Bu çalışmada Çocuk Gelişimi bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede drama eğitiminin etkililiğini saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2011–2012 eğitim-öğretim yılında Düzce Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü 1. sınıfta eğitim görmekte olan 25 kişiden oluşan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. 10 hafta/1 saat eğitim programı içinde rol oynama, doğaçlama, pandomim, manşet atma, fotoğraf karesi oluşturma gibi drama tekniklerinden faydalanılmıştır. Yarı deneysel (tek grupta öntest-sontest düzeni) olarak planlanan çalışmada öğrencilere 10 hafta süren eğitim sonunda veri toplama aracı olarak Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey X, uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri verilmiş ve istatistiksel analizinde eşleştirilmiş t-testi (paired t-test) kullanılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde tümdengelim ve varsayım alt boyutlarında ve ön test ve son test toplam puanlarında istatistiksel olarak anlamlı artış bulunmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre üst düzey düşünme becerilerinden eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilebileceği ve bu geliştirmede kullanılacak yöntemlerden birinin de yaratıcı drama eğitimi olabileceği düşünülmektedir. Öğrencilerin aldıkları yaratıcı drama eğitimi sürecinde parça bütün ilişkileri, gözlem yapabilme ve varsayımlar üretme konusunda da testin alt boyutlarının da bir artış olduğu görülmüştür.
This study was done to make use and determine the effectiveness critical thinking skills
of drama techniques in developing the students which training Child Development
programme. The range of research was composed by 25 third-year students who
teken course of creative drama in Düzce University Child Development programme
at 2011-2012 academic year. Drama techniques such as role playing, improvisation,
pantomime, throwing wrist bands, drama techniques, creating a snapshot was made
use of, Cornell Critical Thinking Test Level X was used as pretest-posttest 10 weeks/1
hour in thetraining program. Tha datas arithmetic average and standard diversion
which was gained in this research was been given their valueand t-test (paired t test)
was beingused in statistic alanalise. When the diagnosis was being analysed the down
dimensions of deduction and hypothesis and the total points of pretest and post test
was being found of signifi cant as statistical
According to the results of this study, critical thinking skills which coming from uppe
level thinking skills,were be able to develop and not only the other methods but also the
drama education method can be using in this development.The test’sdown dimension
accretion which was consist about producing to hypothesis was being seen through out
to student’seducation.
Diğer ID | JA56BS32TP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International