The aim of this study is to evaluate the research examining the integration of integrative neuromuscular training (INT) programs into school curricula to support the development of motor skills in school-aged children and to provide recommendations for implementing similar practices in our country. Integrative neuromuscular training (INT) is a comprehensive program designed to enhance the health- and skill-related aspects of physical fitness. INT primarily focuses on increasing muscle strength, motor skill performance, and muscular power. INT programs generally include resistance training, plyometric exercises, and dynamic stability exercises. These combinations are effective in improving athletes' vertical jump abilities and, most importantly, in preventing injuries. Neuromuscular exercises are an effective and scientifically supported approach to developing motor skills. The positive effects on neuromuscular control, muscle strength, balance, proprioception, and motor learning processes demonstrate that such exercises play a critical role in enhancing individuals' overall physical performance and motor abilities. Integrating intensive INT programs, which include various components such as resistance training, plyometric exercises, and dynamic stability exercises, into physical education curricula can increase students' physical fitness levels and improve their movement skills. These comprehensive training programs can enhance muscle strength and motor skill performance, enabling children to participate more actively in sports and physical activities. In the long term, such programs can help children adopt healthier lifestyles. In conclusion, the inclusion of INT in physical education curricula can be considered an effective strategy to improve children's overall health and physical fitness levels.
Bu çalışmanın amacı, okul çağındaki çocukların motor becerilerinin gelişimini desteklemek amacıyla uygulanan bütünleştirici nöromüsküler antrenman programlarının okul müfredatlarına entegrasyonunu inceleyen araştırmaları değerlendirmek ve bu bağlamda benzer uygulamaların ülkemizde hayata geçirilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Bütünleştirici nöromüsküler antrenman (BNA), fiziksel uygunluğun sağlık ve beceriyle ilgili yönlerini geliştirmeyi amaçlayan kapsamlı bir programdır. BNA, öncelikli olarak kas gücü, motor beceri performansı ve kas kuvvetini artırmayı. BNA programları genel olarak direnç antrenmanı, pliometrik egzersizler ve dinamik stabilite çalışmalarını içermektedir. Bu kombinasyonlar, sporcuların dikey sıçrama yeteneklerini artırmada etkili olmakla birlikte en önemlisi unsur olan yaralanmaların da önlenmesine katkı sağlamasıdır. Nöromüsküler egzersizler, motor becerilerin geliştirilmesinde etkili ve bilimsel olarak desteklenen bir yaklaşımdır. Sinir-kas kontrolü, kas gücü, denge, propriyosepsiyon ve motor öğrenme süreçleri üzerindeki olumlu etkileri, bu tür egzersizlerin bireylerin genel fiziksel performansını ve motor yeteneklerini artırmada kritik bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Direnç antrenmanı, pliometrik egzersizler ve dinamik stabilite çalışmaları gibi çeşitli bileşenleri içeren yoğunlaştırılmış BNA programlarının beden eğitimi müfredatına entegre edilmesi, öğrencilerin fiziksel uygunluk seviyelerini artırmanın yanı sıra hareket becerilerini de geliştirebilir. Bu kapsamlı antrenman programları, kas kuvvetini ve motor beceri performansını artırarak, çocukların spor ve fiziksel aktivitelere daha etkin katılmalarını sağlayabilir. Uzun vadede, bu tür programlar çocukların daha sağlıklı yaşam tarzları benimsemelerine yardımcı olabilir. Sonuç olarak, BNA’nın beden eğitimi müfredatına dahil edilmesi, çocukların genel sağlık ve fiziksel uygunluk seviyelerini artırmak için etkili bir strateji olarak değerlendirilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Motor Kontrol |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |