Bu araştırmanın amacı, mizah tarzları farklı olan psikolojik danışma ve rehberlik programı öğrencilerine uygulanan Mizah İçerikli Yaratıcı Drama Programının (MİYDP) etkisinin incelenmesidir. Araştırma öntest-sontest deney ve kontrol gruplarından oluşan yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Psikolojik Danışma ve Rehberlik programı öğrencilerinden seçilen deney ve kontrol grupları oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi için Mizah Tarzları Ölçeği (MTÖ) ve Mizah Yoluyla Başa Çıkma Ölçeği (MYBÇÖ) uygulanarak gönüllü öğrenciler arasından seçilen deney grubu oluşturulmuştur. Araştırmada deney grubu için Mizah İçerikli Yaratıcı Drama Programı (MİYDP), 9 hafta, haftada bir gün ve 90-120’ olarak planlanmıştır. Kontrol grubuyla bu süre içinde hiçbir işlem gerçekleştirilmemiştir. Araştırmanın sonucuna göre, Mizah Tarzları Ölçeği’nin (MTÖ) alt boyutlarından biri olan kendini yıkıcı mizah puanlarında deney grubunda ön testten son teste kadar anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunun yanında katılımcı mizah, kendini geliştirici mizah ve saldırgan mizah puanlarında ön testten son teste kadar anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Mizah Yoluyla Başa Çıkma Ölçeği’nden (MYBÇÖ) elde edilen sonuçlara göre deney grubunun kontrol grubuna göre ön testten son teste göre deney grubu lehine anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.
Yaratıcı drama Mizah Üniversite öğrencileri Psikolojik danışman adayları
The purpose of the present study is to investigate the effect of Humor-Oriented
Creative Drama Program (HOCDP) administered to the students from the
department of psychological counseling and guidance having various styles of
humor. The study is a semi-experimental study employing a pre test-post test control
and experimental groups design. The sampling of the study consist of the control
and experimental groups selected from among the students of the department of
Psychological Counseling and Guidance at the Education Faculty of Aksaray
University in 2013-2014 academic year. For the purpose of the study, an experimental
group was established by making selection from among the voluntary students
through the administration of the Scale of the Styles of Humor (SSH) and the Scale
of Coping Through Humor (SCTH). The Humor-Oriented Creative Drama Program
(HOCDP) to be implemented in the experimental group was designed to last for 9
weeks, one day each week and 90-120 minutes each day. No activity was conducted
with the control group throughout this period. At the end of the study, no signifi cant
difference was found between boyh the pre test and post test scores of the control
and experimental group students in relation to one of the sub-dimenson of SSH, selfdestructive
humor. On the other hand, signifi cant differences were observed between
the post-test scores of the control and experimental group students in relation to
participatory humor, self-improvement humor and aggressive humor. The results
obtained from SCTH revealed a signifi cant difference favoring the posttest scores of
the experimental group students.
Diğer ID | JA67ZR53HY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International