, S. (2014). Yüzme dersi eklenen beden eğitimi dersinin performans parametreleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Köroğlu, M. (2015). Yüzme eğitiminin 11-13 yaş grubu öğrencilerin stres düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans tezi. Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Köroğlu, M. (2019). Planlanmış bir yüzme programının 15-18 yaş öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerine etkileri. Doktora tezi, Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Düzce.
  • Kudak, H.H. (2022). Yaş grupları yüzücülerinde 12 hafta uygulanan yüzme antrenmanlarının ekokardiyografik parametreler üzerine olan etkilerinin incelenmesi. Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, İzmir.
  • Maglischo, E.W. (2018). Yüzme tekniği ve antrenman programı tasarımı için referans swimming fastest. Çev. Yararcan, T. (3. Baskı). Ekin Yayın Grubu.
  • Mühürhancı Dal, A. (2011). 12 haftalık düzenli yüzme egzersizlerinin 11-12 yaş kız çocuklarında antropometrik, spirometrik ve kardiyovasküler uyum değerleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoloji Ana Bilim Dalı, Eskişehir.
  • Nalbant, S. (2004). Yüzme eğitiminin serebral palsy'li çocukların solunum fonksiyonları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Onay, D. (2017). 8-12 yaş gurubu yüzücülere karada ve suda uygulanan kuvvet antrenmanlarının bazı teknik ve motorik özelliklere etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, Kırıkkale.
  • Ongun, M.A. (2010). Yüzme sporunda su içinde yapılan farklı direnç egzersizlerinin kan laktat kinetiklerine etkileri. Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, İzmir. Orhan, Ö., Çetin, E., & Yarım, İ. (2023). Türk kalkışı. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 338-349.
  • Öcal, D. (2008). Yüzücülerde antrenman sonucunda oluşan dehidrasyonun kan parametreleri üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Özçöven, M. (2019). 12 haftalık yüzme egzersizinin deniz harp okulu (DHO) hazırlık sınıfı öğrencilerinin fiziksel performansları üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Özdemir, E. (2023). Çocuklarda yüzme egzersizlerinin yönetici işlevler üzerine akut ve kronik etkisi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Özerdinç, A. (2017). 12-14 yaş çocuklara uygulanan 8 haftalık temel yüzme antrenmanlarının bazı fiziksel, fizyolojik ve kuvvet değerleri üzerine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Özüak, A. (2009). Orta mesafe yüzücülerinde farklı kulaç sıklığı alıştırmalarının performansa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Resmî Gazete. (2016). Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği. Resmî Gazete Sayısı: 29690. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Yayın Tarihi: 20.04.2016.
  • Resmî Gazete. (2018). Yükseköğretim Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun. Resmî Gazete Sayısı: 30352. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7100&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 Yayın Tarihi: 06.03.2018.
  • Sever, M.O. (2013). 9 – 12 yaş grubu yüzücülerin genel hazırlık döneminde yapılan farklı dayanıklılık çalışmalarının bazı fiziksel ve fizyolojik parametreler üzerine etkilerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı / Antrenman ve Hareket Bilimleri Bilim Dalı Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Sevük, M. (2022). Yüzücülerde karada ve suda yapılan kuvvet antrenmanlarının atletik performansa etkisi. Doktora tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Spor Bilimleri Bilim Dalı, Manisa.
  • Süleymanoğulları, M., & Bayraktar, G. (2022). Zihinsel dayanıklılık konulu lisansüstü tezlerin içerik analizi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 1-12.
  • Şahin, E., & Evli, F. (2020). Investigation of graduate thesis with different variables about traditional turkish sports in Turkey between 2009-2019. International Journal of Physical Education Sport and Technologies, 1(1), 34-41.
  • Şişman, A. (2023). Yüzücülerde suda uygulanan farklı interval antrenman yöntemlerinin vücut kompozisyonuna ve teknik parametrelere etkileri. Doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Top, E. (2015). 12 haftalık yüzme egzersizinin zihinsel engelli bireylerin fiziksel uygunluk düzeylerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Kütahya.
  • Tunç, A. (2021). 9-13 yaş gruplarındaki yüzme faaliyetlerinde bulunan öğrencilerin fiziki gelişim ve fiziki uygunluk özelliklerinin incelenmesi (Mardin ili uygulaması). Yüksek Lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, İstanbul.
  • Uçak, B. (2019). Kara ve su egzersizlerinden oluşan düzenli yüzme antrenmanlarının çocuklarda vücut kompozisyonu, farklı motorik özellikler ve yüzme performansına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hareket ve Antrenman Bilimleri Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • ULAKBİM. (2024). Bibliyometrik Analiz Sıkça Sorulan Sorular. https://cabim.ulakbim.gov.tr/bibliyometrik-%20analiz/bibliyometrik-analiz-sikca-sorulan-sorular/ Erişim tarihi: 15 Mart 2024.
  • Ünlü, Ç., Çeviker, A., & Çamiçi, F. (2024). Basketbol branşı ile ilgili lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 10(1), 36-44.
  • Wirth, K., Keiner, M., Fuhrmann, S., Nimmerichter, A., & Haff, G.G. (2022). Strength training in swimming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19, 5369. https://doi.org/10.3390/ijerph19095369
  • World Aquatics. Swimming. ©2024. https://www.worldaquatics.com/swimming Erişim tarihi: 3 Ocak 2024
  • Yılmaz, E. (2014). 8-12 yaş çocuklara uygulanan yüzme antrenmanlarının fiziksel, fizyolojik ve bazı biyomotorik özelliklerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Yılmaz, M. G. (2023). Türkiye’de karate branşında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1999-2022). Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 179-189.
  • Yılmaz, Ö.F. (2018). Yüzme egzersizinin genç erkeklerde solunum fonksiyonları ve solunum kaslarına akut, kronik ve kombine etkileri. Yüksek Lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Gaziantep.
  • Yılmaz, T. (2012). 8 haftalık yüzme egzersizlerinin adölesanların aerobik güçleri, solunum fonksiyonları ve vücut dengeleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Konya.
  • Yiğit, M. (2011). Düzenli yüzme antrenmanı yapan çocukların antropometrik gelişimlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilim Dalı, Kayseri.
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Antrenman
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Gökçe Akgün 0000-0001-9487-6932

Erken Görünüm Tarihi 19 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 19 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2024
Kabul Tarihi 24 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akgün, G. (2024). Türkiye’de Yüzme Alanındaki Lisansüstü Tezlerinin Bibliyometrik Analizi. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 16-40. https://doi.org/10.70007/yalovaspor.1498510