Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yahya b. Adi ve Nasiruddin Tusi'ye Göre Kamil İnsan

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 32, 01.05.2015

Öz

İnsan sosyal bir varlıktır. Bu nedenle ahlak felsefesinde insanın toplum içerisindeki davranışları tartışılagelmiştir. Bu çalışmada Yahya b ‘Adi ve Nasuruddin Tusi’nin kâmil insanla ilgili görüşlerini inceleyeceğiz. Çünkü onlar insanın davranışları üzerinde önemle durmuşlardır. Onlara göre, insan davranışlarında mu‘tedil olmalıdır. Eğer insan, davranışlarında mu’tedil olursa nefsini kamil hale getirir. Her iki filozofumuz da insanın nefsini olgunlaştırması için bir takım önerilerde bulunmakta ve nefsin olgunlaştırılması için yapılması ve kaçınılması gerekli şeylere dikkat çekmektedirler.

Kaynakça

  • Yahya b. ‘Adi, Tehdhib a-l-Akhlaq, (thk. Naji al-Takriti), Beirut-Paris 1978.
  • Nasiruddin Tusi, Ahlak-ı Nasiri, İstanbul 2007.
  • Anar Gafarov, Nairuddin Tûsî’nin Ahlak Felsefesi, İstanbul 2011.
  • İbn ‘Adî, Tehzîbü›l-ahlâk, (ed. G. F. ‘Avad), Kahire 1913.
  • Macid Fahri, İslam Ahlak Teorileri (çev. Muammer İskenderoğlu-Atilla Arkan), İstanbul 2004.
  • Harun Kuşlu, Yahya İbn’Adî’nin Ahlâk Felsefesi (Basılmamış Y. Lisans Tezi) İstanbul 2008.
  • Yahya İbn Adi, Tehzîbü’l-Ahlak, (çev. Harun Kuşlu), İstanbul 2013
  • Anar Gafarov, Nasîrüddîn Tûsî’nin Ahlâk Felsefesi, İstanbul 2011
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Çapak

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2015
Kabul Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Çapak, İbrahim. “Yahya B. Adi Ve Nasiruddin Tusi’ye Göre Kamil İnsan”. Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (Mayıs 2015), 23-32.
Yakın Doğu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.