BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Akreditasyon Standartlarına Göre Yoğun Bakım Ünitelerinde Hemşirelik Hizmetleri Kalite Yönetimi

Yıl 2006, Cilt: 10 Sayı: 1, 14 - 18, 01.06.2006

Öz

Amaç: Kalite olgusunun yönetim felsefesi haline gelmesiyle diğerişletmelerde olduğu gibi sağlık işletmelerine yönelik de bir takım ölçütler ve standartlar geliştirilmiştir. Uluslararası Standartlar Örgütü’nün (ISO) geliştirdiği standartlar, doğrudan sağlık hizmetlerinistandardize etmek amacıyla geliştirilmiş olan Joint Commission onAccreditation of Healthcare Organizations (JCAHO)’un standartları ve sağlık bakım organizasyonlarında hemşirelik hizmetlerininmükemmelliğini onaylayan Magnet Onaylama Programı en bilinenleridir. Gereç ve Yöntem: Amerikan Hemşireler Birliği (ANA) hemşireliktekaliteyi hastaya verilebilecek en iyi hemşirelik bakımını sağlamadayer alan tüm aktivitelerin özeti olarak tanımlar. Hemşirelik hizmetleri felsefesi doğrultusunda hasta bakımının kalitesini güvence altınaalmak için, bakım standartlarının belirlenmesi gerekmektedir. Özellikle yoğun bakım gibi bağımlılık düzeyi yüksek olan hasta oranınınfazla olduğu spesifik alanlarda; bakımın devamlılığı ve verimliliğininsağlanması için standartların belirlenmesi önemlidir.Bulgular: Bu nedenle öncelikle ortak dil oluşturulması amacıylauluslararası platformda “hasta sınıflandırması ve hemşire insan gücü planlaması” ve “hemşirelik uygulama talimatları” ile bakım kalitesinin yükseltilmesi amaçlanmış bir anlamda bakım hizmetleri, bireysel farklılıklardan korunarak sistematize edilmiştir. Joint Commissionon Accreditation of Healthcare Organizations standartları, hasta bakımının sağlanmasıyla ilgili olan “hasta merkezli standartlar” ile sağlık hizmetlerinin etkin ve verimli sunumunu sağlayan “sağlık kuruluşustandartları” olarak iki kısımdır. Amacı, hastanın sağlık ihtiyaçlarınımevcut hizmetlerle doğru olarak eşleştirmek, kuruluşta hastaya sağlanan hizmetleri koordine etmek, taburcu etme ve izleme için planlama yapmaktır. Sonucunda hastanın iyileşmiş olarak taburcu edilmesi ve mevcut kaynakların daha etkili kullanımı hedeflenmektedir.Sonuç: Öncelikle tüm sağlık kuruluşlarının kalite felsefesini benimsemesi, çalışan tüm sağlık personelinin uluslararası akreditasyonstandartları konusunda eğitilmesi, Sağlık Bakanlığı’nın kamu hastanelerinin akredite olması konusunda çalışmalar yapması ve sağlıkmevzuatının buna yönelik düzenlenmesi umulmaktadır

Quality Management in Intensive Care Nursing Services According to the International Accreditation Standards

Yıl 2006, Cilt: 10 Sayı: 1, 14 - 18, 01.06.2006

Öz

Objectives: Healthcare institutions, as well as many others, have
developed a set of criteria and standards following the adoption of
the concept of “quality” as a management philosophy. Standards
developed by the International Standards Organization (ISO), the
Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations
(JCAHO) that directly target the standardization of health care services
and those that have been developed by the Magnet
Recognition Program and which confirm excellence of healthcare
organizations, are the most well known of these standards.
Materials and Methods: American Nurses Association defines
quality in nursing as the sum of all activities that help provide
patients with the best nursing care possible. In sticking to the nursing
care philosophy, standards for care have to be set in order to
secure a high quality healthcare. Determining these standards in
specific care areas, particularly in intensive care units where moderate-
and highly-dependent patients are managed, is essential for
assuring the continuity and effectiveness of care.
Results: For achieving uniformity and a higher quality in nursing
care , “patient classification and nursing manpower planning” and
“nursing practices instructions” were used on an international
scale and, in a sense, nursing services have been systemized by
eliminating individual differences. JCAHO Standards include two
parts: patient-centered standards dealing with patient care and
standards for organizations to attain a well managed healthcare
institution. The aim of these standards is to coordinate care by
matching the care requirements of the patient with services available
in the institution and to develop plans for patient discharge
and follow-ups. These standards are expected to improve patient
care outcomes and provide guidance in a more effective use of
available resources.
Conclusion: Implementation of the quality philosophy by all
healthcare institutions, equipping healthcare workers with the
knowledge of accreditation standards, studies by the Ministry of
Health on accreditation of public hospitals and related revisions on
healthcare legislations are what we hope to see in the near future.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36VU48CZ
Bölüm Makale
Yazarlar

Nihal Türkoğlu Bu kişi benim

Saliha Gün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

Bu derginin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanmıştır.

30490