İlkokul öğretmenlerinin okul iklimi algısının meslektaş dayanışması ve öğretmenlikten haz alma açısından incelenmesinin amaçladığı çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamını eğitim sektöründe çalışan 161 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde küme örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Yılmaz ve Demir (2015) tarafından revize edilmiş olan Türkçe’ye uyarlanmış olan revize edilmiş okul iklimi öğretmen ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ilkokul öğretmenlerinin meslektaş dayanışması algıları ile öğretmenlikten haz alma algıları, mesleki kıdemleri ile meslektaş dayanışma algıları, okulların sosyo ekonomik düzeyleri ile okulda çalışan öğretmenlerin öğretmenlikten haz alma algıları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerinin cinsiyetleri ile meslektaş dayanışma algıları, mesleki kıdemleri ile öğretmenlikten haz alma algıları, okulların sosyo ekonomik düzeyleri ile okulda çalışan öğretmenlerin meslektaş dayanışma algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Psikoloji |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.