Bu çalışmada, Teknoloji ve Tasarım Dersinin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesinin öğrenciler üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak planlanan çalışmanın, çalışma grubunu İzmir’in Kiraz ilçesine bağlı bir Ortaokulda okuyan ve Teknoloji ve Tasarım Dersini alan on iki öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere atölye sonlarında uygulanan dört sorudan oluşan öz değerlendirme formundan elde edilen veriler araştırma soruları ile ilişkilendirilerek nitel araştırma veri analizi tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, Teknoloji ve Tasarım dersi yaratıcı drama yöntemiyle işlendiğinde, oturumlarda belirlenen kazanımlara ulaşıldığı, ders içeriğinin öğrenciler tarafından daha iyi anlaşıldığı, öğrencilerin kendilerini ve hayallerini daha rahat ifade ettikleri, yaratıcılığın öneminin anlaşıldığı; ders içinde, öğrencilerin merak eden, soru sormaktan çekinmeyen, eleştiren bireyler oldukları ve sürece istekle ve zevkle katıldıkları belirlenmiştir.
In this study, it is aimed to determine the approaches about the effects of teaching
in the course of Technology and Design using with Method of Creative Drama. The
working group of the study planned and designed as a qualitative research method
is composed of 12 students attending the Secondary School in Kiraz District of İzmir.
Data was provided by the 4-question self-evaluation forms fulfi lled at the end of
the workshop by the students and analysed to use the descriptive analyse technique
correlating with the research questions. According to the results of the research,
when the Method of Creative Drama was compared to teach with conventional
teaching method, the course content was understood much better by the students
and the targets of the course were reached after the sessions; the importance of
creativity was understood better; and thus the students expressed more easily
themselves and their imaginations. Beside these, it is determined that the students
were curious, inquiring and critical individuals; and they participated ambitiously
and pleasurably and did not hesitate to ask questions within the duration of course
Diğer ID | JA43PA62KT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International