This paper examines the oscillations of Western stereotypes regarding the Chinese. The research uses a multidisciplinary approach by combining a
genealogical study of the character of Fu Manchu with recent fieldwork in Taiwan among Western expatriates. The combination of these studies
reveal an insight regarding the staging of whiteness from the global scale of international relations down to micro performances of quotidian expatriate life.
A particular focus is on how expatriates make use of spatial configurations to accentuate their fantasies of superiority. The paper identifies the universalism
of such Western performances as a parochial cultural element and embraces a method of conducting fieldwork without denying the subjectivity of the ethnographer
Bu çalışma Çinlilere yönelik Batılı stereotiplerinin dalgalanışını inceliyor. Araştırma çok disiplinli bir yöntem kullanarak Fu Manchu karakterinin tarihi gelişimini Tayvan da yapılmış güncel saha çalıştırmasıyla paralel olarak inceliyor. Bu iki incelemenin birleşimi, uluslar arası ilişkiler arenasından gündelik hayatın mikro-performanslarına kadar beyazlığın nasıl oynandığı konusunda yeni bir anlayış sunuyor. Araştırmanın önemli bir vurgu noktası Tayvan da yaşayan Batılıların üstünlük fantezilerini gerçekleştirmek için ürettikleri alansal konfigürasyonlar üzerine. Araştırma
bu Batılı performansların evrensellik iddalarını dargörüşlü bir kültürel öğe olarak algılayıp, araştırmacının sübjektifliğini red etmeyen bir saha çalışması yöntemi benimsiyor
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International