Türkiye’de YBS bölümünde öğrenim gören öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarının, mesleğe bakış açılarının, öğrencilerin bölüm tercihi nedenlerinin ve bu tercihten duydukları memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu çalışma 2013-2014 akademik yılının bahar döneminde sekiz üniversitenin YBS bölümlerinde öğrenim gören ve basit tesadüfî örneklem yoluyla seçilen toplam 113 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma iki temel sorunsal üzerinde yoğunlaşmıştır. Birincisi, YBS bölümünde okuyan öğrencilerin mesleğe bakış açılarını ortaya koymak; ikincisi ise öğrencilerin öğretim elemanlarından, aldıkları eğitimden, kişisel gelişimlerinden, okuldan ve üniversiteden genel memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin yaklaşık %89’u öğrenim gördükleri alanı sevdiklerini ve isteyerek tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğrencilerin beklentileri incelendiğinde ise alanında etkili ve bilgili öğretim elemanı eksikliğine dikkat çektikleri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |