Tiyatro oyuncusu, yönetmeni, dramaturgu, sahnede ve sahne arkasındaki çalışanları ve çocuk, genç, yetişkin izleyicisi ile bir bütündür. Çalışanları arasına son iki on yılda tiyatro pedagogları da girmiştir. Tiyatronun insanları eğitmesinin mi daha önemli olduğu yoksa sanatsallık ve estetiğin mi ön plana çıkarılması gerektiği tartışıla dursun, tiyatro pedagojisi (eğitbilimi) alanı iki görüşün birleştiği bir alan olarak görülebilmektedir. Yaratıcılığı ve grup çalışmasını ön plana alan yaratıcı drama çalışmaları ile tiyatronun karşı karşıya gelmesi de aslında söz konusu değildir. Önemli olan, dramacıların tiyatroyu daha fazla öğrenecekleri arasına almaları, tiyatrocuların ise pedagojik bir eğitim sürecinden geçmeye razı olarak, kendileri için yeni ufuklar açacak tiyatro eğitimbilimi alanına yönelmelerinin gereğini ve önemini benimsemeleridir. Dramanın bilimsel olarak nerelerde ve hangi yeni bilgilerle katıştırılarak nasıl kullanılacağının araştırılması, uygulanması, yerleştirilmesi için, araştırma merkez ve/ya da merkezlerinin kurulmasına hızla geçilmelidir.
Aslan, N. (editör) (2004). Drama Liderliği, Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri, Oluşum Yayınları No: 8, Ankara
Başaran, İ. E. (1996): Eğitime Giriş, Ankara
Hendricks, M. (2004). “Von der Supervision zur Sozialen Kulturarbeit – Theater pädagogik in Theorie und Ausbildung” in: Korrespondenzen, Tiyatro Pedagojisi Dergisi, Heft 45, s. 37-39 Hannover
Jerofke, B. (2004). “Theater pädagogik am Theater als Schnittstelle zwischen Theater und Schule”in: Korrespondenzen, Heft 45, s.15-16 Hannover
Schneider, W. (2005). Çocuklar İçin Tiyatro, Çeviren: Ayşe Selen, Mitos-Boyut Yayınları, İstanbul, 192 s. + 16 s. Fotoğraflar
Simhandl, P. (1986). “Theaterpädagogik” in: Theaterlexikon, Rowohltsenzyklopädie, Reinbek bei Hamburg, s. 948-950
Walter, M. (2004). “Der Kampf kommunikativer Künstler um künstlerische Anerkennung” in: Korrespondenzen, Heft 45, s. 6-7 Hannover
Aslan, N. (editör) (2004). Drama Liderliği, Türkiye 6. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri, Oluşum Yayınları No: 8, Ankara
Başaran, İ. E. (1996): Eğitime Giriş, Ankara
Hendricks, M. (2004). “Von der Supervision zur Sozialen Kulturarbeit – Theater pädagogik in Theorie und Ausbildung” in: Korrespondenzen, Tiyatro Pedagojisi Dergisi, Heft 45, s. 37-39 Hannover
Jerofke, B. (2004). “Theater pädagogik am Theater als Schnittstelle zwischen Theater und Schule”in: Korrespondenzen, Heft 45, s.15-16 Hannover
Schneider, W. (2005). Çocuklar İçin Tiyatro, Çeviren: Ayşe Selen, Mitos-Boyut Yayınları, İstanbul, 192 s. + 16 s. Fotoğraflar
Simhandl, P. (1986). “Theaterpädagogik” in: Theaterlexikon, Rowohltsenzyklopädie, Reinbek bei Hamburg, s. 948-950
Walter, M. (2004). “Der Kampf kommunikativer Künstler um künstlerische Anerkennung” in: Korrespondenzen, Heft 45, s. 6-7 Hannover