İnsan sosyal bir varlık olarak çevresiyle düzenli veya düzensiz, bilinçli ya da bilinçsiz bir iletişim süreci içerisindedir. İnsanlar çevrelerinde olup bitenlerden, birbirlerinin etkinliklerinden iletişim sayesinde haberdar olurlar. Haberleşme, bilgi-duygu-fikir paylaşımı insanoğlunun varoluşundan bu yana akıp giden bir süreci temsil eder ve bu süreç zorunludur. Üretmeyen, paylaşmayan, haberleşmeyen, anlaşmayan, etkilemeyen, etkilenmeyen insan çevresiyle bütünleşemez, toplumun parçası olamaz. Toplumun parçası olamayan insanın tek başına ihtiyaçlarını karşılaması veya duygusal olarak doyuma ulaşması oldukça zordur. Geçmişi insanlık tarihi kadar eski olan oyun kavramı, özellikle çocukluk döneminde bireyi hayata hazırlama, ergenlik ve erişkinlikte eğlence, yarışma, fazla enerjinin atılması, fiziksel-ruhsal rahatlama vb. işlevleriyle karşımıza çıkmaktadır. Müzikli-müziksiz oyunlar, araçlı-araçsız oyunlar, dramatik oyunlar, zekâ oyunları, beceri ve güç oyunları insanların boş vakitlerini değerlendirmeleri ve rahatlamalarının yanı sıra iletişimsel unsurları içinde barındırması ve bireylerin iletişim becerilerini geliştirmeleri açısından önemlidir. Çalışmada, geçmişte Gaziantep yöresi kadın toplantı ve eğlencelerinde oynanan oyunlar ve bu oyunların iletişim boyutu üzerinde durulmuştur.
As a social creature, people are in a periodic or aperiodic, conscious or unconscious communication
process with one another. People become informed of what happens around them and their activities with the
help of communication. Communication, information-emotion-idea sharing represent an ongoing process
since the existence of human beings, and this process is obligatory. A person who does not produce, share,
communicate, understand, affect, become affected cannot be a part of the society. And it is quite hard for a
person who cannot become a part of the society to fulfi l his needs alone and achieve satisfaction emotionally.
The concept game, which is as old as the history of humanity, appears with its functions of preparing an
individual for life especially during childhood, amusement during adolescence and adulthood, competition,
getting rid of excessive energy, physical-mental relaxation, etc. Games with or without music, with or without
tools, dramatic games, mind games, skill and power games are important since they contain communication
elements in addition to enabling people to spend their free time and develop their communication skills. The
study is about the games played in the women gatherings and entertainments of Gaziantep region and the
communication aspect of these games.
Diğer ID | JA49YJ38FG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International