Bu araştırmada, sosyal hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kendilerini ifade etme becerileri üzerinde yaratıcı drama uygulamasının etkisi incelenmiştir. Araştırma, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü’nde seçmeli yaratıcı drama dersini alan 24 birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kendilerini tanıttıkları metinler kullanılmıştır. Araştırma, ön test-son test modelinin kullanıldığı yarı deneysel bir çalışmadır. Öğrencilere araştırmacılar tarafından hazırlanan “Yaratıcı Drama Programı”, toplam 12 oturum olarak uygulanmıştır. Her bir oturum yaklaşık 180 dakika sürmüştür. Verilerin analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin kendilerini tanıttıkları metinlerin sözcük ve cümle sayımı yapılmış, içerik analizi yoluyla da metinlerden belli kategoriler oluşturulmuştur. Ön test-son test sözcük ve cümle sayımı arasındaki farkı bulabilmek için Wilconson İşaretli Sayılar Testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, 12 haftalık yaratıcı drama uygulaması sonucunda öğrencilerin kendilerini tanıtırken cümle ve sözcük sayılarının arttığı, kendini ifade etme, kendine ait farkındalık oluşturma ve kendini tanıma düzeylerinin geliştiği belirlenmiştir
In this study, the effect of creative drama on self-expression of the undergraduate social work students is
examined. The research was conducted with 24 Ankara University Social Work Junior students who took
Creative Drama as an elective course. As a tool for data collection, texts in which students introduce themselves
are used. This research is a semi-experimental study where pre-test and post-test models are used. In the scope
of the project, 12 session Creative Drama Programme is applied to the students. Each session approximately
took 180 minutes. Content analysis was employed as the main analysis method. Word and sentence count
was conducted regarding the introduction texts and categories are created through content analysis. In order
to find the word and sentence count difference between the pre-tests and post-tests, Wilcoxon Signed-Rank
test was employed. According to the results, the number of words and sentences that students use to describe
themselves have increased after the 12 week creative drama sessions. Moreover, their level of self-expression,
self awareness and self-knowledge skills have improved.
Diğer ID | JA67BV58VY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International