Amaç: Kardiyoloji yoğun bakım ünitesinde miyokard
infarktüsü (Mİ) tanısı ile yatan bireylere
verilen planlı eğitimin öz bakım gücüne etkisi
araştırıldı.
Çalışma planı: Çalışmaya kardiyoloji yoğun
bakım ünitesinde Mİ tanısı ile yatan 30 araştırma,
30 kontrol grubu olmak üzere 60 hasta alındı.
Çalışmada veriler, araştırmacı tarafından literatürden
yararlanılarak hazırlanan anket formu ve
öz bakım gücü ölçeği ile toplandı. Veriler Ki-kare
t-testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirildi.
Bulgular: Araştırma grubundaki hastalara verilen
planlı eğitimin öz bakım gücü ve bilgi puanını
artırdığı belirlendi. Araştırma grubundaki bireylerin
eğitim öncesi hastanede yapılan ölçümde öz
bakım gücü puanlarının orta düzeyde (74.5±8.9)
olduğu, eğitim sonrası taburculuktan bir ay sonraki
kontrolde öz bakım gücü puanın çok iyi düzeyde
(114.3±8.1) olduğu, kontrol grubunun taburculuktan
bir ay sonraki kontrolde ise öz bakım gücü
puanının yine orta düzeyde (92.0±11.5) olduğu
belirlendi.
Sonuç: Bu çalışmada, planlı eğitimin, Mİ'li bireylerin
öz bakım gücü ve bilgi puanını artırdığı
saptandı.
Objectives: We analyzed the effects of planned education given to the patients with MI who are in cardiology intensive care unit, on self-maintenan- ce power. Methods: The study included a total of 60 patients at the cardiology intensive care unit with diagnosis of MI, as 30 research and 30 control group. The data were collected using a questionnaire prepa- red by the researcher by reviewing the literature and by the self-care agency scale. Statistical evaluations were made using the chi-square test, t-test, and Pearson correlation analysis. Results: It was seen that the planned education increased self-care agency and information points of the patients in research group. It was found that the self-care agency point before the education was mediocre (74.5±8.9), but this level was very good (114±8.1) during the control after one month from discharge after education in research group. However, it was found that the self-care agency point was still mediocre (92.0±11.5) during the control after one month from discharge after edu- cation in control group. Conclusion: It is found that planned education increased self-care agency and information points of patients with MI
Diğer ID | JA26AC75ZC |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bu derginin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı kapsamında lisanslanmıştır.