BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama

Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 1, 89 - 98, 19.01.2016

Öz

Bilgi çağının gereklilikleri eğitime de yansımıştır. Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan ilköğretim matematik dersi öğretim programlarındaki yeni yapılanmalar bu yansımanın kaçınılmaz bir sonucu olarak görülebilir. Yeni matematik programlarının önerdiği matematik öğretimi süreci öğrenciyi etkin kılan, matematiksel düşüncelerini sınıf içinde paylaşmasına olanak tanıyan, matematiğin anlayarak ve ilişkilendirilerek öğrenilmesini sağlayan bir öğretim sürecidir. Bu sürecin sınıflarda işlerlik kazanması için kullanılabilecek öğretim yöntemlerinden biri de yaratıcı dramadır. Bu çalışmanın amacı yaratıcı dramanın matematik öğretiminde bir yöntem olarak kullanımını örneklendirmektir. Bu amaçla ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde kümeler alt öğrenme alanında hazırlanan yaratıcı drama temelli bir matematik ders planı sunulmuştur. Bu plan çerçevesinde yaratıcı dramanın aşamalarının matematiksel kavramların öğretiminde nasıl bir rol oynayacağı tartışılmıştır. 

Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 1, 89 - 98, 19.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Asuman, Oylum Duatepe, Akkuş

Yayımlanma Tarihi 19 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duatepe, Akkuş, A. O. (2016). Yaratıcı Dramanın Matematik Eğitiminde Kullanılması: Kümeler Alt Öğrenme Alanında Bir Uygulama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 89-98.