Bu araştırma, ilköğretim okulu yöneticilerinin eğitimde yaratıcı drama etkinliklerine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, Eğitimde Yaratıcı Drama Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği (YDT) adlı bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Çalışmaya 37 madde ile başlanmış ve uygulamalar 300 okul yönetici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi ile maddelerin toplam 4 faktörde toplandığı, açıklanan toplam varyans miktarının yaklaşık %61,77 olduğu, faktörler arasında anlamlı korelasyonların olduğu belirlenmiştir. Madde-toplam ve madde-kalan korelasyonları anlamlı ve maddelerin ayırt edici olduğu da saptanmıştır. Çalışma sonucunda Cronbach’s Alpha katsayısı faktörler arasında α=,712-α=,921 arasında değişmektedir. Ölçek toplamı içinse alfa ,909 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar test korelasyonları ise tüm faktörler (rmin=,651; p<,001 / rmax=,863; p<,001) ve ölçek toplam puanı için (r=,826; p<,001) anlamlı bulunmuştur.
Yaratıcı drama eğitimde yaratıcı drama okul yöneticileri tutum ölçeği
This survey has been realized to pinpoint the attitudes and manners of the primary school administrators’
as for the creative drama activities in education. In this respect, a manner scale has been developed: “The
attitude scale as for the Creative Drama Activities in Education.” The survey has been set on the 37 item
and the applications have been fulfilled over 300 school administrators. All items have been classified under
4 factors using the exploratory factor analysis. And, it has been pointed out that the given total variance is
about %61,77 and thus, there has been significant correlations among factors. It has been displayed that the
items were discriminating and the item-total and item-reminder correlations were significant. At the end of
the survey, Cronbach’s Alpha coefficient has been calculated as α=,909 for scale also alpha coefficient among
the factors ranges from α=,712 to α=,921. Test-retest correlations has been found significant for all factors
(rmin=,651; p<,001/rmax= ,863; p<,001) and scale total point(r=,826; p<,001).
Creative drama creative drama in education school managers attitudes scale
Diğer ID | JA32YB56GS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International